Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TV advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een TV maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een tv 42 / 46 inch. Prijs max 800

Waar ik bv niet uit kan komen Plasma of LCD. Plasma is goedkoper LCD schijnt 'beter' te zijn. Is het verschil echt merkbaar? Het liefst zou ik voor de Plasma gaan prijstechnisch maar ik wil ook geen spijt van de kwaliteit gaan krijgen.

Verder zoek ik Full HD en 3D. Picture in Picture, USB en Wifi of een andere manier om films direct vanaf mijn tv te streamen.

Ik heb Ziggo maar ik blijf nog even van analoog COAX gebruik maken. Kijk zelden TV het gaat mij meer om content gedownload van internet / Blue rays Volgens Ziggo heb ik een 'certified' ziggo TV nodig omdat ik anders een losse (en heel dure) decoder nodig heb als ik toch HD TV zou willen.

Internet content zou mooi zijn. maar dan denk ik aan YouTube kijken. Twitter/facebook/browsen via mijn TV ga ik niet doen. Zijn er nog andere leuke dingen die je kan doen behalve bovenstaand met internet content?

Wat ik zelf bv al een leuke vond is: http://www.t-online-shop....61/?ref=kieskeurigtonline

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CEA

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:03
Youtube is een functionaliteit dat vrijwel alle TV's met internetdiensten hebben.
Ook zonder Ziggo certificering is het mogelijk om TV van Ziggo te kijken. Echter wanneer het Ziggo de zendervolgorde op de kop gooit. Moet handmatig alles corrigeren. Bij een Ziggo gecertificeerde TV heb je dit probleem niet.

Wifi is leuk maar streamen van content van je eigen netwerk gaat veel beter met een draadje. Daarnaast zit er tussen de merken onderling veel verschil welke formaten wel of niet afgespeeld wordt. Wellicht is een losse mediaspeler hier een betere oplossing voor.

Samsung en LG doen het volgens mij erg goed bij bestandsondersteuning. Sony weer veel minder. Ook Panasonic doet het vrij goed volgens mij.
Let wel!! nieuwere modellen doen het eigenlijk altijd beter bij bestandsondersteuning dan oudere. Dit geldt voor alle merken

Plasma en LCD hebben hun eigen beeld. Bij gewone analoge Coax zal Plasma waarschijnlijk een fraaier beeld opleveren dan LCD. Bij 1080P materiaal oogt LCD juist weer wat scherper en zeker verzadigder.

Tevens is het beeld van LCD rustiger. Door het principe hoe plasma werkt, flikkert het scherm altijd iets. Je kan dit vrij goed zien als je LCD en Plasma naast elkaar hebt staan. Kijk dan eerst naar een LCD en switch direct naar Plasma, je zal deze zien flikkeren. Hoe erg je dit flikkeren opmerkt is per persoon verschillend.

[ Voor 106% gewijzigd door Athome op 27-07-2012 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Je hebt gelijk wat betreft Plasma vs LED. Ik dacht eerst onzin. Het flikkert of het flikkert niet maar als je er 2 naarst elkaar zet zie je het idd :P

Ik ben naar de BCC gegaan en LG zag er daar zeer slecht uit. De Samsung was echt een veel fijner beeld. Maar goed ik weet niet of ze de LG expres slecht afstellen om de Samsungs aantrekkelijker maken (Ik weet dat ze dit bij MediaMarkt doen)

Ik zat de denken aan de UE40ES6530 maar dan net 1 maatje groter. Is dat een goede keuze?

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:12
Hangt ook helemaal van je smaak af. Ik heb zelf 2 plasma's in huis en zou niets anders willen. Voornamelijk omdat ik vind dat het beeld natuurgetrouwer wordt weergegeven en dat zwart ook echt zwart is. Nadeel is wel dat een plasma meer spiegelt en dat het beeld minder goed is als je veel daglicht in je kamer krijgt.

To dare is to do

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:14:
Ik ben naar de BCC gegaan en LG zag er daar zeer slecht uit. De Samsung was echt een veel fijner beeld. Maar goed ik weet niet of ze de LG expres slecht afstellen om de Samsungs aantrekkelijker maken (Ik weet dat ze dit bij MediaMarkt doen)

Ik zat de denken aan de UE40ES6530 maar dan net 1 maatje groter. Is dat een goede keuze?
Onzin, staat ongetwijfeld anders afgesteld (al dan niet door een testende klant) maar LG (de LM modellen) wordt net zo graag verkocht als Samsung hoor ;)
Als je dat idee hebt kun je vragen het (zelf) even goed te zetten (standaard setting dynamisch/normaal doet wonderen)

Wel verschil in de gebruikte LCD techniek, waar Samsung vaak een dieper contrast/zwart geeft en LG een betere kijkhoek heeft.

De ES6530 is een mooi toestel, weinig op aan te merken.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 01-08-2012 16:35 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 14:27
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:59:

Waar ik bv niet uit kan komen Plasma of LCD. Plasma is goedkoper LCD schijnt 'beter' te zijn. Is het verschil echt merkbaar? Het liefst zou ik voor de Plasma gaan prijstechnisch maar ik wil ook geen spijt van de kwaliteit gaan krijgen.
"Beter" bestaat niet. De kleuren van Plasma zijn echt veel beter dan die van LCD, en 's avonds kijkt Plasma rustiger (doordat de backlight ontbreekt).
LCD geeft weer meer licht, en contrast is hoger, waardoor het er beter uit lijkt te zien, maar soms niet is.
Plasma verbruikt ook weer een x keer meer energie dan LCD/LED.

Aan jou de keuze...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Athome schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:41:
Ook zonder Ziggo certificering is het mogelijk om TV van Ziggo te kijken.
Analoog ja, digitaal is een ander verhaal. Bij niet gecertificeerde TV's heb je kans dat de CI+ module niet werkt.

• Athome
Wanneer je TV nog over een CI slot beschikt (geen CI+ dus) kan je met een specifieke CI-module (Alphacrypt) ook digitale TV van Ziggo bekijken. Bij UPC gaat dit niet lukken volgens

[ Voor 7% gewijzigd door Athome op 02-08-2012 20:05 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

Maar die vindt je niet meer nieuwvolgens mij, dan heb je het over toestellen van 4/5 jaar terug.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Athome
Er weinig inderdaad. En vrijwel alle, voor de nederlandse markt, bedoelde TV's zijn voorzien van een Ziggo gecertificeerd CI+ slot.

Wanneer je TV niet Ziggo gecertificeerd is, is de kans erg groot dat het een buitenlands model is.
Alle nederlandse modellen van Samsung en Ziggo gecertificeerd eindigen op WXXN in het typenummer. Bij buitenlandse modellen is de W vervangen door een andere letter

[ Voor 26% gewijzigd door Athome op 03-08-2012 14:03 ]

Pagina: 1