Feedback systeem kan verkeerd beeld geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik heb gisteren geboden op een laptop van een V&A user die zo op het eerste oog zeer positieve feedback (200x en 5 sterren) had.

Voor dat ik het bedrag ging overmaken heb ik nog wel even de tijd de genomen om de 10+ pagina's aan feedback door te lezen. Wat blijkt, diverse malen heeft de verkoper niets opgestuurd, defecte spullen opgestuurd en niets laten horen op emails. De positieve ervaringen zijn echter groter in getal en laten daarom de negatieve ervaringen zowat verdwijnen in de sterren rating.

Ik vraag me af of het feedback systeem niet op een betere manier kan worden geregeld. 200+ en 5 sterren komt toch wel een beetje misleidend over in dit geval. Bij Ebay hebben ze de optie 'toon alleen negatieve feedack' die zeer goed werkt.

Nou ga ik niet over 1 nachts ijs omdat ik al een keer bijna ben opgelicht via V&A. Ik denk dat er andere mensen zijn die minder voorzichtig te werk gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 27-07-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Je krijgt een gemiddelde te zien van de sterren en naast de 200 feedbacks staat ook het aantal negatieve feedbacks vermeld.

Zijn de negatieve van de laatste tijd of van toen de tweaker net begon, dat zegt ook nog wel iets denk ik...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op ons verlanglijstje staat een wijziging van de weergave, net zoals bij de Shop Review. Dus dan kan je precies zien hoeveel keer er 1,2,3,4, en 5 sterren zijn toegekend.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:23:
Op ons verlanglijstje staat een wijziging van de weergave, net zoals bij de Shop Review. Dus dan kan je precies zien hoeveel keer er 1,2,3,4, en 5 sterren zijn toegekend.
Dat zou mooi zijn. Probleem opgelost.
mveijden schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 07:25:
naast de 200 feedbacks staat ook het aantal negatieve feedbacks vermeld.
Volgens mij niet.
Zijn de negatieve van de laatste tijd of van toen de tweaker net begon, dat zegt ook nog wel iets denk ik...
Nog dit jaar een aantal maal flink in de fout gegaan en vervolgens niet reageren op emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
volgens mij wel...

even jouw stats gepakt:

Statistieken
171 advertenties geplaatst
53 positieve beoordelingen
0 negatieve beoordelingen
Microkid schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:23:
Mogelijke optie;

Slechte reviews klikbaar maken, is bij 200+ reviews soms lang zoeken als je wilt weten waar dit over gaat.

Idee?

[ Voor 42% gewijzigd door mveijden op 28-07-2012 09:28 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
mveijden schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:58:
[...]

volgens mij wel...

even jouw stats gepakt: