Wat is nu eigenlijk een NAS.
Ja ik weet, een centrale opslagpunt, die tevens kan back-uppen.
Ik heb een tijdje geleden een PopcornHour A-300 gekocht. Reden: ik wil van dvd's af.
Nu kwam ik gister een vrij leuke aanbieding tegen, namelijk een Thecus N5550 voor €350,-.
Dus ik dacht, hey die kopen en de PCH weer verkopen.
Maar heb er geen impuls van gemaakt, want ervaring leert dat 1dagsaanbiedingen meestal niet lonend zijn.
Dus vandaar nu even dit topic, zodat ik het echt goed allemaal op een rijtje krijg, en geen miskoop bega.
Want heb nogal de intentie om (door on-kennis) dingen dubbelop te kopen en daarna te zitten met overkill.
Want ik lees dat veel mensen hier een NAS (oid) hebben, en daar sluiten ze dan hun mediaspeler op aan.
Wat is nu dus het beste, of meest voorkomende oplossing/opstelling.
Het gaat mij niet om back ups. De NAS gaat dus ook niet in RAID-iets.
Ik wil gewoon een centraal opslagpunt, die door meerdere pc's/laptops/apparaten (en netwerk printer wellicht) te benaderen is.
Die prijs van 300-500euro is ook tevens mijn budget daarvoor.
Had ik dan een goede koop begaan, of zijn er betere opties voor mij?
Ja ik weet, een centrale opslagpunt, die tevens kan back-uppen.
Ik heb een tijdje geleden een PopcornHour A-300 gekocht. Reden: ik wil van dvd's af.
Nu kwam ik gister een vrij leuke aanbieding tegen, namelijk een Thecus N5550 voor €350,-.
Dus ik dacht, hey die kopen en de PCH weer verkopen.
Maar heb er geen impuls van gemaakt, want ervaring leert dat 1dagsaanbiedingen meestal niet lonend zijn.
Dus vandaar nu even dit topic, zodat ik het echt goed allemaal op een rijtje krijg, en geen miskoop bega.
Want heb nogal de intentie om (door on-kennis) dingen dubbelop te kopen en daarna te zitten met overkill.
Want ik lees dat veel mensen hier een NAS (oid) hebben, en daar sluiten ze dan hun mediaspeler op aan.
Wat is nu dus het beste, of meest voorkomende oplossing/opstelling.
Het gaat mij niet om back ups. De NAS gaat dus ook niet in RAID-iets.
Ik wil gewoon een centraal opslagpunt, die door meerdere pc's/laptops/apparaten (en netwerk printer wellicht) te benaderen is.
Die prijs van 300-500euro is ook tevens mijn budget daarvoor.
Had ik dan een goede koop begaan, of zijn er betere opties voor mij?