Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telenet stelt nieuwe mobiele abonnementen voor

Pagina: 1
Acties:

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07
Voorstellen is iets ter goedkeuring voorleggen. Uit het artikel blijkt niet dat het ter goedkeuring wordt voorgelegd, maar dat het gewoon gepresenteerd wordt.

De juiste woordkeuze lijkt mij: "Telenet presenteert nieuwe mobiele abonnementen".

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:59
EnigmA-X schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:45:
Voorstellen is iets ter goedkeuring voorleggen. Uit het artikel blijkt niet dat het ter goedkeuring wordt voorgelegd, maar dat het gewoon gepresenteerd wordt.

De juiste woordkeuze lijkt mij: "Telenet presenteert nieuwe mobiele abonnementen".
Als ik mij aan jou voorstel leg ik mijzelf toch ook niet ter goedkeuring aan jou voor?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:02

EnnaN

Toys in the attic

Een "voorstel" is een "ter goedkeuring voorgelegd plan" volgens de VanDale.
Maar voorstellen is
inleiden in een gezelschap; introduceren
Lijkt niets met goedkeuring te maken te hebben?

sig

• EnigmA-X
Theoretisch gezien is het wellicht niet fout wat er staat. Ik heb alleen geleerd om ook rekening te houden met het gebruik (als in: hoe het vaak toegepast wordt) rekening te houden.

Iets voorstellen: ter goedkeuring voorleggen
Iemand voorstellen: kennismaking/introduceren

Zo wordt een nieuwe CD van een artiest ook niet "voorgesteld", die wordt "gepresenteerd".

Update:
Om duidelijk te maken wat ik precies bedoel: klik

[ Voor 20% gewijzigd door EnigmA-X op 27-07-2012 09:59 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:02

EnnaN

Toys in the attic

Kennelijk gebruik jij het zo, maar ik zie het regelmatig op deze manier gebruikt worden, dus ook rekening houdend met het gebruik kan het prima?

update ook:
als je googled op "nieuw voorgesteld" zie je beide gebruiken gewoon langskomen. Van gebouwen, autos tot strips die "gepresenteerd" worden

[ Voor 35% gewijzigd door EnnaN op 27-07-2012 10:03 ]

sig

• EnigmA-X
Heb wat zitten Googlen, her en der kan je inderdaad hetzelfde gebruik vinden. Al is het wel in een 1:100 verhouding vergeleken met 'presenteren'.

Als je op mijn linkje klikt, zie je ook dat Tweakers deze stijl vrijwel nooit gebruikt. Wellicht dat het me daarom ook opviel.
Pagina: 1