SSD geeft/draait continu checkdisck bij iedere boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Beste Tweakers.

Nu heb ik sinds een kleine 3 a 4 weken een OCZ Vertex Plus 240 GB SSD

Echter heb ik telkens een check-disk tijdens het booten van Windows, dit gebeurt alleen als het systeem langer als een paar uur heeft uit gestaan, dus een snelle restart komt het nooit in beeld.

Nu dacht ik net de check-disk een keer te skippen, had ff klein beetje haast, en kom ik er achter dat me halve Windows niet meer werkt en corrupt is en niet meer functioneert..

Dus ik maar uit goodwill me systeem herstart en de check-disk uit laten voeren, deze geeft nu aan dat ik door middel van systemrestore me bestanden moet terug zetten.

Oke dan doen we dat .. echter omdat me Windows nu zo corrupt is wil dat gedeelte ook niet meer werken!

Heb ik nu een hele foute SSD welke niet naar behoren werkt, of is er iets wat ik moet doen zodat die beter werkt ?
Ik draai voor het eerst op een SSD, dus denkt vraag het jullie eerst voordat het aan mij ligt ! :+

\\Edit

Zou dit ook te maken hebben met het feit dat mijn computer in slaapstand niet goed werkt, denk hierbij aan BSOD of ineens reboot van mijn systeem!

[ Voor 8% gewijzigd door Reg-Edit op 27-07-2012 08:19 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Graag even specificaties van je systeem hier vermelden.

De bekende glazen bol... ;)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
Je SSD is waarschijnlijk het probleem. Update de firmware naar de laatste versie, doe een secure erase, installeer de hele zooi opnieuw en bid dat het je niet weer gebeurt. Het is en blijft een OCZ SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afgezien van het feit dat de OCZ nu niet bekend staat als meest stabiele SSD, zou ik als ik jouw was het geheugen eens controlleren op fouten. Ik neem even aan dat de slaapstand ook onstabiel was voor de aanschaf van die SSD.

[ Voor 22% gewijzigd door kluyze op 27-07-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je toch één van de SSDs die bekend staat om problemen en corruptie gekozen; best wel jammer want had je net een paar tientjes extra uitgegeven had je de beste SSD kunnen hebben.

Je kunt inderdad een Memtest86+ run doen, maar dat het aan je SSD ligt is wel aannemelijk. Eigenlijk zou je moeten proberen het product te retourneren, waar je ook recht op hebt als het product 'ondeugdelijk' is hetgeen naar mijn mening het geval is. Blijf je ermee werken, zorg dan voor een backup die je binnen een minuut kunt activeren, omdat je hem vaak nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Hmm .. misschien voortaan eens meer onderzoek doen voordat ik iets koop, ben over t algemeen wel erg tevreden over OCZ, dus vandaar dat mijn keuze hierop uitviel zeg maar.

Ik ga proberen de SSD te wisselen voor een beter alternatief, welke zou ik dan volgens jullie het beste kunnen nemen, mocht het zo zijn dat ik hem mag omruilen voor een ander model ?

De specs van de PC zal ik vanavond even toevoegen als ik thuis ben, pc is ook nieuw aangeschaft tegelijkertijd met de SSD, dus weet ik niet zo uit mijn hoofd.

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 06-09 20:46
Aan welke controller heb je hem aangesloten? Gebruik de intel of hoofd sata aansluiting, ook al zijn deze langzamer.
In bios ahci ingesteld?
Schoon installeren kun je ook beter doen.
Andere kabels misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Schone installatie had ik uiteraard al gedaan, heb de SSD op de Sata 600 aansluiting aangesloten, bios staat ook op ahci

Eens even kijken, mijn huidige setup bestaat uit de volgende onderdelen:

Asus P8 Z68-V/GEN3 MoBo
Intel i5 3200Mhz CPU
Corsair Vengeaence DDR3 1600Mhz 4Gb x4
Gainward Geforce GTX 680
OCZ ModXream 1kw PSU

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de leverancier vande SSD, ze vertellen me dat ik eventueel een ander merk/serie kan uitkiezen, mijn vraag is dan, welke zou ik dan het beste kunnen nemen ?
En het moet uiteraard bij Azerty leverbaar zijn.

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Check deze threat eens: Het grote SSD topic ~ Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit twee (goede) populairste SSD merken/typen zijn de Samsung 830 en de Crucial M4, daarnaast zijn de Intel ook erg betrouwbaar, maar ik geloof dat je wel moet uitkijken voor de 330-serie, maar nog altijd vele malen beter dan wat OCZ je kan bieden.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 30-07-2012 16:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Oke bedankt Dune! Nu weet ik iig welke SSD het beste kan nemen, ik ga die 2 eens vergelijken en opzoeken, om te kijken welke van de 2 me het meeste bevalt. Wat benchmarks enz :+

Zal wel laten weten hoe de ontwikkeling loopt omtrent de RMA en hoe de nieuwe SSD bevalt.

\\Edit

Hoe staan jullie tegenover RAID 0 met de SSD's?
Lees namelijk verschillende verhalen op het net, over dat er iets is waardoor het niet werkt of langzamer werkt .. ?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Want zou eventueel ook voor 2x SSD kunnen kiezen namelijk ..

[ Voor 34% gewijzigd door Reg-Edit op 01-08-2012 01:26 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:37
Een SSD moet het met name hebben van de random read/write. Als jij 2 SSDs in RAID0 gooit, gaat je sequential read/write wel omhoog, maar je random read/write niet. In de praktijk ga je dus weinig merken van je RAID-setup. Daarnaast is er grote kans dat je geen ondersteuning voor TRIM hebt, waardoor je uiteindelijk performance degradatie krijgt.

Een SSD is in principe zelf al RAID0: gewoon een controller met op meerdere kanalen chips. Je ziet dit ook terug in benchmarks: hoe groter de SSD, hoe beter de performance, aangezien een 256GB SSD meer chips heeft dan een 64GB SSD. Persoonlijk zou ik dus ook eerder gaan voor 1x256 dan voor 2x128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Random I/O wordt in principe ook gewoon verdubbeld bij verdubbeling van de stripe-width. Daar komt ook het performanceverschil tussen de 4K en 4K-32/64 scores vandaan. Een SSD kan dan meerdere kanalen gebruiken voor random reads. Per kanaal gaat het dan om 20MB/s random read. Random write werkt anders en kan met een queue depth van 2 of 4 al alle kanalen voltrekken. Bij reads is dat niet zo.

Een betere vraag zou zijn: heeft het nog zin om de prestaties van een enkele SSD te overstijgen met nóg snellere getallen. Je SSD zal nog maar een heel klein deel van de systeembottleneck vormen dus een nóg snellere SSD heeft maar een zeer beperkt effect. Dus al is je random I/O tien keer zo snel, dat merk je eigenlijk niet meer voor vrijwel alle doorsnee systemen. Servers is nog wel een ander verhaal.

En 256GB SSDs hebben vrijwel altijd niet meer kanalen dan de 128GB versie; simpelweg meer NAND dies per chip. Dus per chip dubbele capaciteit. Bovendien ben je SATA-bottlenecked.

SSD in RAID0 heeft denk ik nog wel een potentiëel merkbare invloed dat je van 500MB/s sequential read naar 1GB/s gaat. Dat zou nog 0.2 seconden kunnen schelen bij het inladen van een spel ofzo. Maar dat is voor een desktopsysteem wel het meeste dat je kunt verwachten. Natuurlijk is 1GB/s wel erg stoer. Zelf heb ik liever 2x128GB ipv 1x256GB. Geeft je ook de mogelijkheid de disks op te delen voor meerdere systemen. Maar ieder moet zijn eigen afwegingen maken want ieder heeft andere behoeften. Een enkele SSD is ivm TRIM gewoon de beste en makkelijkste keuze voor het leeuwendeel van de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Oke het is me vrij duidelijk allemaal!
Ik heb de aanvraag ingediend en een verzocht of ik de Samsung 830 SSD met 265 GB kan krijgen in de plaats van de OCZ SSD die ik nu heb

Nu even wachten wat er gaat gebeuren :)

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Oke even een kleine update. Had dus gisteren de SSD opgestuurd en was dus in verwachting op bericht
Nu schijnen ze de SSD vandaag al binnen gehad te hebben. Getest te hebben. En geconcludeerd te hebben dat deze niet goed werkt. Maar alles zo snel dat ze zelfs al een nieuwe opgestuurd hebben. Dus geen tijd gehad om even overeen te komen dat ik dus een andere SSD wou hebben.

Nu moet ik niet klagen om de super snelle RMA service. Maar krijg dus zo een zelfde SSD weer ervoor terug.

Ik zal het er maar even mee moeten doen denk ik. Mocht deze ook kuren krijgen dan zorg ik even dat ik beter contact heb met die gasten voor omruil naar een andere versie

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Vandaag me nieuwe SSD maar weer geinstalleerd. Nadat alles klaar was inc updates en een restart.... Checkdisk!! Niet weer toch??

Met welke app kan ik me SSD testen op fouten?
Zou je met HD tune een SSD kunnen testen of heb je daar speciale apps voor?

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Reg-Edit schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:17:
Vandaag me nieuwe SSD maar weer geinstalleerd. Nadat alles klaar was inc updates en een restart.... Checkdisk!! Niet weer toch??

Met welke app kan ik me SSD testen op fouten?
Zou je met HD tune een SSD kunnen testen of heb je daar speciale apps voor?
Heb je een clean install gedaan of een oud backup teruggezet? Heb je al gekeken of je ram goed werkt? Verder zou je ook kunnen kijken naar een andere sata kabel en poort om alles uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Ik ben niet zo van de backup terug plaatsen. Dus een gehele nieuwe installatie.
Heb me Ram en CPU uiteraard getest. Deze zijn gewoon in orde!

Met de vorige SSD had ik dit zelfde geintje. Na terug sturen hadden ze direct door dat die niet goed was.

Ik zal ze morgen even bellen om te vragen hoe ze de SSD testen bij de RMA afdeling. Wil t zelf wel ff testen. Ga vanavond ff HDTune proberen!

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Nou mensen .. me nieuwe SSD geeft ook weer problemen, deze ga ik terug sturen met nogmaals het verzoek om een Samsung 830 SSD ervoor terug te krijgen.

Deze (Samsung 830) heb ik inmiddels ook al een week in bezit, had hem in de tussentijd maar besteld omdat ik niet echt zin had om nog langer te gaan wachten dat ik eindelijk normaal op me computer kon vertrouwen.

Tot nu toe nog geen gekke dingen mee gemaakt, even een screentje voor de speeds:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FqnifWeKAx1ae9DqtDTBVOvT/full.png

Dan kan ik de aankomende SSD mooi in me laptop bouwen :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door Reg-Edit op 19-08-2012 17:19 ]

www.jaxxx.nl

Pagina: 1