Ik heb mijn pc gereboot en kon tot mijn verbazing niet meer bij een aantal lokale websites komen (en windows shares). (betreft windows 7 pc)
wat weet ik:
-Alles werkt naar behoren over wireless (welke dezelfde dhcp gebruikt als gigabit, i.e. zelfde netwerk)
-ip adres wat ik wil benaderen is te pingen.
-ip adres wat ik wil benaderen is te ssh-en
-Ik kan de windows shares zien op het desbetreffende ip adres, kan deze ook mounten als drive, maar kan deze niet meer benaderen.
-Ik kan een website die op dat ip adres draait (op poort 82) niet meer openen.
Alles is ook getest op een andere pc dus we weten zeker dat de te benaderen server naar behoren werkt. Incluis shares en sites. Sterker nog, via wireless is het op dezelfde pc zelfs te benaderen.
wireless en bedraad netwerk zitten in hetzelfde subnet.
mogelijke oplossingen die al uitgezicht zijn:
- Firewall heb ik uit gezet en ook heb ik naar virussen gezocht. Dit is het dus niet.
- winsocks gereset en computer gereboot. Heeft ook niet geholpen.
Kortom, wat is hier aan de hand. Ik begrijp niet waarom er geen connectie is, ik weet ook niet of ik kan achterhalen wat er op de pc zit wat het verkeer op de specifieke interface verstoord voor dit specifieke ip adress voor sommige poorten (want ssh en ping werkem bijvoorbeeld).
wat weet ik:
-Alles werkt naar behoren over wireless (welke dezelfde dhcp gebruikt als gigabit, i.e. zelfde netwerk)
-ip adres wat ik wil benaderen is te pingen.
-ip adres wat ik wil benaderen is te ssh-en
-Ik kan de windows shares zien op het desbetreffende ip adres, kan deze ook mounten als drive, maar kan deze niet meer benaderen.
-Ik kan een website die op dat ip adres draait (op poort 82) niet meer openen.
Alles is ook getest op een andere pc dus we weten zeker dat de te benaderen server naar behoren werkt. Incluis shares en sites. Sterker nog, via wireless is het op dezelfde pc zelfs te benaderen.
wireless en bedraad netwerk zitten in hetzelfde subnet.
mogelijke oplossingen die al uitgezicht zijn:
- Firewall heb ik uit gezet en ook heb ik naar virussen gezocht. Dit is het dus niet.
- winsocks gereset en computer gereboot. Heeft ook niet geholpen.
Kortom, wat is hier aan de hand. Ik begrijp niet waarom er geen connectie is, ik weet ook niet of ik kan achterhalen wat er op de pc zit wat het verkeer op de specifieke interface verstoord voor dit specifieke ip adress voor sommige poorten (want ssh en ping werkem bijvoorbeeld).
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)