Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus 15.6" A55VD-SX030V

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Hallo,

Zoals de titel al luid ben ik van plan de Asus 15.6" A55VD-SX030V aan te schaffen, de specs zien er goed uit!
Het enige probleem is dat ik er weinig reviews van kan vinden, wat zou hier de reden van kunnen zijn?
Raden jullie mij deze laptop aan?

Alvast bedankt!

( Linkje naar de laptop http://www.paradigit.nl/p...a55vd_sx030v/default.aspx )

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Wat ik je wel kan vertellen is dat het scherm in de laptop behoorlijk crap is. Slecht kijkhoeken, en lage helderheid... Gewoon wederom een standaard HD+ TN scherm... Jammer genoeg

Tevens is de Grafische kaart in de laptop zo goed als waardeloos. Die Asus is echt een enorme afrader, zeker voor 799 euro kun je veel en veel beter vinden dat die Asus. Kijk eventjes naar de Asus N56... Die is op bijna elk front een beter apparaat dan de Asus die jij hebt staan, het prijsverschil is tevens ook nieteens zo groot. Of ander kun je kijken naar de Dell Inspiron 15r SE.... Dat is een alternatief als je minder geld wilt uitgeven.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53
Alleen de Intel Core i7 is leuk aan de bovenstaande laptop, de rest is echt slecht voor die prijs.

Misschien wel leuk voor je, Saturn (Utrecht en Nieuwegein) heeft wel een leuke multimedia Notebook in de aanbieding, de Sony VPC24N1E/B.NL3 (Intel Core i5 2450M, 4GB, 500GB, GeForce GT 540M, 2x USB 3.0, USB 2.0, HDMI, Bluetooth 4.0, Webcam en een 16,4" 1920 x 1080 pixels scherm) voor € 599,00. Ik denk dat dit deze week de laptop is met de beste specificaties/prijs/kwaliteit verhouding.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Sjoerd611
Vinand schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:00:
Wat ik je wel kan vertellen is dat het scherm in de laptop behoorlijk crap is. Slecht kijkhoeken, en lage helderheid... Gewoon wederom een standaard HD+ TN scherm... Jammer genoeg

Tevens is de Grafische kaart in de laptop zo goed als waardeloos. Die Asus is echt een enorme afrader, zeker voor 799 euro kun je veel en veel beter vinden dat die Asus. Kijk eventjes naar de Asus N56... Die is op bijna elk front een beter apparaat dan de Asus die jij hebt staan, het prijsverschil is tevens ook nieteens zo groot. Of ander kun je kijken naar de Dell Inspiron 15r SE.... Dat is een alternatief als je minder geld wilt uitgeven.
Het probleem is dat ik me vrij snel irriteer aan palmrests die warm worden, de asus N56 word hier behoorlijk warm! Bij ongeveer alle winkels waar ik de N56 heb zien staan was deze vrij warm..
Deze laptop leek me verder perfect, vooral omdat de keep your palms cool technolgie hier bij is toegepast.
Het enige nadeel was inderdaad het scherm..

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Sjoerd611 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:00:
[...]

Het probleem is dat ik me vrij snel irriteer aan palmrests die warm worden, de asus N56 word hier behoorlijk warm! Bij ongeveer alle winkels waar ik de N56 heb zien staan was deze vrij warm..
Deze laptop leek me verder perfect, vooral omdat de keep your palms cool technolgie hier bij is toegepast.
Het enige nadeel was inderdaad het scherm..
Dat komt inderdaad door de aluminium behuizing en de matige koeling die gebruikt word in de Asus N56. Als je een laptop wilt hebben, die echt zijn geld waard is in dit prijssegment, waar de koeling wel dik in orde is daarnaast ook soortgelijke specs wilt hebben met een GPU waar je wel iets aan hebt. (Veeeel beter). Dan moet je kijken naar de Vaio S15. Deze heeft betere specs dan de Asus A55 (GT610M VS GT640M LE), en daarnaast ook nog eens een Full HD IPS paneel, waar je wel je ogen tevreden mee houd. Een veel komend commentaar over deze laptop is dat deze erg stil en voornamelijk erg koel blijft, zelf na een stresstest (prime95) blijven de laptop palmresten nog erg koel.

De koeling van dit apparaat is zo goed dat je zelf in staat bent om de GPU ruim 90/100% over te klokken zonder enige throttling of hitte problemen.

@Jumpman, De F24N is een leuke laptop, maar is ook een laptop met een relatief matige koeling net zoals de Asus N56. ook de palmresten van deze laptop worden relatief warm, en de geluidsproductie is ook niet de stilste. Voor die prijs is die zeker het beste, maar als je al gauw naar 800 euro gaat dan is de Vaio S series gewoon een veel betere en sterkere keuze dan de Vaio F series.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Sjoerd611
Allereerst bedankt voor de uitgebreide reactie Vinand!
Ik heb inderdaad ookal gekeken naar de Vaio S series, het probleem is dat deze laptop aardig boven mijn budget uit komt, met mijn eisen zit ik al snel boven de €1000,- !

• Sjoerd611
Zojuist de Asus N53SV -s1827v tegen gekomen, deze ziet er kwa spec's perfect uit!
Ook lees ik in de reviews dat deze niet warm word bij de polssteunen!

pricewatch: Asus N53SV-S1827V

Ja de keyboard flex is meschien wel een nadeel, maar op het keyboard na is deze laptop perfect toch?

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:41
houd wel bij de n53 in de gaten dat het en al wat ouder model is
video kaart is gelijkwaardig aan een gt630m en dus niet heel erg noemenswaardig maar is ook weer afhankelijk wat je ermee wil doen

weet verder niet echt hoe de bouwkwaliteit is maar als hij vergelijkbaar is met de n56 zou het misschien het overwegen waard zijn

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

De N53 is een behoorlijk middelmatig model

Scherm: slecht, maar later kwam er een beter (gemiddeld) paneel in.
Gewicht: 3.1kg
accuduur: laag
toetsenbord: slecht

Eigenlijk doet hij alles gemiddeld tot slecht. Behalve de koeling, die is erg goed. De oude XPS 15 scoorde op alle punten waar de N53 steken liet vallen uitmuntend en was nog goedkoper ook. Alleen de koeling is volgens sommigen minder. En oh: hij was nog goedkoper ook.

Overigens wordt de N56 5 graden boven kamertemperatuur. De inspiron doet 9 graden, en de N53 doet 4 graden. Volgens mij ga je daar niets op vooruit terwijl de N56 wel een veel betere notebook is dan de N53.

• Sjoerd611
Het probleem is de merkbare temperatuur bij de N56, zolang ik er niks van merk interesseren die temperaturen niet zo veel..
Is het trouwens mogelijk om met de Nvidia GeForce GT610M & 1366x768 resolutie een 1920x1080 monitor aan te sluiten en daar dus hd op te krijgen?
Sorry als ik hier een domme vraag stel, ik heb namelijk totaal geen verstand van externe monitoren gebruiken op een laptop!

p.s er zit ook een HDMI aansluiting op, mocht dat vereist zijn!

Is het trouwens mogelijk een 7200rpm externe hardeschijf te gebruiken op een 5400rpm hardeschijf in de laptop?

[ Voor 18% gewijzigd door Sjoerd611 op 28-07-2012 00:21 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53
Sjoerd611 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:26:
Het probleem is de merkbare temperatuur bij de N56, zolang ik er niks van merk interesseren die temperaturen niet zo veel..
Is het trouwens mogelijk om met de Nvidia GeForce GT610M & 1366x768 resolutie een 1920x1080 monitor aan te sluiten en daar dus hd op te krijgen?
Sorry als ik hier een domme vraag stel, ik heb namelijk totaal geen verstand van externe monitoren gebruiken op een laptop!

p.s er zit ook een HDMI aansluiting op, mocht dat vereist zijn!

Is het trouwens mogelijk een 7200rpm externe hardeschijf te gebruiken op een 5400rpm hardeschijf in de laptop?
Externe resolutie van 1920 x 1080 pixels kan zeker. Het scherm zelf is altijd de gelimiteerde factor in een laptop.

Ja kan elke HDD of beter SSD in een laptop zetten, als deze sysiek maar past (SATA en het formaat).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Sjoerd611
Ik heb alsnog de Asus 15.6" A55VD-SX030V aangeschaft, ik heb hem nu ongeveer 2 weken en werkt heerlijk!
Er blijkt ook nog is een 7200rpm in te zitten volgens crystaldisk!
Het enige wat minder is, is het geluid van de hdd, dat is vrij luidruchtig!

• Sjoerd611
Iemand hier ervaring met het verwisselen van een hardeschijf in een laptop?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Wie niet?

Ga gewoon op youtube zoeken, daar vind je een heleboel filmpjes van mensen die hun laptop openschroeven en de HDD vervangen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Pagina: 1