Wallpaper wijzigen OS X 10.8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Het is vast een hele stomme vraag, maar hoe kan ik op Mac OS X 10.8 mijn wallpaper zo wijzigen dat het op alle "spaces" meteen wijzigt? Ik ben dit namelijk heel erg gewend van OS X 10.6, en wil op mijn desktop graag overal dezelfde wallpaper hebben. Ik heb al op internet gezocht, maar schijnbaar gebruik ik de verkeerde zoektermen want ik vind enkel download links voor de GM en alle wallpapers...

Wie o wie weet hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Je moet je wallpaper wijzigen op je eerste space, vervolgens krijgen alle nieuwe spaces ook die wallpaper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Maar dat wil ik niet, want ik heb al een berg spaces aangemaakt... Weinig zin om die iedere keer als ik mijn wallpaper wil wijzigen te verwijderen en opnieuw aan te maken :P

Ik dacht, ik kan toch niet de enige zijn? Er moeten toch wel meer mensen zijn die dit flut vinden en het via een appje of stukje AppleScript hebben aangepast?

Zou zoiets eigenlijk via een stuk AppleScript te doen zijn? Gewoon ding dubbelklikken en dat die dan alle spaces aanpast? Zou in ieder geval een tijdelijke oplossing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
n.v.m.

[ Voor 95% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-07-2012 22:41 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Xudonax schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:39:
Maar dat wil ik niet, want ik heb al een berg spaces aangemaakt... Weinig zin om die iedere keer als ik mijn wallpaper wil wijzigen te verwijderen en opnieuw aan te maken :P

Ik dacht, ik kan toch niet de enige zijn? Er moeten toch wel meer mensen zijn die dit flut vinden en het via een appje of stukje AppleScript hebben aangepast?

Zou zoiets eigenlijk via een stuk AppleScript te doen zijn? Gewoon ding dubbelklikken en dat die dan alle spaces aanpast? Zou in ieder geval een tijdelijke oplossing zijn...
Wat ik van filenox begrijp is dat je naar Space 1 gaat, daar de background aanpast en dat hij dan op alles spaces ook gewijzigd is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
@Herko_ter_Horst: Als je naar Exposé (of hoe het tegenwoordig ook heet :P ) gaat, dan kun je als je met je muis helemaal naar linksboven gaat ineens op een plusje klikken, en dan maak je nieuwe spaces.

@Rob: Nee, dat is alleen voor nieuwe spaces die je aanmaakt nadat je je desktop heb veranderd. En zeker omdat ik af en toe een stuk of 10~20 wallpapers bekijk voor ik er een daadwerkelijk kies, is het wel ontzettend handig als er een app oid is welke alles voor me doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Xudonax schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:44:
@Herko_ter_Horst: Als je naar Exposé (of hoe het tegenwoordig ook heet :P ) gaat, dan kun je als je met je muis helemaal naar linksboven gaat ineens op een plusje klikken, en dan maak je nieuwe spaces.
Thanks, had het inmiddels gevonden. Heb even geprobeerd of Cmd, Alt/Option of Ctrl nog iets doen (die hebben soms verborgen effecten), maar dat helpt helaas niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
volgens mij als je reboot hebben je andere spaces ook de achtergrond.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sinds Lion heeft Apple besloten dat het leuk/nuttig maar vooral DEFAULT is om per Space (en per fysiek scherm) een wallpaper te assignen. Hierbij zijn ze echter voorbij gegaan aan mensen die dat onnodig vinden en inderdaad gewoon 1 wallpaper voor al hun Spaces willen. Ik heb tot dusverre geen apps of CLI hacks kunnen vinden om eenvoudig dezelfde wallpaper op alle Spaces te kunnen gebruiken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Per fysiek scherm kan ik nog inkomen, en dat vind ik zelf vaak ook nog wel leuk/handig omdat je dan bijv. hele brede wallpapers kunt faken. Maar balen dat het niet kan :(
Pagina: 1