Titel van topic vergeten aan te vullen
Specs systeem:
Gigabyte GA-EX58-UD5
Intel Core i7 920 (iets boven stock speed & Mugen3 koeler)
Samsung 830 SSD 128GB (C:/ schijf)
EVGA GTX670 Phantom
12GB Corsair ram
Cooler Master Silent Pro Gold 600W
Samsung T240 beeldscherm
Daskeyboard Professional Pro Silent
Razer Imperator 2012 muis
Logitech X540
Specs oude systeem:
Gigabyte GA-EX58-UD5
Intel Core i7 920 (stock speed & stock koeler)
Seagate HDD 1TB (C:/ schijf)
XFX GTX285 (verschillende drivers geprobeerd)
6GB Corsair ram
Zalman 750-HP
Samsung T240 beeldscherm
Logitech G15 keyboard
Microsoft IntelliMouse 3.0
Logitech X540
Probleem: Enkele onderdelen, zoals flash in webbrowsers, laden erg traag (vanaf een week na Windows 7 installatie). Het probleem kwam voor op mijn oude systeem en mijn nieuwe systeem.
Oorzaak: Geen flauw idee.
Symptomen: (tegelijk onstaan)
- Websites met Flash laden pas na 20 seconden in IE, Chrome (ingebouwde flash en aparte flash geprobeerd) en Firefox. Als eenmaal een 'browsersessie' geladen is kunnen andere sites met flash wel snel laden. Als er geen 'browsersessie' met flash draait duurt het dus 20 seconden.
- De games vanuit Origin gestart (Fifa 12 en Battlefield 3) duren een minuut, zoniet meer, met opstarten. Bij Battlefield 3 is het ook nog eens dat vanuit Origin naar de website evenlang duurt of soms gewoon niet gebeurt (browser blijft oneindig lang laden).
- Taakbeheer starten kan een goede 15 seconden duren.
- uTorrent vertoond de torrents pas na 8 seconden na het opstarten van uTorrent. Als ik in die 8 seconden in uTorrent klik dan loopt uTorrent vast.
- Trackers van TPB doen het niet meer. Dit komt niet door de blokkade van UPC, want na de blokkade kon ik nog wel via TPB proxy's downloaden maar na het probleem niet meer.
- Na het inloggen in Windows 7 komt er, NA het scherm met "welkom" en dat ronddraaiend rondje linkservan, een zwart scherm met enkel de cursor. Dit zwarte scherm blijft zo'n 10 seconden en dan wordt bijna instant (SSD) alles geladen: pictogrammen, opstartprogramma's, etc.
- Windows installer werkt niet in sommige gevallen (alleen bij nieuwe systeem). Eset NOD bijvoorbeeld blijft na het drukken van 'install' hangen op 0%.
Filmpje ter verduidelijk
Hierin flash, taakbeheer en een game starten via origin:
Geprobeerde oplossingen:
- Kijken welke geïnstalleerde programma's overeen komen met het oude systeem & het nieuwe systeem (op het moment dat het probleem ongeveer begon) en die verwijderen of uitschakelen:
Advanced SystemCare 5 (uitgeschakeld)
ASIO4ALL geluidsdriver van FL Studio (niet aan)
Audacity (niet aan)
Eset NOD 5 (uitgeschakeld en gedeïnstalleerd)
Explorer Suite (niet aan)
FL Studio 10 (niet aan)
Fraps (niet aan)
Hardware Monitor (niet aan)
Netlimiter 3 (niet aan)
Origin (uitgeschakeld)
Steam (niet aan)
uTorrent (niet aan)
Virtual Clone Drive (uitgeschakeld)
WinRAR (niet aan)
Xfire (uitgeschakeld)
Alle programma's staan op een HDD
Geen resultaat.
- Veilige modus (met internetmogelijkheden)
Geen resultaat.
- Gescand met virusscanner. Programma, vergelijkbaar met CCleaner, computer laten opschonen.
Geen resultaat.
Specs systeem:
Gigabyte GA-EX58-UD5
Intel Core i7 920 (iets boven stock speed & Mugen3 koeler)
Samsung 830 SSD 128GB (C:/ schijf)
EVGA GTX670 Phantom
12GB Corsair ram
Cooler Master Silent Pro Gold 600W
Samsung T240 beeldscherm
Daskeyboard Professional Pro Silent
Razer Imperator 2012 muis
Logitech X540
Specs oude systeem:
Gigabyte GA-EX58-UD5
Intel Core i7 920 (stock speed & stock koeler)
Seagate HDD 1TB (C:/ schijf)
XFX GTX285 (verschillende drivers geprobeerd)
6GB Corsair ram
Zalman 750-HP
Samsung T240 beeldscherm
Logitech G15 keyboard
Microsoft IntelliMouse 3.0
Logitech X540
Probleem: Enkele onderdelen, zoals flash in webbrowsers, laden erg traag (vanaf een week na Windows 7 installatie). Het probleem kwam voor op mijn oude systeem en mijn nieuwe systeem.
Oorzaak: Geen flauw idee.
Symptomen: (tegelijk onstaan)
- Websites met Flash laden pas na 20 seconden in IE, Chrome (ingebouwde flash en aparte flash geprobeerd) en Firefox. Als eenmaal een 'browsersessie' geladen is kunnen andere sites met flash wel snel laden. Als er geen 'browsersessie' met flash draait duurt het dus 20 seconden.
- De games vanuit Origin gestart (Fifa 12 en Battlefield 3) duren een minuut, zoniet meer, met opstarten. Bij Battlefield 3 is het ook nog eens dat vanuit Origin naar de website evenlang duurt of soms gewoon niet gebeurt (browser blijft oneindig lang laden).
- Taakbeheer starten kan een goede 15 seconden duren.
- uTorrent vertoond de torrents pas na 8 seconden na het opstarten van uTorrent. Als ik in die 8 seconden in uTorrent klik dan loopt uTorrent vast.
- Trackers van TPB doen het niet meer. Dit komt niet door de blokkade van UPC, want na de blokkade kon ik nog wel via TPB proxy's downloaden maar na het probleem niet meer.
- Na het inloggen in Windows 7 komt er, NA het scherm met "welkom" en dat ronddraaiend rondje linkservan, een zwart scherm met enkel de cursor. Dit zwarte scherm blijft zo'n 10 seconden en dan wordt bijna instant (SSD) alles geladen: pictogrammen, opstartprogramma's, etc.
- Windows installer werkt niet in sommige gevallen (alleen bij nieuwe systeem). Eset NOD bijvoorbeeld blijft na het drukken van 'install' hangen op 0%.
Filmpje ter verduidelijk
Hierin flash, taakbeheer en een game starten via origin:
Geprobeerde oplossingen:
- Kijken welke geïnstalleerde programma's overeen komen met het oude systeem & het nieuwe systeem (op het moment dat het probleem ongeveer begon) en die verwijderen of uitschakelen:
Advanced SystemCare 5 (uitgeschakeld)
ASIO4ALL geluidsdriver van FL Studio (niet aan)
Audacity (niet aan)
Eset NOD 5 (uitgeschakeld en gedeïnstalleerd)
Explorer Suite (niet aan)
FL Studio 10 (niet aan)
Fraps (niet aan)
Hardware Monitor (niet aan)
Netlimiter 3 (niet aan)
Origin (uitgeschakeld)
Steam (niet aan)
uTorrent (niet aan)
Virtual Clone Drive (uitgeschakeld)
WinRAR (niet aan)
Xfire (uitgeschakeld)
Alle programma's staan op een HDD
Geen resultaat.
- Veilige modus (met internetmogelijkheden)
Geen resultaat.
- Gescand met virusscanner. Programma, vergelijkbaar met CCleaner, computer laten opschonen.
Geen resultaat.