Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc in de gaten houden binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Hallo,

Ik weet niet of ik dit op de goede plek zet. Maar ik ben beheerder binnen een bedrijf. Nu vermoedt mijn leidinggevende dat iemand mogelijk bedrijfsgegevens steelt. De vraag is of ik dat in de gaten kan houden.

Wat kan ik hier t best voor gebruiken? En ik weet dat er ook software is om toetsaanslagen bij te houden zodat je weet wat iemand typt. Wat voor software is dat?

Alvast heel erg bedankt!!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Croga

The Unreasonable Man

mister9 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:26:
Wat kan ik hier t best voor gebruiken? En ik weet dat er ook software is om toetsaanslagen bij te houden zodat je weet wat iemand typt. Wat voor software is dat?
Het beste kun je dat niet doen aangezien dat inbreuk is op de privacy van de werknemer en daarmee strafbaar.
Ik denk dat het slim is als je baas eerst eens met de juridische afdeling gaat praten voordat ze dit soort extreme stappen gaan nemen.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Croga schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Het beste kun je dat niet doen aangezien dat inbreuk is op de privacy van de werknemer en daarmee strafbaar.
Ik denk dat het slim is als je baas eerst eens met de juridische afdeling gaat praten voordat ze dit soort extreme stappen gaan nemen.
Als jouw baas hier serieus mee om zou gaan, zou hij jou hier ook niet in moeten betrekken maar een buitenstaander inschakelen. In principe zou hij niemand moeten vertrouwen..

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

Je moet eerst zelf op onderzoek naar software gaan. Daarna kan je wel hier posten of jouw gevonden oplossing ook wel goed is.

Daarnaast is het niet altijd toegestaan om iemand zomaar via een of ander programma in de gaten te houden, ook niet als de baas dat zegt.

En de eerste vraag is natuurlijk waarom dat vermoeden er is en hoe. Via een USB-stick, drop-box, e-mail, vpn, remote-desktop of iets anders en doet hij dat wel vanaf zijn eigen computer?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Wanneer mag je wel iemand in de gaten houden dan. Zo groot is t bedrijf niet. Het kan toch dat het eigenlijk maar één iemand kán zijn?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Of je nou zeker weet of iemand wel of niet schuldig is aan digitale diefstal, doet niets af aan het feit dat je zo'n persoon zijn activiteiten niet mag gaan monitoren.

Er is volgens mij een uitzondering op: als je werkgever een memo rondstuurt aan iedereen waarin gemeld wordt dat vanaf dan en dan het netwerk verkeer wordt gemonitord (dus ook iedereen zijn prive shit, facebook, mail,...) dan schijnt het wel te mogen.

Alles kan stuk.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Croga

The Unreasonable Man

remco_k schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:44:
Er is volgens mij een uitzondering op: als je werkgever een memo rondstuurt aan iedereen waarin gemeld wordt dat vanaf dan en dan het netwerk verkeer wordt gemonitord (dus ook iedereen zijn prive shit, facebook, mail,...) dan schijnt het wel te mogen.
Maar in het kader van Risico = Kans*Gevolg: Als je er hier naast zit kunnen de gevolgen voor TS behoorlijk ernstig zijn!

Ofwel: IANAL, HINAL, WANL, TS: Laat dit juridisch uitzoeken voordat je jezelf in de shit stort!!!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 06:15
Wat je nodig hebt is webfiltering software die ook aan Data Loss Prevention doet, zoek een degelijk pakket dat ook zorgt dat je wettelijk in orde bent.
Ik heb bijvoorbeeld bij sommige pakketten gezien dat je verschillende types van users hebt en dat je de data automatisch anoniem maakt (met de mogelijkheid dat een aparte user dit kan ontsleutelen indien er een dringende reden is, zoals het ontvreemden van bedrijfsgegevens).
Je hebt zelfs ook pakketten die je bruikbaar zijn voor alle besturingsystemen en ook smartphones (zolang je een proxy kan forceren).

Gratis zijn deze pakketten natuurlijk niet.
Als je zelf niet goed weet welk pakket je moet nemen (of welke beschikbaar zijn), neem gewoon contact op met je leverancier en deze zal er wel een aantal hebben of genoeg contacten hebben met security-bedrijven die dit ook aanbieden.

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Dit is gewoon bedrijfs recherche werk en niet dat van jou.

hiervoor zijn gewoon bureau's die dat doen en die wel binnen de wet de juiste informatie kunnen vinden

Vriend van mij werk bij zo'n bureau en die doen echt goed werk leveren.
Pagina: 1