Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wil League of Legends gaan recorden met Fraps. Na een aantal keer proberen blijf ik lag houden in mijn video's, tijdens het spelen heb ik nergens last van en houd ik 60fps, maar als ik de video's afspeel in windows media player dan loopt het beeld niet vloeiend, maar stottert...

Systeem:

CPU: Intel 2500K @ 4GHz
GPU: Radeon HD7950
8GB RAM

Weet iemand waar dit aan kan liggen en heeft iemand een oplossing?

Mvg, Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:20

Perkouw

Moderator General Chat
Als ik zo even google is hier behoorlijk wat over te vinden -> Klik
Heb je daar al naar gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar wel eentje die gigantisch verschil kan maken:

Werk je met een aparte schijf om de opnames op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Aangezien het tijdens het spelen wel vloeiend loopt zal dat niet uit hoeven maken.

Misschien speelt windows media player gewoon automatisch op 30fps af. Waardoor alles dus 2 keer zo langzaam gaat.

Misschien sowieso wel handig om het te compressen. Fraps is al gauw een tiental gigabyte voor een minuut opnemen met 60fps.

[ Voor 24% gewijzigd door Pikoe op 26-07-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 21:26
Pikoe schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:24:
Aangezien het tijdens het spelen wel vloeiend loopt zal dat niet uit hoeven maken.
Dat maakt dus wel uit. Als de TS van dezelfde HDD moet lezen (gamen) als wegschrijven (FRAPS) kan ik mij voorstellen dat de prio uitgaat naar GAMEN en er af en toe een frame niet wordt weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lumics schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Dat maakt dus wel uit. Als de TS van dezelfde HDD moet lezen (gamen) als wegschrijven (FRAPS) kan ik mij voorstellen dat de prio uitgaat naar GAMEN en er af en toe een frame niet wordt weggeschreven.
Zo werkt fraps niet. Als fraps zo veel resources nodig heeft dat de PC niet op 60fps kan spelen en opnemen gaat het spel gewoon trager lopen en neemt fraps realtime op.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat fraps de 60fps niet haalt en het spel wel vloeiend lijkt omdat je het verschil tot 30 fps toch niet duidelijk kan zien. Dat zie je in de slowmotion playback dan wel.
Maar dat is gemakkelijk uit te sluiten door de fps counter die fraps in beeld heeft, als die 60 aangeeft bij het opnemen neemt hij gewoon 60 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pikoe schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:56:
[...]

Zo werkt fraps niet. Als fraps zo veel resources nodig heeft dat de PC niet op 60fps kan spelen en opnemen gaat het spel gewoon trager lopen en neemt fraps realtime op.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat fraps de 60fps niet haalt en het spel wel vloeiend lijkt omdat je het verschil tot 30 fps toch niet duidelijk kan zien. Dat zie je in de slowmotion playback dan wel.
Maar dat is gemakkelijk uit te sluiten door de fps counter die fraps in beeld heeft, als die 60 aangeeft bij het opnemen neemt hij gewoon 60 op.
Tijdens het opnemen zie ik wel gewoon de volle 60 fps in de rechterbovenhoek staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben sinds kort overgestapt naar opnemen met MSI afterburner. Gebruikte het programma al enige tijd, maar nooit geweten dat je er ook mee kon opnemen :)
Werkt bij mij wat soepeler dan Fraps...
Pagina: 1