Toon posts:

Welke processor bij Ali Aladdin V AGPset GA-5AX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had even een vraagje, ik wil graag een nieuwe processor kopen omdat ik mn AMD 2-400 helemaal zat ben!! Omdat ik bij dit moederbord volgens mij niet veel keus heb wou ik hier even vragen wat het beste is. Ik wil wel een redelijke snelle (lekker over te clocken enz..) Zelf dacht ik aan een Thunderbird of Athlon als dit kan?? Iemand tips?

Alvast bedankt! }:O <<slaat bergens op maar ik vond em zo leuk!

Verwijderd

sorry man maar he dat bord gaat niks zo snel als een duron of athlon meer op draaien hoor.

je kan er een k6-2 550mhz op doen (met mazzel oc'en naar 600).
of een k6-2+ 450,500,550
of een k6-3+ 450,500

De laatste 2 kun je makkelijk oc'en naar 600mhz

Ik heb een amd k6-3+ 450@500mhz en dat bevalt prima moet nog even betere koeling nemen... zorg wel dat je er een ook een gepastevideokaart bij hebt!

Ik raad aan voodoo 3,4 of 5 of een Viper2 Van diamond (S3) ati radeonn zou je ook kunne proberen al lijkt me dat overkill...
Probeer in ieder geval nvidea kaarten als de tnt2 en geforce series zoveel mogelijk te mijden die gaan niet goed samen Met Alladin 5 Chipsets.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik maak op uit je verhaal, dat je je huidige bord wilt blijven gebruiken. Dat wordt kan zoeken naar een K6-3 of K6-2+. Aangezien de normale K6-2's al niet echt goed vindbaar zijn (behalve tweedehands) wordt dat een leuke klus. Beter kan je gewoon investeren in een Socket A plank met een Duron. Veel meer prestatie, tegen een 2-2,5 keer zo hoge prijs, maar meer dan die 2-2,5 keer waard.

Verwijderd

Helemaal mee eens,
behalve 1 klein puntje van Kritz.
(Ik heb zelf een Asus P5A-B met een K6-2 450@518 en daarin een Creative Blaster GF2mx 32mb DDR kaartje)
Ik heb hier nog nooit geen problemen mee gehad, en eigenlijk draait het hele zooitje als een zonnetje en rete-stabiel gaat gewoon nooit op zijn bek :)

Wat wel waar is, is dat als je wat extra's hebt je beter voor een nieuw (goed)MB en een cheapo duron kan gaan. (meeste "bang for bucks" wbt overclockbare MHz'en :9)

Helaas kom je dan net zoals ik nu vanzelf bij het volgende probleem aan en dat is dat er weer een hele zwik leuke nieuwe bordjes aan zitten te komen met hogere FSB en DDR mogelijkheden. zo loop ik nu al meer dan een jaar iedere keer het kopen van een nieuw systeem uit te stellen omdat ik simpelweg niet weet wat ik moet kopen???
En bovendien draait m'n oude vertrouwde systeempje zo lekker:)

Ook in mijn slaapkamer staat gewoon nog rustig een Sony VAIO PCV-130 (200MMX) voor de vrouw als huis, tuin en keuken pctje en die doet ook nog steeds "bijna" alles.

Mijn advies; tik in V & A nog even een leuke tweedehands K6+ op de kop en wacht nog heel even af om te zien wat de nieuwe systemen gaan doen. (bijkomend voordeel; zakken die "oude" socket A planken ook weer een stukje :))

PS. niet te lang wachten zoals ik al jaren doe anders komt er nooit iets van :D

SUC6
YAZZz

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste allemaal bedankt voor de hulp!! Voor duidelijkheid nog ff dit, ik heb een voodoo 2 kaart erin te zitten. Omdat ik zelf veel multiplayer spelen speel heb ik hier een goeie fps mee nodig, en hij hangt nu altijd wat rond de 20 :( Daarom dacht ik eerst zelf aan een Geforce kaart maar deze is niet geschikt voor mij moederbord. Dus toen leek mij de meest goedkope optie(en de dan beste snelheidsoplossing) een nieuwe processor, maar door dat **** moederbord van mij blijkt dit ook weer niet te kunnen(nou jah een 550mhz dan maar dat is ook niet alles dacht ik zo..) Een voodoo 3,4,5 ofzo lijkt me ook nix ik heb liever een tnt2 of geforce maar dit is dus niet haalbaar met mijn huidige moederbord. Zo`n Amd K3-550 is die nog nieuw verkrijgbaar, en zoja wat kosten die dingen dan? Jullie adviseerden mij dit niet, maar ik zie zelf geen andere oplossing omdat ik al tijden hier mee om loop te klooien, en ik nu toch eindelijk wel eens iets sneller wil(lees: beslist nodig heb) Dus graag nog wat meer reacties zodat ik mn conclusie daaruit kan trekken, want ik zit nu nog wat te twijfelen :?

Weer bedankt!!

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 19:28 schreef YAZZz het volgende:
Helemaal mee eens,
behalve 1 klein puntje van Kritz.
(Ik heb zelf een Asus P5A-B met een K6-2 450@518 en daarin een Creative Blaster GF2mx 32mb DDR kaartje)
Ik heb hier nog nooit geen problemen mee gehad, en eigenlijk draait het hele zooitje als een zonnetje en rete-stabiel gaat gewoon nooit op zijn bek :)

Wat wel waar is, is dat als je wat extra's hebt je beter voor een nieuw (goed)MB en een cheapo duron kan gaan. (meeste "bang for bucks" wbt overclockbare MHz'en :9)

Helaas kom je dan net zoals ik nu vanzelf bij het volgende probleem aan en dat is dat er weer een hele zwik leuke nieuwe bordjes aan zitten te komen met hogere FSB en DDR mogelijkheden. zo loop ik nu al meer dan een jaar iedere keer het kopen van een nieuw systeem uit te stellen omdat ik simpelweg niet weet wat ik moet kopen???
En bovendien draait m'n oude vertrouwde systeempje zo lekker:)

Ook in mijn slaapkamer staat gewoon nog rustig een Sony VAIO PCV-130 (200MMX) voor de vrouw als huis, tuin en keuken pctje en die doet ook nog steeds "bijna" alles.

Mijn advies; tik in V & A nog even een leuke tweedehands K6+ op de kop en wacht nog heel even af om te zien wat de nieuwe systemen gaan doen. (bijkomend voordeel; zakken die "oude" socket A planken ook weer een stukje :))

PS. niet te lang wachten zoals ik al jaren doe anders komt er nooit iets van :D

SUC6
YAZZz
Ik weet dat wel jazz ik heb zelf ook al wel eens een asus v3800tvr (TNT2ultra) aan de gang gekregen op een p5-a (Alladin 5 courze) dus het wil ook wel maar ik hoor heeeeel veel gevallen waar het niet lukt daarom raad ik deze person dit gewoon af snap je wel just to be sure. ik zou als je die knog kunt krijgen een voodoo5 nemen (powercolor gaat met een nieuwe komen met tv-out binnekort.) das vind ik het mooiste kaartje hiervoor.

ok terug naar hoofdonderwerp.

Zorg dat je verder een k6-3+ krijgt maakt nie uit hoe snel je oc't m maar gewoon.

een k6-2+ is ook wel oke.

een k6-2 is eigenlijk beetje te langzaam aan het worden.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

V3800 TVR niet aan de praat gekregen, ondanks AGP driver en AGP utility..... G400 draait prima met die shit.

Verwijderd

Ok, kritz begrijp dat je het zekere voor het onzekere neemt voor die jongen.
Ik heb ook alleen maar ervaring met een geforce op een P5A-B!

Misschien moest ik ook maar eens kijken of ik nog ergens een K6-3 op de kop kan tikken voor mijn bordje, Kritz, Wekkel suggesties??

YAZZz

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

het wordt dan een K6-3 omdat bijna iedereen hier positief over spreekt. Iemand nog tips waar ik dit zou kunnen kopen?? Wat zou zo`n voodoo 5 me trouwens gaan kosten? Ik koop eerst maar die procesoor en voodoo kan later ook nog wel, is al een hele prestatieverbetering volgens mij. Owh jah nog even dit, zo`n k6-3 is over te clocken naar 700mhz ongeacht welke je hebt?

Vr. gr.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb net ff gekeken wat er allemaal nog te koop is (nieuw wel te verstaan) En een AMD K6-2+ 550 is het snelste wat ik zie staan?? Deze kost 181,- exclusief BTW. Maar weet iemand waar die k6-3 dingen te vinden zijn ik zie ze nerges :?

Verwijderd

K63 zul je helaas niet in nederland vinden!
Heb wel begrepen dat je (als je er nog aan kunt komen??) ze in Duitsland of Amerika tegen kunt komen. wat ze kosten durf ik niet te zeggen.

SUC6
MArk

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

K6-2+ zijn ook rappe krengen en goed OC baar. Boven de 600 kan je alleen komen, door FSB hoger dan 100 te zetten. Multipliers lopen op alle SS7 borden, die ik ken, tot 6.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

mn AMD k6-2 400 die ik eerst gekocht had daarvan heb ik de multiplier al verandert naar 105 (scheelt me 20mhz!!!! *D ) Wil ik verder overclocken dan heb ikj denk ik een beter cooler nodig want ik had hem eventjes op 500mhz te staan en dat kon ie echt niet hebben, systeem crashte totaal. Dus als ik k6-2+ 550mhz koop zit ik ook al meteen op een 600mhz ofzo dusss

Greetz
Pagina: 1