[Safari 6.0] Privacy in de gecombineerde zoekbalk [TIP]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De standaardinstelling van een belangrijke nieuwe feature in Safari 6.0, waarbij de zoekbalk en de adresbalk gecombineerd zijn, heeft een sterk negatieve invloed op je privacy.

Alles wat je intikt, gaat namelijk automatisch naar Google, ook als je helemaal niet wilt zoeken! Wil je bijvoorbeeld gewoon naar Tweakers.net door 'tw' in te tikken, krijg je al Google zoekresultaten.

Gelukkig is er in de instellingen een setting "Privacy" => "Web Search: prevent search engine from providing suggestions" (of het Nederlandse equivalent uiteraard), waarmee dit gedrag uitgezet kan worden. Als je dan alsnog wilt zoeken, kies je "Google search" uit de suggesties. Als er geen match is met een recente site of bookmark, is dit tevens de default keuze als je op Enter drukt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:10

Hokkie

Hello

Handige tip...

Ik stoor mij er niet zo aan, maar snap wel waarom....

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een manier om deze nieuwe rare instellingen terug te veranderen naar hoe het eerst was.
Ik zie dat de grote van mijn tabblad zich aanpast aan de breedte van het scherm. Eerst was ieder tabblad even groot en dat beviel mij beter.

De zoekbalk van google rechts in het scherm is verdwenen en zit nu in het adresbalk gepropt.

Bah, ik vind dit allemaal maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:42:
Weet iemand misschien een manier om deze nieuwe rare instellingen terug te veranderen naar hoe het eerst was.
Ik zie dat de grote van mijn tabblad zich aanpast aan de breedte van het scherm. Eerst was ieder tabblad even groot en dat beviel mij beter.

De zoekbalk van google rechts in het scherm is verdwenen en zit nu in het adresbalk gepropt.

Bah, ik vind dit allemaal maar niks.
De SIMBL plugin CosyTab zou het oude uiterlijk van tabs onder Safari 6 weer herstellen (zie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relaxed die cosytab thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En inmiddels kan build 34 van Glims de oude tabgrootte ook herstellen zonder SIMBL.
Pagina: 1