Toon posts:

Probleem met mijn nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds begin juli een nieuwe pc online samengesteld en in elkaar laten zetten.
Toen ik hem binnen had gekregen, heb ik alles aangesloten en er windows 7 er opgezet. Daarna heb ik de bij geleverde cd's met software en drivers geïnstalleerd.

Ik hoopte dat alles het goed deed en zo leek het ook. Windows loopt vloeiend en de spellen die ik geïnstalleerd had liepen ook erg vloeiend.

Na een paar dagen kreeg ik steeds crashen bij spellen en een paar keer een bsod. Ik dacht eerst dat het aan mijn drivers lag. Ik heb deze nagekeken en meest recente geïnstalleerd. Alle drivers waren nog niet allemaal goed bijgewerkt.

Maar steeds als ik de spellen ging spellen keer ik nog steeds weer crashen.

Bij wow kreeg ik: Wow reageert niet meer etc. Ik kreeg meestal dan error #132 acces violation.
Het gebeurt meestal na een uur of meer spelen. Ik draai de game op max/ultra settings.

Bij Diablo 3 heb ik ook meerder crashen gehad. Dat Diablo 3 niet meer reageerde en afsloot. Ik heb hier 1 keer een bsod gehad. Deze was: Critical structure corruption. De keren dat Diablo 3 crashte was meestal vanaf een half uur spelen of langer.

Na de bsod heb ik een memory test gedaan en er kwam niks uit.

Bij Age of Empires online heb ik ook 1 keer een bsod gehad. Deze was: System Service Exception. Bij het installeren bleek dat ie er een oudere versie van directx erop zette. Ik heb deze terug gezet en sindsdien geen problemen meer.

Ik heb tot nu toe meerdere keren drivers geupdated, ik heb de temperaturen nagekeken maar dat leek ook prima. Virus scans gedaan en Malwarebytes Anti Malware en cc cleaner laten draaien. Hier heb ik niks gevonden. Who crashed heb ik ook laten draaien. Hier kwam het volgende uit:

Diablo3:

On Wed 4-7-2012 22:31:35 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\070512-30591-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70040)
Bugcheck code: 0x109 (0xA3A039D89DB477BE, 0xB3B7465EF03149B4, 0xFFFFF80002E54DDC, 0x1)
Error: CRITICAL_STRUCTURE_CORRUPTION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that the kernel has detected critical kernel code or data corruption.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Age of Empires online:

On Mon 16-7-2012 18:42:55 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl!g_TdrForceTimeout+0x188F9)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF800031B10FD, 0xFFFFF88004B88B10, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.

Mijn specs:

Intel Core i5-3570K 3,4 Ghz
Nvidia GTX560Ti 1 Gb
Asus Moederbord P8H77-V LE
1000 GB SataIII Hardeschijf
8 GB DDR3 werkgeheugen
750 Wattvoeding
Standaard koeling
DVD Brander Samsung ODD
7.1geluidskaart
51 in 1 Cardreader
1Gbit netwerkkaart
Gamers behuizing rood

Ik baal er stevig van want zo kan ik niet goed spelen. Ik heb niet heel erg veel verstand van computers en heb heb geen flauw idee waaraan het nu zou liggen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groeten Futureshock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Ik denk toch echt dat er iets niet goed is met je geheugen of de geheugen instellingen in je BIOS.
Hoe heb je dat getest en hoe lang?

En is het een legale windows?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Draai eens MemTest of Prime95 om je geheugen te testen.
Als er ook maar 1 fout wordt gedetecteerd, dan moet je het geheugen vervangen.

Daarnaast controleer ook in het BIOS je geheugen instellingen zoals Meekoh al zei.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 07:48
Hoe is het met je systeem temperaturen na een tijdje zwaar gebruik?
Wil niet zeggen dat het daar aan ligt, maar laten we eens beginnen met uitsluiten voordat we een boosdoener aanwijzen.
Laat bijvoorbeeld 3dmark eens lopen, met een hardware monitor ernaast, aangezien je aangeeft dat je problemen meestal met games optreden.

edit:

Google (http://www.google.nl/#hl=...71b2a10e&biw=1182&bih=914) geeft toch hoofdzakelijk ram errors aan.
Maar goed, weten hoe warm het in de kast is kan geen kwaad, maar dat wordt inderdaad toch eens Prime laten draaien, of inderdaad memtest.

[ Voor 43% gewijzigd door Banshee op 27-07-2012 09:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je geheugen wel compatible met je moederbord? Bij de meeste fabrikanten staat er wel zo'n lijstje op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik zal zo eerst Memtest laten draaien! Laat dan wel weten wat er uit komt.
Gisteren hebben ik en een goede vriend weer naar de temperaturen gekeken, maar we konden niks bijzonders vinden. Ik denk dat daar echt niet aan ligt. Maar ik zal eerst even de resultaten van de Memtest afwachten.

Edit:

Ik heb Memtest ongeveer 4 uur laten en draaien en heeft meerdere fouten gevonden. Het ligt dan waarschijnlijk toch aan het werkgeheugen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:55:
Ik heb Memtest ongeveer 4 uur laten en draaien en heeft meerdere fouten gevonden. Het ligt dan waarschijnlijk toch aan het werkgeheugen.
Dan is het in ieder geval makkelijk op te lossen, heeft die maat van jou geen geheugen wat je even over kunt prikken? Kun je gelijk alles uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de webshop gebeld en ze vroegen of ik de geheugen reepjes apart wou testen. Dat heb ik gedaan, maar nu geeft hij geen errors meer aan in Memtest.

Waar zou het nu aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Ook niet als je ze beiden weer in je PC stopt? Als memtest alleen errors geeft als je ze beiden gebruikt. zou ik denken dat 1 van de RAM banks kapot is. Iets anders wat je nu kunt testen nu memtest geen errors meer geeft is of de games nog BSoD's geven. Als ze geen BSoDs geven, zat er misschien wat vuil of zaten ze niet helemaal goed in de bankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de webshop hem in elkaar gezet trouwens?

Zo ja, dan heb je gewoon garantie op het hele systeem en mogen ze lekker zelf aan de gang :)

Als ik jou was zou ik iets harder pushen bij die webshop om in ieder geval vervangend geheugen/moederbord te krijgen. Voor het zelfde geld is namelijk één van de geheugenslots op je mobo gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de webshop heeft hem in elkaar gezet.

Ik heb net memtest laten draaien met beide geheugen reepjes erin. Hij geeft nu geen fouten meer aan. Ik zal zo wat spelen testen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb spellen laten testen. Ik heb nu 2x een bsod gehad. Nu 1x met youtube. Ook stoppen de spellen er weer zomaar mee.

De bsod waren:
- System service exception
- System Thread exception not handled( tijdens youtube )

Ik heb nu geen flauw idee waar het nu aan ligt.

Edit: had net een bsod met: Memory management.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Ik adviseer je om het systeem terug te sturen naar de webshop of indien mogelijk langs een filiaal te gaan van hun.

Zo te lezen is het of de geheugen modules of de banken die het probleem hebben. Dus zij mogen het moederbord en ook het geheugen laten vervangen zonder kosten voor jou omdat zij zelf alles in elkaar hebben gezet.

Kijk ook even de algemene voorwaarden door en de garantiebepalingen van de webshop. Hierin zou bovenstaande ook moeten staan namelijk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1