Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik ben een android app aan het schrijven voor een tablet welke waar niet bij het scherm kan komen. Nu wil het voorkomen dat als de accu bijna leeg is (15 of 5%) android vanuit het systeem een melding geeft.

Deze melding wordt doormiddel van een broadcast receiver opgevangen in mijn applicatie zodat ik kan aggeren op deze actie. Nu wil het zo zijn dat de ACTION_BATTERY_LOW welke afgevuurd wordt van het type non-ordered broadcast is ik dus geen setResult kan sturen naar de actie om iets te doen.

Nu wil ik echter op het moment dat de popup van batterylow verschijnt wel deze melding weg halen van het scherm door middel van het klikken op ok vanuit code. Of eventueel dit scherm op een andere manier te sluiten.

Zijn er mensen die een idee hebben hoe dit op te lossen valt?
Ik heb al een hele dag lopen zoeken op internet maar kan helaas niets vinden.

PS: Dit is op een Samsung galaxy tab 10.1" met standaard Android 3.2
Het is niet de bedoeling dat mensen gaan aankomen met dan moet je rooten en zo de meldingen totaal uitschakelen of een custom rom nemen want dit is geen optie.

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Misschien kun je wat met Monkey?

http://developer.android.com/tools/help/monkey.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Het lijkt mij volkomen logisch dat jouw app geen waarschuwing die voor de gebruiker van het device bedoeld is kan wegklikken. Die waarschuwingspopup valt - neem ik aan - buiten de rechten die jouw applicatie heeft. De applicatie krijgt een notificatie van de battery low event zodat de app bijvoorbeeld kan besluiten om bepaalde zware toepassingen binnen de applicatie niet uit te voeren of stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:13
Broadcast events binnen Android zijn systeem wijdt. Iedereen die erop registreert, kan een actie koppelen aan een dergelijk event maar je kan niet voorkomen dat andere applicaties handelen op een dergelijk event.

Dus je kan niet zonder te rooten of het gebruik van custom roms of iets dergelijks, voorkomen dat andere applicaties reageren op een broadcast event, als ze daarop geregistreerd zijn.

Wat is de reden dat eigenlijk een dergelijke melding automatisch wil wegklikken? Misschien is er een andere oplossing voor je probleem.