Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Krachtige laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Voor mijn studie van volgend jaar heb ik een krachtige laptop nodig. Specifieke eisen voor de laptop heb ik niet, behalve dan dat deze veel krachtige, voornamelijk wiskundige applicaties moet kunnen draaien. Het maximale budget dat ik voor ogen heb is 900/1000 euro.

Het is voor mij mogelijk om bij de TU-Delft laptops met korting te kopen. De laptop die ik hiervan interessant vind is de volgende (het high-end model):
http://www.icto.tudelft.n...ct/specificaties-laptops/

Verder leek onderstaande laptop mij ook geschikt:
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,365190,297555.html

Zijn deze laptops aan te raden (en zo ja welke is de beste) of hebben jullie nog suggesties voor betere laptops in dezelfde prijsrange?

Bij voorbaat dank.

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik heb hier een Quote van Darkstone:

[/quote]
De beste keuze in jouw segment is op dit moment de inspiron 15R SE. Of de 17R als je een 17" wilt. Met kortingsbonnen zijn die goedkoop. Uit het hoofd €750 voor de 15R met i7 en HD 7730m, en €804 voor de 17" met GT 650m GDDR5. Beiden met 1080p scherm.

[quote]

De boven genoemde prijzen krijg je doormiddels deze topic

• DJDEKKER
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-02-2022
- Sony vaio (2.4 gigahertz)
- HP Pavilion G6-1350SD (2.5 ghz)
- Asus UX31E-RY009V (2.7 ghz)

Natuurlijk zijn ghz een richtlijn maar het geeft wwel ongeveer aan hoeveel je laptop zou moeten halen (nieuw)

PS: persoonlijk vind ik de Asus geweldig...

Verwijderd

Topicstarter
CiTeX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:18:

[/quote]
De beste keuze in jouw segment is op dit moment de inspiron 15R SE. Of de 17R als je een 17" wilt. Met kortingsbonnen zijn die goedkoop. Uit het hoofd €750 voor de 15R met i7 en HD 7730m, en €804 voor de 17" met GT 650m GDDR5. Beiden met 1080p scherm.

[quote]

Ok, bedankt. Zou jij deze ook waarderen boven de laptop die ik via de TU kan verkrijgen (zie OP)?

Verwijderd

Topicstarter
DJDEKKER schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:25:
- Sony vaio (2.4 gigahertz)
- HP Pavilion G6-1350SD (2.5 ghz)
- Asus UX31E-RY009V (2.7 ghz)

Natuurlijk zijn ghz een richtlijn maar het geeft wwel ongeveer aan hoeveel je laptop zou moeten halen (nieuw)

PS: persoonlijk vind ik de Asus geweldig...
Deze laptops zijn volgens mij minder goed dan de laptops die ik op dit moment zelf op het oog heb, en volgens mij ook niet (drastisch) goedkoper (please correct me if I'm wrong).

• CiTeX
Asus UX31E-RY009V
-Intel Core i5 2557M (1.7-2.7 Ghz Dual Core)
-4 Gb geheugen
-13.3"
-Intel HD Graphics 1600*900
-1.3 Kg
-------------------------------------------------------
- 995€

Met die anderen begin ik niet.
De Dell heeft b.v. een Quadcore, een echte grafische kaart (Intel HD is de interne kaart) en full hd (geen van de boven genoemde hebben dit.)

Echter moet je wel even zeggen wat je met je laptop wilt doen.
Wil je b.v. een laptop die gewoon zo krachtig als mogelijk moet zijn, neem de Dell. De Asus heeft daarentegen maar de halfe gewicht.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-11 16:46
Ik zou waarschijnlijk voor de HP Elitebook kiezen die de school aanbiedt, 3 jaar garantie is erg fijn om te hebben als je een laptop elke dag mee gaat nemen en de specs zijn vrij goed voor die prijs.

Verder is de bouwkwaliteit van de zakelijke HP notebooks gewoon erg goed, beter dan de meeste consumenten notebooks in ieder geval.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 12:52
Van de keuzes die ik voorbij heb zien komen vind ik de HP Elitebook en de Dell Precision zakelijk gezien de beste keuze.
Asus bied ook goede kwaliteit.

De keuze voor 15,6 of 17" kan ik niet voor je maken. 17" zou ik persoonlijk de Dell 17R nemen, maar de topper die tussen de huidige keuzes staat is de HP Elitebook, omdat deze een tank als behuizing heeft en zoals vermeld 3 jaar garantie heeft, ook op de accu!!

Edit:
Even een edit, mij was niet opgevallen dat de Dell een inspiron is, afrader in dat geval, bij dell wil je zakelijk en bij veel gebruik gaan voor een Precision.

[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 26-07-2012 18:59 ]

• CiTeX
Maar de Hp Elitebook kost in verhouding meer als een Dell.
En ik weet ook niet hoe goed de NVIDIA Quadro K1000M is.

Verwijderd

Topicstarter
Suicyder schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:50:
Van de keuzes die ik voorbij heb zien komen vind ik de HP Elitebook en de Dell Precision zakelijk gezien de beste keuze.
Asus bied ook goede kwaliteit.

De keuze voor 15,6 of 17" kan ik niet voor je maken. 17" zou ik persoonlijk de Dell 17R nemen, maar de topper die tussen de huidige keuzes staat is de HP Elitebook, omdat deze een tank als behuizing heeft en zoals vermeld 3 jaar garantie heeft, ook op de accu!!
Zitten dit soort garanties niet standaard bij bijvoorbeeld Dell? Ik moet namelijk zeggen dat ik bij HP inderdaad zoals jij al aangeeft een beter gevoel heb qua betrouwbaarheid, maar dat ik de prijs relatief hoog vind in verhouding met bvb. de Dell.

• Redblader
CiTeX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:52:
Maar de Hp Elitebook kost in verhouding meer als een Dell.
En ik weet ook niet hoe goed de NVIDIA Quadro K1000M is.
De HP heeft betere bouwkwaliteit en veel betere garantie, de Quadro videokaart is een speciale workstation kaart vergelijkbaar met een GT630M qua game performance, maar met betere drivers voor professionele software.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:54:
[...]

Zitten dit soort garanties niet standaard bij bijvoorbeeld Dell? Ik moet namelijk zeggen dat ik bij HP inderdaad zoals jij al aangeeft een beter gevoel heb qua betrouwbaarheid, maar dat ik de prijs relatief hoog vind in verhouding met bvb. de Dell.
De standaard garantie bij Dell is 1 jaar, voor meer moet je bijbetalen.
De garantie op de batterij is meestal zelfs nog korter terwijl dat bij de HP ook 3 jaar is. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Redblader op 26-07-2012 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
CiTeX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:49:
Asus UX31E-RY009V
-4 Gb geheugen
-13.3"
-1.3 Kg
- 995€

De Dell heeft b.v. een Quadcore, een echte grafische kaart (Intel HD is de interne kaart) en full hd (geen van de boven genoemde hebben dit.)

Wil je b.v. een laptop die gewoon zo krachtig als mogelijk moet zijn, neem de Dell. De Asus heeft daarentegen maar de halfe gewicht.
Het belangrijkste voor mij is dat de pc idd zo krachtig mogelijk is. Ik zal veel ook vanuit huis er op werken dus het gewicht etc. maken mij minder uit. Schat jij de Dell dan hoger of lager in dan de HP? En weet jij hoe het zit met bvb. garantie bij Dell?

• Suicyder
De meeste laptopmerken geven maar 6 maand garantie op hun accu's. Uitzonderingen zijn Asus/Sony/Dell met 12 maanden garantie.
Echter blijft 36 maanden een uitzondering, welke je niet vaak zal zien en misschien geregeld zal zijn door de TU zelf.

@ Redblader
Ik heb bewust niet voor gaming gekeken, daarnaast zijn quadro's misschien geen gamingkaarten maar werken ze vaak prima ervoor.

edit:
even ook in deze post opdat je het niet mist
Even een edit, mij was niet opgevallen dat de Dell een inspiron is, afrader in dat geval, bij dell wil je zakelijk en bij veel gebruik gaan voor een Precision.

[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 26-07-2012 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Redblader schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:55:
[...]

De HP heeft betere bouwkwaliteit en veel betere garantie, de Quadro videokaart is een speciale workstation kaart vergelijkbaar met een GT630M qua game performance, maar met betere drivers voor professionele software.

[...]

De standaard garantie bij Dell is 1 jaar, voor meer moet je bijbetalen.
De garantie op de batterij is meestal zelfs nog korter terwijl dat bij de HP ook 3 jaar is. :)
Ok, dat klinkt inderdaad dan als een voordeel voor de HP. Ik moet zeggen dat ik zelf nog niet eens zozeer had stil gestaan bij de verschillen in garantie/bouwkwaliteit maar voornamelijk was afgegaan op de specs. Maar o.a. afgaande op dit bericht denk ik op dit moment dat ik toch liever voor de HP ga.

Verwijderd

Topicstarter
Suicyder schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:56:
De meeste laptopmerken geven maar 6 maand garantie op hun accu's. Uitzonderingen zijn Asus/Sony/Dell met 12 maanden garantie.
Echter blijft 36 maanden een uitzondering, welke je niet vaak zal zien en misschien geregeld zal zijn door de TU zelf.

@ Redblader
Ik heb bewust niet voor gaming gekeken, daarnaast zijn quadro's misschien geen gamingkaarten maar werken ze vaak prima ervoor.
Ok, ik begin steeds meer naar de HP te neigen. Denken jullie dat dit ook qua specs i.v.m. de Dell en Asus(uit de OP) de beste keuze is?

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:58:
[...]

Ok, dat klinkt inderdaad dan als een voordeel voor de HP. Ik moet zeggen dat ik zelf nog niet eens zozeer had stil gestaan bij de verschillen in garantie/bouwkwaliteit maar voornamelijk was afgegaan op de specs. Maar o.a. afgaande op dit bericht denk ik op dit moment dat ik toch liever voor de HP ga.
Je moet anders ook is opzoeken hoe duur die HP normaal is, via je school krijg je echt een flinke korting namelijk. :)

Hier kan je bijvoorbeeld zien dat een i5 versie ervan al ~1600 euro kost.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Ok, ik begin steeds meer naar de HP te neigen. Denken jullie dat dit ook qua specs i.v.m. de Dell en Asus(uit de OP) de beste keuze is?
Vergeleken met de Asus heeft de HP betere specs, voor workstation werk heeft de HP ook betere specs dan de Dell.

Het enige waar de Dell sneller mee zal zijn is games, voor de rest niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Redblader op 26-07-2012 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Redblader schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Je moet anders ook is opzoeken hoe duur die HP normaal is, via je school krijg je echt een flinke korting namelijk. :)

Hier kan je bijvoorbeeld zien dat een i5 versie ervan al ~1600 euro kost.
Ja dat zag ik idd. Ik vroeg me al af waar de verschillen in prijs nou inzitten terwijl de specs van de Asus uit de OP bijna gelijk zijn en daar ook nog eens Bang Olufsen speakers in zitten. Ik weet nu dus dat dus met de garantie te maken zal hebben.

• Suicyder
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Ik persoonlijk wel, voor het gebruik welke jij beschrijft is deze qua specs compleet (misschien dat je er zelfs een 256 GB SSD in mikt op een gegeven moment).
De Asus en de Dell zijn mooie machines, maar bedoeld voor een thuispubliek, waarmee ze vaak qua design leuker zijn om te zien, maar de degelijkheid verliezen ze dan meestal punten.

Verwijderd

Topicstarter
Suicyder schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:04:
[...]

Ik persoonlijk wel, voor het gebruik welke jij beschrijft is deze qua specs compleet (misschien dat je er zelfs een 256 GB SSD in mikt op een gegeven moment).
De Asus en de Dell zijn mooie machines, maar bedoeld voor een thuispubliek, waarmee ze vaak qua design leuker zijn om te zien, maar de degelijkheid verliezen ze dan meestal punten.
Ok bedankt. Ik ben overtuigd :D . Ik denk dat ik binnenkort de HP ga bestellen. Bedankt voor de moeite _/-\o_

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 23:52
Duidelijk 8570w, ik heb de 8560w hier staan.. maar zeg je er wel één ding bij:

probeer NOOIT het toetsenbord eruit te halen om bij de 2 extra geheugen slots te komen (zitten er 4 in), weet niet of dat bij dit model hetzelfde is, lijkt er wel op.. want je sloopt gelijk je keyb./lap.. zit nog net niet vastgeklonken..

en die 500GB zou ik ff vervangen met Samsung 256GB SSDtje, en je hebt een beestachtig snelle machine

Verwijderd

Topicstarter
mvkdev schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:07:
Duidelijk 8570w, ik heb de 8560w hier staan.. maar zeg je er wel één ding bij:

probeer NOOIT het toetsenbord eruit te halen om bij de 2 extra geheugen slots te komen (zitten er 4 in), weet niet of dat bij dit model hetzelfde is, lijkt er wel op.. want je sloopt gelijk je keyb./lap.. zit nog net niet vastgeklonken..

en die 500GB zou ik ff vervangen met Samsung 256GB SSDtje, en je hebt een beestachtig snelle machine
Hahah dat zal ik dan maar niet proberen :9 . Heb je zelf al die SSD geplaatst (en is dat wel goed/makkelijk gegaan)?

• Suicyder
Ik heb zelf een Samsung SSD in mijn goedkope Samsung laptopje gezet, het snelheidsverschil was schrikbarend :P
Ik vermoed dat de 8570w gewoon aan de onderzijde van de machine een HDD base+klep zal hebben zitten.
Het is het in ieder geval dubbel en dwars waard.

Verwijderd

Topicstarter
Suicyder schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:16:
Ik heb zelf een Samsung SSD in mijn goedkope Samsung laptopje gezet, het snelheidsverschil was schrikbarend :P
Ik vermoed dat de 8570w gewoon aan de onderzijde van de machine een HDD base+klep zal hebben zitten.
Het is het in ieder geval dubbel en dwars waard.
Ok thanks, wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. Nogmaals bedankt aan allen.

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 23:52
SSD plaatsen/ onderkant open maken en geheugen erin stoppen gaat kinderlijk eenvoudig (1schroefje, wat er daarna niet meer in hoeft.. per se).

Kwaliteit is echt perfect.

Verwijderd

CiTeX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:18:

[/quote]

[quote]

Dat was vast bedoeld voor iemand met een wat lager budget. De inspiron is inderdaad goedkoop, maar haalt het in de verste verte niet bij een elitebook.
CiTeX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:49:
Asus UX31E-RY009V
-4 Gb geheugen
-13.3"
-1.3 Kg
- 995€

Ik snap niet waarom mensen nog steeds aankomen met de oude generatie zenbook. De nieuwe is zoveel beter dat de eerste generatie niet echt meer een goede keuze is.

En inderdaad, tenzij je erg goede redenen hebt om de elitebook links te laten liggen, koop die gewoon. Het voornaamste kritiekpunt is het forse gewicht.

Verwijderd

Topicstarter
mvkdev schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:31:
SSD plaatsen/ onderkant open maken en geheugen erin stoppen gaat kinderlijk eenvoudig (1schroefje, wat er daarna niet meer in hoeft.. per se).

Kwaliteit is echt perfect.
Heb je toevallig ook nog advies waar ik die goedkoop (en welke ssd) kan kopen? Ik hoef niet ontzettend veel opslagruimte (paar honderd gig is genoeg)

Verwijderd

Een paar honderd gig pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB :P

Alles van samsung en crucial is in principe kwaliteit. Als je geen zin hebt om je er precies in te verdiepen welke SSD's van de overige merken wel of niet betrouwbaar zijn zou ik heb bij die 2 merken houden. Die zijn prijs/prestatie ook nog eens het meest interessant.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:44:
Een paar honderd gig pricewatch: Samsung 830 series Notebook Upgrade Kit 256GB :P

Alles van samsung en crucial is in principe kwaliteit. Als je geen zin hebt om je er precies in te verdiepen welke SSD's van de overige merken wel of niet betrouwbaar zijn zou ik heb bij die 2 merken houden. Die zijn prijs/prestatie ook nog eens het meest interessant.
Bedankt, ik zal eens gaan kijken welke ik hiervan neem. Eerst maar eens de HP bestellen :p
Pagina: 1