Toon posts:

5Ghz 1 Watt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb al wat speurwerk gedaan hier op het forum en de rest van internet.
Ik ben bezig met een wifi netwerk voor lange afstand om data van een sporter via wifi over te sturen naar een computer binnen een straal van 2-5 km. Tot nu toe leek mij dit met de huidige wetgeving niet haalbaar.

Nu lees ik echter op de site van agentschap telecom dat in de range van 5.4 tot 5.8 Ghz je 1 Watt zendvermogen mag hebben, wat natuurlijk redelijk wat is.
Ik lees hier op het forum dat met 5 Ghz slechte resultaten gehaald worden qua afstand.
Verder kan ik net niet vinden hoe dit verder in elkaar steekt, wat nu legaal is.
Heeft iemand hier meer informatie over of weet iemand hier meer van?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:34

Onbekend

...

Met een richtantenne kan je met het zelfde zendvermogen het bereik in een bepaalde richting opschroeven.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onbekend schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:56:
Met een richtantenne kan je met het zelfde zendvermogen het bereik in een bepaalde richting opschroeven.
Maar tenzij je de sporter ook van een richtantenne voorziet komt de data natuurlijk nooit heen en terug.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Heel leuk dat je zomenteen een sterk zendvermogen hebt... maar dan moet de sporter dat ook hebben om te kunnen communiceren!

Stel; jij en ik gaan met elkaar een bal overgooien. Mijn bereik is 15 meter en jouw bereik is 20 meter. Als wij op dat moment op 15 meter van elkaar staan kunnen wij prima een bal overgooien. Als jij vervolgens je ballen wegschiet met perslucht kun je misschien wel 100 meter bereiken maar ik kan de bal niet teruggooien. Met andere woorden; jij en ik kunnen geen spelletje spelen (niet communiceren).

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Meestal heb je vanaf een bepaalde afstand in zendbereik ook een vergunning nodig. In België is dat vanaf 300 meter. Geen idee wat het is in NL, maar hou er rekening mee dat je onmogelijk 2 km zal kunnen overbruggen zonder vergunning/examen/toelating.

Waarom geen mobiel internet?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Verwijderd

Kijk ook eens op rcgroups.com waar ze antenne's maken voor fpv gebruik. Alleen zit je daar natuurlijk wel op grotere hoogte. Frequenties als 2.4 en 5.8GHz komen daar ook terug. Geen idee of er verder een groot verschil is tss signaal voor video of ip netwerk.
Pagina: 1