Voor m'n "werkgever" zou ik een cisco 877 met 2e PVC en 2 vlans opzetten
Zo doende ben ik aan de gang gegaan. via route-it heb ik een script kunnen vinden waarmee dat mogelijk is.
Heb deze script naar wensen ingericht en opgeslagen op onze FTP server.
Eerst dacht ik via telnet de config te uploaden naar de cisco via de com kabel.
Helaas bleek dat ook al niet helemaal volgens plan te gaan. putty & terminal maken connectie maar ik kan vervolgens geen input geven. kan rampeneren op het toetsenbord wat ik wil maar,... er verschijnt niks.
( terwijl putty en terminal wel aangeven dat er een actieve sessie is )
Dus,.. ik dacht nou dan maar via Cisco SDM
Eenmaal daar moet ik de express wizard volgen, hierin geef ik ons domein aan en gebruikersgegevens.
Stap twee is router provisioning, en hier gaat het fout.
Kan niet Secure Device Provisioning gebruiken ( kan rammen op next maar gebeurd niks )
Dacht volg dan maar SDM Express optie, Lan interface configuratie gaat goed ( Ip adress cisco en subnet )
Bij DHCP server configuration Starting ip " 192.168.1.2 en ending op 254
Primary DNS gebruik ik google z'n gratis DNS 8.8.8.8
Welke optie ik in dit scherm ook op geef , ip range en of dns hij laat me niet verder gaan.
Iemand idee hoe ik door de Express wizard kom ? of erom heen kan gaan. zodat ik rechtstreeks de script kan uploaden en het op die manier zeg maar de cisco forceren om onze instellingen te gebruiken ?
* Eventueel kan ik wat screenshots toevoegen, en ik heb dit nogal even snel getypt omdat ik heel erg graag naar het strand wil
dus als het één en ander niet duidelijk is, pas ik de TS wel aan !
Zo doende ben ik aan de gang gegaan. via route-it heb ik een script kunnen vinden waarmee dat mogelijk is.
Heb deze script naar wensen ingericht en opgeslagen op onze FTP server.
Eerst dacht ik via telnet de config te uploaden naar de cisco via de com kabel.
Helaas bleek dat ook al niet helemaal volgens plan te gaan. putty & terminal maken connectie maar ik kan vervolgens geen input geven. kan rampeneren op het toetsenbord wat ik wil maar,... er verschijnt niks.
( terwijl putty en terminal wel aangeven dat er een actieve sessie is )
Dus,.. ik dacht nou dan maar via Cisco SDM
Eenmaal daar moet ik de express wizard volgen, hierin geef ik ons domein aan en gebruikersgegevens.
Stap twee is router provisioning, en hier gaat het fout.
Kan niet Secure Device Provisioning gebruiken ( kan rammen op next maar gebeurd niks )
Dacht volg dan maar SDM Express optie, Lan interface configuratie gaat goed ( Ip adress cisco en subnet )
Bij DHCP server configuration Starting ip " 192.168.1.2 en ending op 254
Primary DNS gebruik ik google z'n gratis DNS 8.8.8.8
Welke optie ik in dit scherm ook op geef , ip range en of dns hij laat me niet verder gaan.
Iemand idee hoe ik door de Express wizard kom ? of erom heen kan gaan. zodat ik rechtstreeks de script kan uploaden en het op die manier zeg maar de cisco forceren om onze instellingen te gebruiken ?
* Eventueel kan ik wat screenshots toevoegen, en ik heb dit nogal even snel getypt omdat ik heel erg graag naar het strand wil