Laptop voor ouders

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een laptop in de prijsklasse van 450-650 euro.
Het zal voornamelijk voor niet veeleisende taken gebruikt worden, zoals mail, bankieren, foto's/filmpjes en de favoriete bezigheid van moeders: facebook spelletjes :/

Buiten de prijs heb ik slechts twee eisen meegekregen: een 'kleurrijk' scherm en minimaal 15.6' .

Nu heb ik zelf een XPS 15 met FHD 1080p scherm en i5-2540M processor. Daar is moeders (qua kleuren en beeld) helemaal gek op. Dus ik dacht, gezien ik hem ruim een jaar geleden voor 680 euro kon kopen dat die nu ook wel tegen vergelijkbare prijs beschikbaar zou zijn... Helaas - ze worden schijnbaar niet meer (online) verkocht?

Is er met een omweg nog wel aan te komen? Of zijn er laptops in die range die ook een goed scherm hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Joss schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:23:
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een laptop in de prijsklasse van 450-650 euro.
Het zal voornamelijk voor niet veeleisende taken gebruikt worden, zoals mail, bankieren, foto's/filmpjes en de favoriete bezigheid van moeders: facebook spelletjes :/

Buiten de prijs heb ik slechts twee eisen meegekregen: een 'kleurrijk' scherm en minimaal 15.6' .

Nu heb ik zelf een XPS 15 met FHD 1080p scherm en i5-2540M processor. Daar is moeders (qua kleuren en beeld) helemaal gek op. Dus ik dacht, gezien ik hem ruim een jaar geleden voor 680 euro kon kopen dat die nu ook wel tegen vergelijkbare prijs beschikbaar zou zijn... Helaas - ze worden schijnbaar niet meer (online) verkocht?

Is er met een omweg nog wel aan te komen? Of zijn er laptops in die range die ook een goed scherm hebben?
1. Nee
2. Nee... Zeker niet zoals de XPS 15

Jammer genoeg niet... Eniste wat potentieel een goed scherm voor een lage prijs zou kunnen hebben met Full HD is de Vaio SVE17 (Jammer genoeg is het scherm zelf nog nauwelijks getest, misschien zie ik hem strakjes wel staan, ben nu toch onderweg naar de Correct). Dit scherm zou namelijk wel het High Gamut gehalte scherm kunnen zijn die ze ook gebruikte in de Vaio F1x series laptops.

Hier kom je uit op 599 met een Full HD scherm... Wel met een pentium dual core..

Maar goed dan heb je als tweede deze laptop: Dell Inspiron 17R SE
Die is eigenlijk toch wel de beste optie. Wel een stuk minder dan je XPS15, met name de accuduur is slecht... Het scherm is tevens zeker ook niet op gebied van kleuren, kijkhoeken, en contrast zo goed als je xps15.

Edit:
Dit is een leuke aanbieding van de Saturn, zou ook wel een leuke optie kunnen zijn.
Jumpman schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 08:07:
Er is wel een leuke Sony VPCF24N1E/B.NL3 in de aanbieding bij de Saturn (Utrecht en Nieuwegein).

Intel Core i5 2450M, 4GB, 500GB, GeForce GT 540M, 2x USB 3.0, USB 2.0, HDMI, Bluetooth 4.0, Webcam en een 16,4" 1920 x 1080 pixels scherm voor € 599,00.
Deze is jammer genoeg toch wel behoorlijk lelijk design (maar goed, dat is mij mening)... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 26-07-2012 15:37 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Bedankt voor die info :)
Overigens is 1080p wat mij betreft geen vereiste, maar ik weet niet of dat 1 op 1 staat met de kleurdiepte/scherpte/Gamut hoe je het ook mag noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Joss schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:05:
Bedankt voor die info :)
Overigens is 1080p wat mij betreft geen vereiste, maar ik weet niet of dat 1 op 1 staat met de kleurdiepte/scherpte/Gamut hoe je het ook mag noemen :P
Jammer genoeg niet. Maar een mindere resolutie ga je ook zeker merken, dat he beeldkwaliteit toch veel minder mooi eruit komt te zien.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scherm zoals op de XPS 15 vind je nergens meer nee. Of je moet de precision van dell kopen (á €2000+) of de vaio Z (er staat een jaar oud model in de aanbieding voor €999, of heeft vinand die net gekocht?)

Ongeveer in het budget heb je de inspiron 15R/17R SE met 1080p scherm en de E-series. Die bieden acceptabele schermkwaliteit. Meer te kiezen is er niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Zou een tablet geen aardige optie zijn voor het bedrag wat je noemt.
Voor de dingen die ze ermee van plan zijn zou het misschien nog beter passen ook?

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dat was inderdaad ook mijn gedachte maar ze heeft ooit een iPad een aantal weken te leen gehad en er nauwelijks wat mee gedaan. Ze vindt het ook niet fijn om de hele tijd naar beneden te kijken geloof ik (hoewel daar wel oplossingen voor zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:25:
Een scherm zoals op de XPS 15 vind je nergens meer nee. Of je moet de precision van dell kopen (á €2000+) of de vaio Z (er staat een jaar oud model in de aanbieding voor €999, of heeft vinand die net gekocht?)

Ongeveer in het budget heb je de inspiron 15R/17R SE met 1080p scherm en de E-series. Die bieden acceptabele schermkwaliteit. Meer te kiezen is er niet echt.
Ik heb hem inderdaad daar vandaan, ze hadden er nog een redelijke hoop van die Vaio Z op voorraad. Coolbue had hem ook een tijdje voor 999 euro. Voor de rest weet ik het niet.

Een tablet is functioneel gezien natuurlijk wel heel anders dan een laptop. Zeker touchscreen gebruik is voor oudere mensen met een motoriek die steeds minder word iets om te overwegen in de aankoop.

Pagina: 1