Toon posts:

ADSL advanced netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik = newbie

ik heb samen met 3 dudes ADSL advanced
via Planet(Ethernetkaartje,kheb de FAQ gelezen
maarrrr.....
dat netwerkje: hoe snel moeten die kaarten zijn en wat voor HUB kan ik het beste kopen?

gemiddelde PC bij ons is P266 met 64MB
(dus slow)
een PC staat wel 20 meter van de HUB af maakt dit nog uit
en welke netwerkkaartmerken hebben een goede prijs/kwaliteitsverhouding?

Niels

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je allemaal op windows draait voorzie ik weinig problemen met een sitecom (of ander goedkoop noname spul) netwerkje. Hub met 10mbit netwerk kaartjes zijn voldoende.

Ik neem aan dat je internet netwerk kaart ook 10mbit is?

Verder zie ik weinig problemen om met UTP kabel 20 meter te overbruggen.

Verwijderd

Topicstarter
if(internet netwerk kaart == ethernet kaart){
answer = yes;
}
else{
require more info;
return;
}
return answer;

(ik heb net een programmeertentamen gehad)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
oplossing A) Coax: Supergoedkoop, 10 mbits, als er ergens iets uitvalt ligt ook gelijk heel je netwerk plat

oplossing B) UTP: iets duurder, 10 en 100 mbits

bij oplossing B) heb je ook nog een HUB nodig, 10 of 100 mbit, maakt niet zo gek veel uit (alleen 100 is iets duurder)

dan netwerkkaartjes: in geval van oplossing B) altijd 100 mbit kaartjes nemen, scheelt nu heel weinig, en over een jaar sla je jezelf voor je kop als je het niet heb gedaan. en neem ook PCI, ISA gaat eruit
Die goedkope dingen van 40,- zijn wel goed

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 17:56 schreef Wirf het volgende:
oplossing A) Coax: Supergoedkoop, 10 mbits, als er ergens iets uitvalt ligt ook gelijk heel je netwerk plat

oplossing B) UTP: iets duurder, 10 en 100 mbits

bij oplossing B) heb je ook nog een HUB nodig, 10 of 100 mbit, maakt niet zo gek veel uit (alleen 100 is iets duurder)

dan netwerkkaartjes: in geval van oplossing B) altijd 100 mbit kaartjes nemen, scheelt nu heel weinig, en over een jaar sla je jezelf voor je kop als je het niet heb gedaan. en neem ook PCI, ISA gaat eruit
Die goedkope dingen van 40,- zijn wel goed
Neem 10/100 kaarten. Dan kan je er ook nog gewoon ADSL aan hangen (die lust namelijk geen 100) en dan is het gewoon goed compatible met de rest van de wereld (lans enzo)