Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB poort laptop werkt niet meer na virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momemteel in het buitenland bij een familielid en deze persoon heeft een probleem met zijn laptop.

Ongeveer 1 maand geleden heeft hij een virus opgelopen ( ondanks McAfee ), werkt het zelfde als het oh zo fijne KLPD virus. HIJ heeft iemand de pc laten scannen en het virus was zo goed als weg, op een paar register instellingen na!
Nu is het zo dat alles weer prima werkt, behalve de enkele rechter USB poort, het vreemde is dat zijn 2 USB sticks helemaal niet worden gezien terwijl zijn printer gewoon prima werkt!
Als ik mijn USB 3.0 stick er in stop doet hij ook niks, stop ik echter mijn USB 2.0 stick erin dan connect en disconnect hij de hele tijd, hier komt geen eind aan.

Nu heb ik voor hem vista opnieuw geinstalleerd, en nu is alles weer zo als voorheen, behalve de usb poort.......het zelfde probleem doet zich nog steeds voor.
Ik heb in de BIOS gekeken maar daar was niks te vinden over USB instellingen.....

Nu weet ik dat het virus scareware/winlocker is, maar als het een simpele instelling in het register is zou dit dus gefixt moeten zijn na een herinstall, of in de BIOS te zien zijn, of de poort werkt niet meer helemaal goed.

Nu weet ik niet of deze variant zich misschien in de MBR heeft genesteld, ik kan wel eens proberen of NOD32 iets kan vinden, alleen ik heb niet een hdd dock om het dan te fixen......

Mijn vraag is dus, wat kan dit probleem met de usb oplossen?

PS: ik heb alleen mijn tablet bij me, ik kan op hardware gebied dus niets bijdragen...

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk toch echt dat de hardware stuk is. Als het maar 1 poort is die niet werkt, kan het bijna niet anders. Je kunt in veilige modus met trend micro housecall scannen, of een rescuedisk van Kaspersky maken en daarmee scannen.

Werken andere usb ports wel?

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 3 usb poorten op, 2 links en 1 rechts, de rechter is de enigste die raar doet, printer werkt wel, 3 van de 4 usb sticks geven geen kick, 1 wel maar die loopt te flippen, ik heb rescuedisk toevallig bij me.

Ik kan zo wel eens proberen of de poort het doet tijdens het draaien van rescuedisk.

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-11 11:13
de printer trekt geen stroom uit de poort, de usb sticks wel. Degene die flipt trekt waarschijnlijk maar heel weinig stroom.
Steek er eens een usb-hub met adapter tussen: als dan de sticks wel werken dan is er iets mis met de stroom toevoer naar de usb poort. Heb ik al vaker voor gehad, en eigenlijk nooit echt opgelost gekregen, hoewel in dit geval een simpele overbrugging tussen de werkende en de niet werkende poort voldoende moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Towap schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:03:
de printer trekt geen stroom uit de poort, de usb sticks wel. Degene die flipt trekt waarschijnlijk maar heel weinig stroom.
Steek er eens een usb-hub met adapter tussen: als dan de sticks wel werken dan is er iets mis met de stroom toevoer naar de usb poort. Heb ik al vaker voor gehad, en eigenlijk nooit echt opgelost gekregen, hoewel in dit geval een simpele overbrugging tussen de werkende en de niet werkende poort voldoende moet zijn.
Ik weet dat een usb hub een goede test is, alleen deze persoon heeft alleen 1 laptop en 2 usb sticks, thuis heb ik wel alle benodigde spullen voor dit soort problemen.

Maar in ieder geval bedankt voor de reactie!!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-11 11:13
een gezonde usb poort moet 5 volt en een halve ampere kunnen leveren. 5 volt kan je makkelijk nameten, zet er een gloeilampje over van een fietslamp (die zijn ontworpen om bij 6 volt 2.4 watt of dus 0.5 A te trekken), zie je het voltage inzakken, dan weet je dat de poort niet meer de juiste hoeveelheid stroom kan trekken.

Andere optie is is om de overbrugging al te maken, daarvoor heb je wel twee usb kabels nodig of wat improvisatie talent. Lees er zeker eerst de details op na dat je geen verkeerde dingen verbindt.

http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Towap schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:14:
een gezonde usb poort moet 5 volt en een halve ampere kunnen leveren. 5 volt kan je makkelijk nameten, zet er een gloeilampje over van een fietslamp (die zijn ontworpen om bij 6 volt 2.4 watt of dus 0.5 A te trekken), zie je het voltage inzakken, dan weet je dat de poort niet meer de juiste hoeveelheid stroom kan trekken.

Andere optie is is om de overbrugging al te maken, daarvoor heb je wel twee usb kabels nodig of wat improvisatie talent. Lees er zeker eerst de details op na dat je geen verkeerde dingen verbindt.

http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml
We zullen straks wel eventjes kijken of we wat kunnen meten ( kamer vol met meetapperatuur )
De overbrugging gaat het niet worden, we willen namelijk niets gaan slopen/ openmaken, het is een Toshiba Satelite L350D uit 2008....

Bedankt voor de info en how too!!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Als het een windows instelling / virus is probeer eens een USB Live Disk, die moet je na de BIOS POST starten. Dan merk je snel genoeg of je poort stuk is of niet.

En als je dat dan weet: uithuilen, formateren en opnieuws windows installeren.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
We hebben net het voltage gemeten, de poort met kuren levert 4,37 V en de 2 normaal werkende poorten leveren 4,69 V......dit was met behulp van een usb verlengkabel.

Nu waren we instaat om een ledje van 2.8 volt te laten branden, en ook brand het ledje op de USB 3.0 stick, maar die doet verder niks.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 15:54 ]

Pagina: 1