Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pop3 connector foutmelding onbekend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een erg vreemd probleem bij een klant waar ik geen oplossing nog voor hem gevonden.

Situatie: nieuwe sbs 2011 server + 3 clients W7 pro 32 bits.
KPN verbinding adsl particulier
Modem Linksys cisco met geopende poorten 25-26-8-443

Klant heeft 3 emailadressen welke via hun eigen domeinnaam lopen.
Aangezien ik hiervoor de pop3 connector wil configureren heb ik de accounts toegevoegd.
Echter krijg ik continu onderstaande melding waarmee ik me niet echt raadt weet.

Er kan geen verbinding worden gemaakt met de SMTP-'localhost op poort 25. De foutcode is 0x800ccc0f. Controleer of de Microsoft Exchange-transportservice wordt uitgevoerd en of de ontvangstconnectors van de Exchange-server juist zijn ingesteld

Aangezien KPN poort 25 geblokkeerd heeft inkomend en uitgaand heb ik de recieve connector op poort 26 ingesteld.

Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
De pop3-connector van SBS2011 kan niet meer routeren, zoals dat wel was bij 2003.
Je kan dus wel de mail ophalen en het in een box laten droppen, maar meer ook niet. Dan zal je 3rd party-tools moeten gebruiken zoals Popcon

--edit--
Ok, had je even verkeerd begrepen... Je wilt niet mail uit een pop-box ophalen, maar via pop de mail van je eigen exchange laten ophalen.
De eerste vraag die me relevant hiervoor lijkt is: Waarom?? Kunnen de clients neit rechtstreeks de exchange benaderen?
Daarnaast zou je op de client gewoon de smtp van de eigen ISP kunnen instellen, of eventueel je eigen exchange voor gebruiken, maar dan zul je op de clients wel SMTP-authenticatie moeten toepassen mochten deze niet in hetzelfde domein hangen. Andere optie is de IP's van de clients in je exchange opvoeren als trusted; dan is versturen van credentials neit meer nodig.

[ Voor 59% gewijzigd door kroegtijger op 26-07-2012 14:42 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
excuus we begrjpen elkaar niet.

Het zijn 3 externe pop3 accounts die ik wil ophalen via de pop3 connector en vervolgen in de postvakken wil gooien. Logboek op de sbs 2011 geeft de foutmelding zoals aangegeven. Lokaal de pop3 account op outlook werkt wel goed.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Je wilt dus de mail KPN naar buiten sturen?
Van wat ik begrijp heb je in de exchange system manager de receive connecter aangepast??

Maak alle wijzigingen ongedaan, voer een smarthost via de sbs console in en je bent klaar.
particulier lijntje smtp : mail.kpnmail.nl (poort 25 is niet geblokkeerd, verbind maar eens met een telnet sessie)

en een kleine edit : pop3 werkt op sbs via poort 110.
Voor email binnenhalen zoals kroegtijger al voorsteld, gewoon de pop3 account gegevens invullen in de sbsconsole. Volgens mij kijk je ook in het verkeerde logboek.

Lees je eerst even goed in : http://blogs.technet.com/...g-the-pop3-connector.aspx

[ Voor 36% gewijzigd door marc181982 op 26-07-2012 15:23 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:57:
excuus we begrjpen elkaar niet.

Het zijn 3 externe pop3 accounts die ik wil ophalen via de pop3 connector en vervolgen in de postvakken wil gooien. Logboek op de sbs 2011 geeft de foutmelding zoals aangegeven. Lokaal de pop3 account op outlook werkt wel goed.
Dan zul je dus ook 3 pop-connectoren moeten gaan maken; ik zie alleen nog niet helemaal in waar dat mbt SMTP dan fout zou moeten gaan eigenlijk -O-

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Excuus ik dnek dat er nog steeds langs elkaar wordt gesproken.
Ik wil de pop3 connector welke in SBS2011 zit gebruiken om de mail op te halen van drie pop3 accounts een ieder wel bekend dat sbs deze heeft ingebouwd en dit werkt op zich prima.

Ik heb deze configuratie al meerdere malen gedaan zonder problemen.
De webmail van de hosting provider is normaal bereikbaar en komt gewoon mail binnen.
Hiernaast als ik op een van de werkstations een pop3 account lokaal toevoeg komt de mail ook zonder problemen binnen. Echter als ik de pop3 accounts in de pop3 connector toevoeg en aangeef dat hij de mail moet gaan ophalen dan verschijnt onderstaande, voor mij totaal onbekende, melding.

Er kan geen verbinding worden gemaakt met de SMTP-'localhost op poort 25. De foutcode is 0x800ccc0f. Controleer of de Microsoft Exchange-transportservice wordt uitgevoerd en of de ontvangstconnectors van de Exchange-server juist zijn ingesteld.

• marc181982
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:26:
Ik wil de pop3 connector welke in SBS2011 zit gebruiken om de mail op te halen van drie pop3 accounts een ieder wel bekend dat sbs deze heeft ingebouwd en dit werkt op zich prima.

De webmail van de hosting provider is normaal bereikbaar en komt gewoon mail binnen.
Hiernaast als ik op een van de werkstations een pop3 account lokaal toevoeg komt de mail ook zonder problemen binnen. Echter als ik de pop3 accounts in de pop3 connector toevoeg en aangeef dat hij de mail moet gaan ophalen dan verschijnt onderstaande, voor mij totaal onbekende, melding.

Er kan geen verbinding worden gemaakt met de SMTP-'localhost op poort 25. De foutcode is 0x800ccc0f. Controleer of de Microsoft Exchange-transportservice wordt uitgevoerd en of de ontvangstconnectors van de Exchange-server juist zijn ingesteld.
ah duidelijker

Trek die mailbox eens leeg op bijv een andere pc, haal daarna opnieuw de mail binnen op de sbs server. Verschijnt dan nog steeds dezelfde melding?

zo niet , zie het onderste gedeelte van de hiervoor gepost blog. Message size limit en email rejected due protocol errors

[ Voor 6% gewijzigd door marc181982 op 26-07-2012 15:35 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:26:

De verbinding naar SMTP-localhost zal wel van de pop-connector zijn die naar de eigen exchange wil gaan connecten om daar de mail aan te bieden. Ook die zal zich moeten authentiseren (of je voegt 127.0.0.1 toe als veilige afzender, maar ik vraag me af of dat slim is in verband met spam-mogelijkheden).

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt bij de recieve connector?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:39:
je bedoelt bij de recieve connector?
Ja, inderdaad. Volgens mij kan je in de pop-connector namelijk geen credentials mee geven, dus zul je een exception moeten maken... maar nogmaals, ik weet niet wat het verder voor security-risico's met zich mee neemt als je de localhost toevoegd. Elke service die op de mailserver draait die de SMTP-connector wil misbruiken kan dan zn gang gaan....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de 127.0.0.1 invul bij de recieve connector dan geeft hij vervolgens nog steeds een melding dat er fouten zijn opgetreden. In de logboeken wordt dan niet meer naar de localhost verwezen maar wel naar de inkomende mailserver die is opgegeven in de pop3 connector.

Kan het iets zijn dat er in de dns iets niet goed gaat?

Bij de zone forward lookup staat namelijk ook een object genaamd domeinnaam.nl ....?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

http://social.technet.mic...c-4449-8a8c-1ff372c1b34a/

grote mails geven problemen, misschien is dat het?

anders je logging verhogen.

How to enable Verbose logging in the Windows SBS 2008 POP3 Connector

overigens is er heeeeel veel informatie op google te vinden....

[ Voor 9% gewijzigd door Oid op 26-07-2012 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee de mail is uberhaupt niet te ontvagen.

Heb een DNS zone verwijderd waarna echange de melding geeft bij het openen van EMC

De verbinding met de opgegeven externe host is geweigerd. Controleer of de WS-Management-service wordt uitgevoerd op de externe host en geconfigureerd om te luisteren naar aanvragen op de juiste poort en HTTP-URL.

niet handig dus!! ...enig idee hoe dit te herstellen misschien..google opties hebben voor mij niet geholpen met de powershell etc.?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je smtp poort staat op 26. raar. email word per default afgeleverd op poort 25.zet dat ding gewoon terug

Wil je dat je smtp extern bereikbaar is op poort 26 dan map je de poort gewoon in je router maar je haalt de mail extern op dus daar is ook geen nut voor.

Lekker poort weer op 25 zetten dus

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

.
^^
What he says.
Terug zetten naar defaults en dan nog eens doen. Zolang die port niet openstaat op de buitenwereld is er geen issue, maar intern wordt wel degelijk de default MTD settings verwacht.

[ Voor 72% gewijzigd door alt-92 op 26-07-2012 21:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gedaan staat weer op poort 25 echter nog steeds de melding van de localhost bij het ophalen van de mail via de pop3 connector...

Alleen als ik de EMC open geeft hij aan dat hij niet meer kan connecten, dit heeft te maken met het feit dat ik een DNS zone heb weggehaald. Is dit via de mnagement shell te herstellen de databse bestanden etc. staan in de echange mappen..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2012 21:39 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Doe eens een simpele test op de server zelf, door met een telnet client (putty ofzo) te connecten met localhost op poort 25 en handmatig een mailtje te droppen?
Ik heb de indruk dat er helemaal geen SMTP server staat te luisteren op poort 25. (of een firewall staat dat tegen te werken).

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
wil ik zeker doen en vanmiddag was dit ook het geval, alleen is het probleeem nu dat ik bij het openen van EMC de gehele exchange server niet meer te zien krijg alleen de melding;

"De verbinding met de opgegeven externe host is geweigerd. Controleer of de WS-Management-service wordt uitgevoerd op de externe host en geconfigureerd om te luisteren naar aanvragen op de juiste poort en HTTP-URL. "

Zal dit eerst moeten verhelpen alvorens ik het verder kan gaan testen. De vraag is alleen nu hoe ik de console kan herstellen..

Verwijderd

Topicstarter
iemand een tip hoe ik bovenstaande foutmelding kan verhelpen, heb er nog geen oplossing voor gevonden

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kicken wekt alleen maar irritatie op, helemaal met je "got is een helpdesk" historie

Ik vraag me af of je je uberhaubt bezig moet houden met exchange want je loopt er al 5 jaar lang mee te kloten (nofi)

Mischien eens een keer een goed boek kopen ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid vraag niet om een menig maar geef aan wat er geprobeerd is en waarom het probleem is ontstaan. Implementatie van dergelijk servers doe ik met grote regelmaat en als hierbij geen moeilijkheden waren had ik echt geen post geplaatst. Maar goed dit soort gelul is het forum niet voor bedoelt lijkt me!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die het wel interesseerd... bovengenoemde melding is bij mij verholpen door een backup van de lokale ISS terug te zetten. Connectie vanuit de pop3 connector naar de localhost blijft hetzelfde,

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Heb je een firewall en antivirus draaien op die server en wat gebeurt er als je die uitschakelt? Wat draait er allemaal nog meer op die machine?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Pop connector is prima via de SBS config tool te doen, eventuele foutmeldingen kun je in de eventlogs vinden of in de log file die daarvoor wordt aangelegd.
Je zou niks in Exchange hoeven doen qua transport rules.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• kroegtijger
fish schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:43:
Je smtp poort staat op 26. raar. email word per default afgeleverd op poort 25.zet dat ding gewoon terug

Wil je dat je smtp extern bereikbaar is op poort 26 dan map je de poort gewoon in je router maar je haalt de mail extern op dus daar is ook geen nut voor.

Lekker poort weer op 25 zetten dus
Poort 26 wordt nog wel eens gebruikt als je spam-filtering in de cloud afneemt bijvoorbeeld. Dan wil je juist niet op poort 25 bereikbaar zijn, anders heeft die spam-filtering nog niet veel zin ;)

iRacing Profiel

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
kroegtijger schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Poort 26 wordt nog wel eens gebruikt als je spam-filtering in de cloud afneemt bijvoorbeeld. Dan wil je juist niet op poort 25 bereikbaar zijn, anders heeft die spam-filtering nog niet veel zin ;)
Je zou dan natuurlijk ook een IP-restrictie in kunnen stellen, zodat je mailserver alleen maar connecties accepteert van je spamfilter...

• marc181982
Heb je ondertussen de juiste instellingen teruggezet zoals het hiervoor was? Draai voor de zekerheid ook nog even de wizards, geeft deze een fout dan staat er nog een instelling verkeerd.
Heb je het nu getest met een lege mailbox of de pop3connector nog steeds fouten geeft?

[ Voor 25% gewijzigd door marc181982 op 27-07-2012 12:39 ]

• kroegtijger
Linke Loe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:32:
[...]

Je zou dan natuurlijk ook een IP-restrictie in kunnen stellen, zodat je mailserver alleen maar connecties accepteert van je spamfilter...
Klopt, alleen heb je dat niet altijd voor het kiezen...
Nadeel van IP-restrictie instellen is weer dat als het IP van de dienst verandert (of bij grote aanbieders met meerdere servers / datacenters werken), je dat ook weer allemaal moet aanpassen. Dat is ook geen feest -O-

iRacing Profiel

• kroegtijger
marc181982 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:38:
Heb je ondertussen de juiste instellingen teruggezet zoals het hiervoor was? Draai voor de zekerheid ook nog even de wizards, geeft deze een fout dan staat er nog een instelling verkeerd.
Heb je het nu getest met een lege mailbox of de pop3connector nog steeds fouten geeft?
Je kan ook nog even testen via mxtoolbox.com of het allemaal klopt (smtp:mai.server.adres)

iRacing Profiel

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:45:
Voor de mensen die het wel interesseerd... bovengenoemde melding is bij mij verholpen door een backup van de lokale ISS terug te zetten. Connectie vanuit de pop3 connector naar de localhost blijft hetzelfde,
En hoe is dit nu afgelopen dan?
remco_k in "Pop3 connector foutmelding onbekend"

Alles kan stuk.

Pagina: 1