Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[javascript crm online] font kleur aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik ben een crmonline omgeving aan het inrichten en nu heb ik een read only formulier. De tekst is dan uitgegrijst maar dit wil ik niet. Ik wil gewoon de kleur zwart voor tekst gebruiken.

Nu kan je bij het onloaden van een formluier .js scipts inladen. Kan iemand mij van wat supereenvoudige javascript code voorzien zodat ik die tekst in zwart getoond krijg op het form. Andere oplossingen zijn ook welkom.

Tijdje mee aan het klooien --> google/helps etc.

Veel dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

element.style.color = '#000000';
Daar moet je a een heel eind mee komen. Maar waarom via script en niet gewoon de juiste CSS laden. Dat lijkt me in dit geval veel makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Via CSS wordt het iets zoals onderstaand?? Het geldt voor de hele pagina, dus m.i. hoeft dat body stuk er niet in?

code:
1
2
3
4
5
6
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
body {  text-decoration: none;
            color: black; }
-->
</STYLE>

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, CSS is geen optie. Ik kan een javascript bestand aanroepen en in CRM aangeven dat deze wordt aangeroepen bij een formulier onload event.

De vraag is dan heel simpel. Hoe ziet een javascript bestand eruit waarmee de default lettertype kleur op zwart wordt gezet?? Dank

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:06:
Excuses, CSS is geen optie. Ik kan een javascript bestand aanroepen en in CRM aangeven dat deze wordt aangeroepen bij een formulier onload event.

De vraag is dan heel simpel. Hoe ziet een javascript bestand eruit waarmee de default lettertype kleur op zwart wordt gezet?? Dank
Als het via CSS niet lukt moet je het proberen met iets zoals ik daarboven postte (waarbij element natuurlijk verwijst naar het element op de pagina waarvan je de properties wilt aanpassen).

Verwijderd

Topicstarter
ik wil geen properties van 1 element aanpassen. Geldt voor alle elementen op de hele pagina.....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zet je dat ding in een loopje dat alle elementen langsgaat die je wilt veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
ja snap het qua logica allemaal wel, dat is het probleem niet. De vraag die de kijkers op de lippen brand is natuurlijk hoe dat eruit ziet in code.

En alle elementen langslopen. Dan zal je lijkt me ook moeten weten hoeveel elementen erin dat form zitten, das nogal intransparant aangezien er 1001 bibliotheken, classes en andere zaken worden geinclude.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt ook prima alle elementen langslopen in alleen dat form. Hoe die code eruit ziet hangt natuurlijk helemaal af van wat je hebt, zonder dat de posten is er niet heel veel meer zinnigs over te zeggen (en misschie is dit helemaal niet de makkelijkste manier om het te doen, maar dat kan ook van je form afhangen).

Verwijderd

Topicstarter
Ok laatse poging. Stel je hebt een form(naam XX) met wat random velden erop(doet er niet zoveel toe, en je weet niet hoeveel elementen erop zitten) en je wilt via een onload functionaliteit een javascript bestand inladen. Dat is de enige optie die je hebt om de font kleur zwart te maken.

Hoe ziet dat .js bestand eruit?

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
Werkt zoiets niet?

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
document.write("
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
* {  text-decoration: none  !important; color: black !important; }
-->
</STYLE>
");

Of als je alleen de stijl van de tekst in de form wilt aanpassen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
document.write("
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
form * { text-decoration: none !important; color:black !important; }
-->
</STYLE>
");

Ik weet niet zeker of het zal werken maar het is zeker het proberen waard.

[ Voor 24% gewijzigd door Soundless op 26-07-2012 15:55 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
window.setInterval(function()
    {
    var aInput = document.getElementsByTagName('input');
    var x = aInput.length;
    for(var i=0;i<x;i++)
        {
        aInput[i].style.color = '#000000';
        }
    },1000);

[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 26-07-2012 15:56 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan maak je een for loopje, dat alle children van de parent langsgaat (waar de parent je form is) en dan pas je de stijl van de elementen daar allemaal aan. Of je er dan 1, 2 of 6000 elementen in hebt zitten maakt niet uit.
Iets als:

code:
1
2
3
for(i =0, i < children.length;, i++){
children[i].style.color = '#000000';
}

Waarbij je children vult met de elementen die je wilt hebbn.
Soundless schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:53:
Werkt zoiets niet?

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
document.write("
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
* {  text-decoration: none  !important; color: black !important; }
-->
</STYLE>
");

Of als je alleen de stijl van de tekst in de form wilt aanpassen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
document.write("
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
form * { text-decoration: none !important; color:black !important; }
-->
</STYLE>
");

Ik weet niet zeker of het zal werken maar het is zeker het proberen waard.
Zou redelijk moeten werken, alleen doen sommige browsers hier nog wel eens raar mee (al kan het goed zijn dat dat inmiddels werkt, dit is iets waar ik jaren geleden tegenaanliep).

[ Voor 50% gewijzigd door TERW_DAN op 26-07-2012 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
super bedankt luitjes. ik ga het testen en laat nog weten of het werkt.
Pagina: 1