Stuurprogramma's die niet plug and play compatibel zijn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn hardeschijf in een ander systeem gezet. Ik ben nu alle oude drivers aan het verwijderen. Nu ben ik bij de kop: stuurprogramma's die niet plug and play compatibel zijn. Wat voor drivers zijn dit?

Kunnen al deze drivers weg? Ik vraag dit namelijk omdat ik geswitched ben van een AMD systeem naar een Intel systeem. Tussen deze drivers vind ik "amd_sata". Volgens apparaat beheer is dit een aangesloten apparaat (het is niet doorzichtig weergegeven, ik heb de toon verborgen apparaten modus aan).

Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Sowieso is het bij switchen van AMD naar Intel altijd verstandig om een herinstallatie te doen, imho.
'amd_sata' klinkt als de storagedriver van je oude AMD bord en zou je dus veilig moeten kunnen verwijderen. Maar zoals gezegd: bij zo'n drastische switch is herinstallatie imho altijd het beste.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Installeer Windows opnieuw, dat is veel beter dan die halfbakken oplossing om een harddisk over te zetten. Dan weet je zeker dat alles fatsoelijk werkt en je kunt achteraf vaak de instellingen overzetten. Programma's moet je ff opnieuw installeren, maar die werken dan veel beter op de nieuwe hardware.

Windows installeren duurt een half uur, bestanden en instellingen terugzetten een uurtje en progjes installeren ook zoiets, veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoeft niet perse. Onder Windows XP is het een kwestie van een registerinstelling wijzigen. Sinds Windows Vista kun je je Windows gewoon zonder problemen overzetten. Mits de mass storage drivers maar geinstalleerd zijn. Windows XP werd namelijk van scratch opgebouwd uit .inf bestandjes die van toepassing waren op een bepaald systeem, Windows Vista/7/8 is gewoon een image.

Je kunt dus ook gewoon wachten tot de volgende herinstallatieronde. Je hoeft niet perse nu opnieuw te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 26-07-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Trommelrem schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:55:
[...]Windows XP werd namelijk van scratch opgebouwd uit .inf bestandjes die van toepassing waren op een bepaald systeem, Windows Vista/7/8 is gewoon een image. [...]
Leuk dat, maar al die wijzigingen die zijn gedaan door de driversetups van het vorige systeem zitten nu wel in die 'image'. Je hebt gelijk dat het wel kan, maar er is ook een grote kans dat je stabiliteitsproblemen gaat krijgen. Het beste is nog steeds om gewoon een clean install te doen. Dat zou niet lang moeten duren, want je bestanden heb je al gebackupped toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dan kun je net zo goed een Sysprep doen. Daarmee behoud je je settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Trommelrem schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:19:
Dan kun je net zo goed een Sysprep doen. Daarmee behoud je je settings.
Eens, ik zou alvorens mijn oude PC 'voorgoed' af te sluiten, een sysprep draaien, dan de oude PC uitzetten, een image van trekken, image naar een nieuwe PC zetten, PC aanzetten en dan de mini-install doorlopen.

Je zult wat settings kwijt zijn, maar de meeste zul je gewoon terug vinden.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1