Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Ik lees overal over de Airplay Mirroring functie van Mountain Lion, en dat die niet werkt op niet-Core-iX Mac's.
Wat ik echter nergens lijk te kunnen vinden is het antwoord op de vraag:
Werkt Airplay AUDIO wél op oudere mac's? (dus niet het displaymirroring / beeld)

Ik gebruik nu al een tijd lang Airfoil om AUDIO buiten AirTunes om, (zoals Spotify, Grooveshark) te streamen naar mijn Airport Express. Ik zou het fijn vinden als ik dat programma overboord kan gooien en native vanuit OSX audio kan streamen!

Als dit onderwerp al ergens aan bod is gekomen, excuses. Ik heb de zoekfunctie hier gebruikt, maar misschien toch iets verkeerd gedaan! :)

[ Voor 11% gewijzigd door autoreverse op 27-07-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Denk dat dit je vraag beantwoordt :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6773600/Screen%20Shot%202012-07-26%20at%2013.54.08.png

Ik draai ML op een iMac late 2009 i7 27"

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
autoreverse schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:51:
Ik lees overal over de Airplay Mirroring functie van Mountain Lion, en dat die niet werkt op niet- Core-iX Mac's.
ASNNetworks schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:55:
Ik draai ML op een iMac late 2009 i7 27"
Volgens mij is je antwoord niet relevant voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Volgens mij wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53
Ja dus.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Erg handig in dit opzicht, als je alt (option) ingedrukt houd bij het klikken op het volume icoon, kun je direct switchen tussen audio apparaten.

Deze functie werkt overigens ook op de C2D MBA van m'n vriendin, dus ja dit werkt ook op niet-Core iX Macs.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Thanks, guys!
Ja idd @Bluedude3410 vroeg ik me ook even af of het antwoord van @ASNNetworks (waarvoor dank!!) afdoende was voor mij. Immers is daar weliswaar AUDIO AirPlay te zien, maar naar een AppleTV (en zelfs SoundFlower, een applicatie die Airfoil ook gebruikt, om het nog verwarrender te maken >:) ). Ik wilde weten of het mogelijk was om audio [naar mijn Airport Express] te streamen vanaf een niet Core-ix Mac. Als het naar een AppleTV kan, dan vast ook naar een AE, zoals laatste 2 reacties bevestigen.
Bedankt! Ik ga volgende week upgraden (eerst even de huidige drukte op de servers afwachten ;) en op regen 8) )

[ Voor 11% gewijzigd door autoreverse op 26-07-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 12:53
Misschien ook handig in dit opzicht, met de toetscombinatie

alt + shift + volumecontrol

kun je het geluid met 1/4e harder of zachter zetten. Handig bij een externe controle, omdat ik gemerkt heb dat het verschil tussen 1 blokje vaak te groot is.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 00:03
Of gewoon Alt indrukken en met de cursor op het volume icon in de menubalk klikken. Nog sneller dan nog een heel venster openen.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Ja, die Alt ingedrukt houden kende ik al (gebruik soms Logitech Z5 USB Speakers)

Nog een vraagje: werkt het ook voor iTunes films (rentals)? Ik vind het wel irritant dat ik dus die USB speakers aan moet koppelen om een film te kunnen kijken op min Macbook air. Zou mooi zijn als het geluid van de film ook door de lucht naar m'n Airport Express kan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hmm ik blijf daarvoor voorlopig toch airfoil gebruiken, aangezien ik daarmee gewoon tegelijk naar woonkamer, keuken en slaapkamer kan streamen ipv naar 1 voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Oke, dat is dan idd nog een nuttig feature of voordeel van Airfoil.
Die gasten zullen ook wel balen, zeg.
Eigenlijk had ik deze functie al in Lion al verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
autoreverse schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:10:
Oke, dat is dan idd nog een nuttig feature of voordeel van Airfoil.
Die gasten zullen ook wel balen, zeg.
Eigenlijk had ik deze functie al in Lion al verwacht...
Ik denk dat ze misschien wel blij zullen zijn want Airfoil is relatief onbekend principe bij non-it'ers, maar die willen wel dat soort functies. Zoals bijv alleen 1 programma (spotify/iTunes) streamen ipv alle audio output, meerdere outputs tegelijk streamen. En als ze nog een keer een app bouwen om dat te regelen dan ben ik helemaal verkocht, vanaf de bank een extra output erbij aan zetten zou wel ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
Het werkt inderdaad wel op oudere macs, alleen geluid. Maar als je dan een Youtube filmpje ofzo gaat kijken zit er een seconde lag in het geluid in verhouding met het beeld, echt veel heb je er voor filmpjes dus niet aan. Maar andere muziekspelers (Spotify en Last.FM enzo) werken dus nu wel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Hm. Goed om te weten. Dat het voor filmpjes niet gaat werken. Niet dat dat m'n plan was (idd alleen voor muziek) maar als ik niet telkens meer mijn Logitech USB melkpakken van boven hoefde te halen en aan zou hoeven sluiten om een iTunes film te bekijken, zou wel relaxed zijn geweest....

Edit: ik kan natuurlijk ook een hele lange dropveter 3,5mm naar tulp door de kamer uitrollen naar de versterker in dat geval..... }:O

[ Voor 25% gewijzigd door autoreverse op 27-07-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

ZpAz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:08:
Het werkt inderdaad wel op oudere macs, alleen geluid. Maar als je dan een Youtube filmpje ofzo gaat kijken zit er een seconde lag in het geluid in verhouding met het beeld, echt veel heb je er voor filmpjes dus niet aan. Maar andere muziekspelers (Spotify en Last.FM enzo) werken dus nu wel.
Ik heb hier dus echt geen last van.. Geluid loopt perfect synchroon!!
Ik heb een Macbook Pro Mid 2009..

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Pagina: 1