nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe PC kopen, en dan vooral om er mee te gamen.
Nu ben ik bij een computer zaak bij mij in de buurt geweest en toen werd me het volgende systeem geadviseerd.
Specs: Intel i5 3450 6mb cache, 4GB Ram, 1 TB SATA, Geforce gtx 550 TI, gigabit lan netwerkkaart, USB 3.0 en 550Watt voeding.
Dit systeem kost €609,95

Is dit een goede prijs en kan ik hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
qua losse onderdelen zo uit mijn hoofd: i5 heb je voor 170 euro, 4 gb ram voor 20 euro, 1 tb HD voor 75 euro, gtx 550 120 euro, 550 watt voeding 50 euro. Samen kom je op 425 euro, dan kun je een kast kopen van een euro of 50 + een optische drive voor 15 euro dan heb je voor ruwweg 500 euro hetzelfde systeem maar dan zelf gebouwd. voor 50 euro meerprijs kun je hem bij sommige shops laten maken.. moet jij bepalen of die 100 tot 50 euro korting het jou waard is ;)

EDIT: Ai, ben het moederbord vergeten 8)7 .. als je die erbij telt dan kom je op ongeveer dezelfde prijs uit, namelijk 550 (+ 50 euro voor het laten bouwen). Dan is de vraag of je zelf de onderdelen wil uitkiezen of voor dit systeem kiest waar je meteen alles in een hebt, klinkt niet als een verkeerde deal, al is het misschien verstandig om 8GB aan intern geheugen aan te schaffen..

Bijvoorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 72,90€ 72,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Antec One€ 48,67€ 48,67
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 52,45€ 52,45
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 38,96€ 38,96
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 145,-€ 145,-
1Asrock H61DE/S3€ 56,77€ 56,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,15

[ Voor 95% gewijzigd door Jouel op 26-07-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie.
ja ik wil hem eigenlijk wel graag bij deze winkel kopen.
Heb daar vaker een computer gekocht en ben daar tevreden over.
Maar ik zit nogsteeds te twijfelen over de processor om door te sparen voor een i7 of voor de i5 te gaan.
ik hoor verhalen dat de processor niet veel uit maakt maar ook verhalen dat het een wereld van verschil kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en dat geheugen klopt wil er 2 gb bij doen dan heb ik 6 en wil denk ik wel over anderhalf jaar een ander videokaart erin zetten dus dan kan ik het altijd nog op schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
i7 is nutteloos (voor gamen) dat geld kan je VEEL BETER in een dikkere videokaart stoppen ;) 550ti kan je eigenlijk niet mee gamen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Nouaj in het systeem wat ik je heb gemaakt voor de zelfde zit een iets krachtigere videokaart in waarvan je dus langer plezier hebt, 8GB aan geheugen en je weet van elk onderdeel precies welke je in je kast hebt zitten.

Grote kans dat in de kast die jij nu hebt van 600 euro, wat oudere onderdelen zitten, wellicht zelfs in zijn algemeen een wat oudere pc is, vandaar de prijs. De winkel moet namelijk ook wat verdienen ;)

i7 is niet echt nodig voor gaming, i5 is daarvoor prima.

Edit: je kan tevens eens kijken wat een AMD systeem voor je kan betekenen. Bij een combinatie van AMD socket moederbord en AMD processor, ben je namelijk vaak een euro of 50/100 goedkoper uit, die je dan kunt steken in je videokaart. Als je het geld ervoor over hebt zou ik echter altijd voor Intel gaan ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Jouel op 26-07-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even btw het is een zelf samengestelde pc, weliswaar door de winkel zelf maar het is geen standaard pc van een fabrikant.
De onderdelen denk ik niet dat het heel oud is want het is de 3e generatie i5 processor, alleen de videokaart is ongeveer een jaar oud geloof ik. maar aan filmpjes op internet te zien kan ie wel nog aardig wat.
kijk anders even op: http://www.pc-okepurmerend.nl/prijslijst.html dan kan je zien waarmee ik onderdelen kan vervangen misschien dat jullie een betere combinatie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trouwens ik heb goed nieuws, ik kan mn budget ophogen naar €700 maar dat is echt de MAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als ik er nu een GTX 560 in doe?
knapt dat dan een stuk op? of heeft dat weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
Een GTX560 is zeker krachtiger, vooral op wat hogere settings.
http://www.tomshardware.c...tX-11-C-Extreme,2942.html
Zou als ik jou was voor een GTX560 ti minstens gaan (of de 448 cores versie) of een HD7870.

De cpu is van minder belang, de i5 3450 is qua gaming de beste keus als je niet overklokt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 15:39
Jep, wat Madrox zegt. Zo'n i5 is helemaal prima voor gaming (ik heb thuis een i7 en een 'oude' q9550 maar voor de meeste games maakt dat zelfs al weinig uit). Een GTX 560ti is een mooie kaart evenals de 7870 of zelfs de 7850. Als de verkoper toevallig nog voor een leuke prijs een 6870 of 6950 ofzo heeft liggen zou dat ook een prima keuze zijn.

Ligt er ook een beetje aan wat voor scherm je erop aan gaat sluiten. Als je nog een 1680*1050 scherm hebt kan je op zich toe met een iets langzamere kaart dan bij een 1980*1200 of 2560*1600 scherm.

4Gb ram lijkt me voor nu zat, je kan er altijd nog 4Gb bij proppen als je het geheugen op de een of andere manier vol krijgt. Is mij met 4Gb nog nooit overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Rutger, heb even bij die shop gekeken en ik ben niet erg onder de indruk. Vooral voor een voeding zou ik daar niet gaan shoppen. Ms-Tech ==Ms-pech wat mij betreft. 100% budget rommel.

Hier een lijstje van een goede, bekende webshop waar ze meer keus en betere voedingen hebben.

Heb een GTX560 gekozen, daar een Ti al snel 30 euro meer kost en de HD7850 zit ook algauw 40 euro boven de GTX560. Zit je op zo'n 670 euro, ex assemblage, windows en verzendkosten.

ps: Hier was ik al bang voor...
http://www.wugly.nl/winke...oke-purmerend/#allReviews
Tweedehands onderdelen als nieuw verkopen, dat zie ik vaker ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 27-07-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ja ik zat ook al te denken over een HD6950 omdat ik de gtx560 TI te duur vind voor zijn prestaties voor ongeveer hetzelfde geld hebb je de HD6950 en die is naar wat ik heb gelezen een stuk krachtiger.

Ja die 4GB laat ik denk ik nog wel even staat, er zal vast wel een keer wat vervangen moeten worden dus dan vraag ik gelijk of ze er even 4 GB RAM in zetten.

Ja, ik vond ook dat ze weinig keuzen qua onderdelen hadden... Maar ik ga er zo even langs om te vragen of ze ook producten van andere merken kunnen bestellen en/of ik een product van ergens anders erin kan zetten.
Deze winkel heeft btw ook een paar tweedehands systeempjes staan maar ze zullen dat zeker niet in een nieuw systeem stoppen.

Ik ga even google'n op de videokaarten die jullie me hebben aanbevolen en dan laat ik het weten als ik het weet of als ik nog iets wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ik zou ook écht uitkijken met zon winkels, het kwam mij al niet over als "zuivere koffie" (design van de folder, website e.d. komt voor mij nogal onprofessioneel over) en er staat dus ook een review online om dit te ondersteunen. Waarom zou je het niet zelf bouwen met iemand die dat kan (misschien woont een vriendelijke en handige tweaker in je buurt?) waardoor je én goedkoper uit bent én zeker weet dat er onderdelen in zitten die van kwaliteit zijn en bovenal; nieuw.
Zou toch zonde zijn dat je een nieuwe machine hebt en kwaliteit van sommige onderdelen blijkt tegen te vallen!

Qua videokaart zou in inderdaad ook voor GTX560/HD6870/6950/7850 gaan, afhankelijk van je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik voor de 6950 ga á +-€175.
Verder heb ik bij deze zaak altijd mijn Computers gekocht en veel vrienden van me ook en heb eigenlijk nog nooit slechte verhalen van iemand gehoord over deze zaak. daarmee zit het dus wel goed alleen ik heb heeeelemaal geen verstand van computers in elkaar zetten... Ik denk dat als ik een computer in elkaar zou zetten en dan op het aanknopje zou drukken dat ie ontploft oid :P

Maar als er geen andere onderdelen via pc okee in te zetten zijn dan ga ik toch opzoek naar wat anders.
Er zit in purmerend nog een computerzaakje dan zou ik moeten kijken wat hun te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb eigenlijk nog 1 probleem, ik heb ook nog een monitor nodig...
Was hem eigenlijk van plan op mn TV aan te sluiten totdat ik weer geld heb voor een echte monitor..
of om een monitor voor 2 tientjes op marktplaats te kopen voor tijdelijk...
wat zal het beste zijn? mijn tv is 42 cm geloof ik niet zo achterlijk maar ik weet niet of het een beetje kijken is..
Ook moet ik nog ergens zo'n dik beeldscherm van vroeger hebben maar dat is nog veel slechter denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry mijn tv is volgensmij 52cm oid iets in die richting in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
52 cm met een redelijke resolutie 720p of 1080p moet wel ok zijn, als het dat niet is moet je van vraag en aanbod voor een paar tientjes wel zoiets V&A aangeboden: HP LE1901wi 19 inch 1440*900 widescreen kunnen kopen waar je lekker op kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee, ik ben net even bij pc-okee geweest en vroeg of ik een AMD kaart erin kan laten zetten.
het zou wel kunnen maar tussen mond en lippen door begreep ik dat ze er niet gek van zijn.
ze hebben geen amd op voorraad dus het moet ook besteld worden. Nu werd mij verteld dat de 560TI en de AMD 6950 bijna hetzelfde zijn. Dat zei hij aan de hand van deze site: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html/
Maar is de 560Tti een goede keuze of raden jullie me aan dat niet te doen?

EDIT: ook zie ik niet veel meer hoger in de lijst binnen mijn budget met de 560TI gaat het uitkomen op €714 en dat moet wel kunnen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 12:05 . Reden: iets vergeten.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@vizzie krijg net een mailtje dat ik http://computer-software....o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1 voor 15e op zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
En nu kijk je naar die zelfde benchmark lijst en zoek je de 6870... die staat er ook HEEL dichtbij en scheelt je weer 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Dat zo'n shop medewerker/eigenaar een uitgesproken mening heeft over hardware, dat zie ik wel vaker.
Hier beweert zo'n shop nml. ook bij hoog en laag dat Nvidia de schizzel is, alsook Intel en Lian Li kasten.
Dat gaat zover, dat ze beweren dat je veel beter speelt online (en meer kans maakt) om te winnen.
Kolder, natuurlijk. Beide maken zeer snelle kaarten en in sommige spellen is de een sterker dan de ander.

Maw; je kan er geen oordeel over vellen eigenlijk want het gaat op en neer. BTw, hier op tweakers zitten de diehard gamers, de kenners. De AMD Radeon's zijn hier minstens zo populair, zoniet populairder. Dat zou je meer moeten zeggen dat welke willekeurige pc-boer "om de hoek".

De HD6870 is idd ook een heel goede kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt helemaal wat jullie zeggen.
persoonlijk maakt het mij niet uit of het een Nvidia, Amd or whatever is.
als het goed doet wat het moet doen ben ik tevreden :D. maar die 560TI, is dus wel een leuk kaartje neem ik aan? met deze specs moet ik wel de nieuwste games op ultra - high moeten spelen toch?
want als het zo blijft word het:Intel i5 - 3450 6 Mb Cache, 4096 Mb DDR III DC, 1 Terabyte SATA 7200rpm, GeForce GTX 560 ti, DVD +/- ReWriter 20 speed Dual Layer, 6-ch Soundkaart, Gigabit LAN Netwerkkaart, USB 3.0, 550W Voeding

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 13:06 . Reden: weer eens wat vergeten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
..en hoeveel € ben je daarmee kwijt bij die shop van je? Je weet nu namelijk nogsteeds niet het merk/de kwaliteit van je voeding, moederbord je hebt en je Harddisk, DVD writer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€714

en nee dat weet ik volgens mij niet nee maar dat zal ongetwijfeld op de bon oid staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ga er vanuit dat dat prima spul is, zo niet en het gaan stuk omdat het troep is, wordt het kosteloos gemaakt. Weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Op de bon zal hoogstewaarschijnlijk exact staan wat jij typt, met daarachter: 714 euro.

Ik denk echt dat je iets te veel vertrouwen legt bij dat winkeltje, maar dat is mijn mening. Volgens mij krijgen we het toch niet uit je hoofd gepraat. Begrijp me niet verkeerd, je hebt zo een leuk systeem waar je waarschijnlijk wel een hoop spellen mee op "high" settings kan spelen, maar voor hetzelfde geld heb je wat meer kwaliteit in huis, als je zelf een opstelling bouwt. Dat lijkt me de reden dat je naar dit forum kwam? Er word je vanalles aangereikt als oplossing, maar je kiest toch wat je zelf wil.

Hoe wil zo een winkel er anders winst op maken? Ze maken of gebruik van kwalitatief mindere onderdelen of ze gebruiken 2e hands onderdelen. Je hoeft er als leek niet enorm veel van te merken overigens, maar ik zou me wel bedrogen voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Jouel schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:09:
..en hoeveel € ben je daarmee kwijt bij die shop van je? Je weet nu namelijk nogsteeds niet het merk/de kwaliteit van je voeding, moederbord je hebt en je Harddisk, DVD writer etc.
MS-Tech , dat is hun "toplijn" ;(

Het moederbord zal de MSI zijn met de B75 chipset, die rond de 60 euro kost. Op zich geen slecht plankje voor een budget game-pc. De kast, daar ben ik wel benieuwd naar.

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 27-07-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is niet mijn bedoeling, ja ik heb wel wat vertrouwen bij die winkel maar sta open voor ander advies.
ik denk ook dat ik een betere pc zou hebben voor hetzelfde geld als ik hem zelf zou maken maar het probleem is dus, ik denk dat dat mission impossible gaat worden als ik hem zelf maak want ik weet helemaal niets van een pc maken af.. dan zou ik m op azerty samen kunnen stellen en dan in elkaar laten zetten maar dan ben ik volgensmij hetzelfde kwijt. En ik heb gewoon liever dat ik hem in een winkel koop waar ik gewoon even heen kan gaan als ie het niet doet en dat ik niet die hele kast op moet sturen en dan weken moeten wachten tot ik hem weer terug heb en een hoop geld uit geef aan het versturen. ik heb daar namelijk zeer slechte verhalen over gehoord. Maar als iemand een beter idee heeft? bijvoorbeeld een winkel in de buurt van Purmerend - Zaandam - Amsterdam. dan zou ik het graag horen!

maar zou ik serieus met dit systeem niet hoger dan high settings komen?
bijvoorbeeld skyrim of GTA IV krijg ik die niet op ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is 'ongeveer' hetzelfde: YouTube: The Witcher 2: Assassins of Kings Gameplay i5 2500k + GTX 560 Ti + 4GB RAM HD
moet ik ook wel trekken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
[google=skyrim system requirements]
[google=gta4 system requirements]
*LMGTFY linkjes stellen we hier niet op prijs...*

Zou wel moeten lukken ja.

Ik snap je gevoel wel dat je een winkel hebt waar je heen kan, maar ik heb juist daar ook slechte ervaringen mee. Ik ben regelmatig de winkel wel eens uit gestuurd met de boodschap "ja helaas meneer, dát valt niet binnen de garantie" of "sorry meneer, maar dat defect is door uzelf veroorzaakt" uiteindelijk leerde ik daarvan dat de winkel zelf in 9/10 keren in het voordeel is bij garantiezaken. De reden dat ik nooit mijn telefoon laat verzekeren bijvoorbeeld.

Ik hecht dus wat minder waarde aan dergelijke garantie. Als je een defect onderdeel ontvangt na bestelling is de garantie idd vaak prima, maar dat geld ook voor webshops. Is na een half jaar of meer iets mis heb je vaak geen poot om op te staan.

[ Voor 80% gewijzigd door RobIII op 28-07-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mee eens, als je het zo bekijkt heeft elk voordeel zijn nadeel :S
Ik ben woensdag a.s jarig dus wacht even tot daarna ( heb ik weer wat extra geld :D)
En dan ga ik de knoop doorhakken.
in ieder geval hartstikke bedankt voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ en ik zal wel laten weten wat het geworden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:07:
@vizzie krijg net een mailtje dat ik http://computer-software....o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1 voor 15e op zou kunnen halen.
Ok, hoera hoor jou ;) Ik denk in elk geval dat je met zo'n scherm beter af bent dan met een tv. Ik verwacht alleen niet dat het een heel hoge resolutie heeft, dus als je niet van plan bent later een ander scherm aan te schaffen staat je mooie videokaart straks niet heel veel te doen. Het is echter altijd goed om op de toekomst voorbereid te zijn.

@de rest: eens dat je beter online kunt bestellen en zelf in elkaar kan klussen...als je dat kan. Als Rutger dat niet kan en hij sloopt iets dan is ie een heel eind van huis.

Laat die winkel er een paar tientjes winst op maken, daar is het een winkel voor, dat systeem gaat toch niet zoveel stroom verbruiken dat die voeding het niet trekt en de kast..ach die verdwijnt onder een buro ofzo en zo te horen zal hij niet gauw door Rutger opengemaakt worden om er iets bij te stoppen, dus als dat niet handig gaat is dat het probleem van de winkel die er iets in moet bouwen toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Vizzie op 27-07-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Heb je gelijk in, maar ik denk dat er altijd wel iemand is in je omgeving die handig met computers is in dit tijdperk... Een computer in elkaar zetten is nou ook niet bepaald 'rocket science'. Ik heb ook niet heel veel ervaring ermee namelijk, maar als je de juiste onderdelen al hebt en ooit een schroevendraaier hebt vastgehad, moet het best meevallen. Er staat ook een hoop online erover (youtube, pcwebsites).

Het blijft gewoon een keuze, daar heb je inderdaad gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:01:
mee eens, als je het zo bekijkt heeft elk voordeel zijn nadeel :S
Ik ben woensdag a.s jarig dus wacht even tot daarna ( heb ik weer wat extra geld :D)
En dan ga ik de knoop doorhakken.
in ieder geval hartstikke bedankt voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ en ik zal wel laten weten wat het geworden is!
De 3 eisen om zelf een PC te bouwen:

1. Je hebt ooit met Lego gespeeld. (Knex mag ook)
2. Je hebt een schroevendraaier en een dagje vrij.
3. Je kunt lezen (vaak is plaatjes begrijpen ook goed genoeg)

(4. Als er dan NOG iets fout gaat, is er nog altijd internet)( :)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Plaatjes? Wie kijkt er nog plaatjes anno 2012 :+

YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

O-)

(rechts zie je meteen tientallen meer filmpjes hoe je dat doet, zak chips erbij...haha)

[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 27-07-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 07:05
Even vlug een lijstje voor je gemaakt. Ik heb ongeveer dezelfde specs genomen als jij hebt opgegeven ( Intel i5 - 3450 6 Mb Cache, 4096 Mb DDR III DC, 1 Terabyte SATA 7200rpm, GeForce GTX 560 ti, DVD +/- ReWriter 20 speed Dual Layer, 6-ch Soundkaart, Gigabit LAN Netwerkkaart, USB 3.0, 550W Voeding )

Je ziet dat ik een AMD 6950 heb gekozen ipv de 560 Ti. Uit persoonlijke ervaring is dit een zalige kaart en hier kan je n benchmark zien!
http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=330

Ook de voeding is 50 W zwaarder omdat de XFX van 550W dezelfde prijs had.
Voor 40€ meer heb je 8 gig ram en een iets sneller clock op je 6950 (830MHz)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 46,80€ 46,80
1Corsair Builder CX600 V2€ 59,90€ 59,90
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 20,45€ 20,45
1Sapphire HD 6950 2GB OC GDDR5€ 172,-€ 172,-
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
Madrox schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 18:43:
Plaatjes? Wie kijkt er nog plaatjes anno 2012 :+

YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

O-)

(rechts zie je meteen tientallen meer filmpjes hoe je dat doet, zak chips erbij...haha)
Hij heeft gelijk, je kan echt moeilijk iets fout aansluiten
Basically it's just plug the thing into the thing and the other thing into the other thing... Er zijn uren lange Youtube filmpjes die het nog maar eens duidelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt zal het eens goed bekijken en erover nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar kan ik hier de nieuwste games mee spelen op high-ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
want het is ongeveer hetzelfde als mijn systeem in de winkel toch? want het scheel ruim €100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en moet er geen ventilator in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou je hiervan een complete bestellijst maken bij bijv. Azerty waar je het kan bestellen? met alles erop en eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:01:
zou je hiervan een complete bestellijst maken bij bijv. Azerty waar je het kan bestellen? met alles erop en eraan?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe je dat doet. Met de 6950 Kan je momenteel alles op high draaien, ik heb hem zelf ook. Wel in combinatie met een i7 maar de i5 is even goed om te gamen (en 8 gig ram).

het scheelt 100€ omdat je hem zelf bouwt.. Dus je kan de componenten perfect aan je eisen aanpassen en je meer focussen op andere dingen gelijk een GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee maar mis je niet de koeling oid? is dit alles want miss dat ik het dan door azerty in elkaar laat zetten dan ben ik alsnog goedkoper uit

EDIT: waar heb jij dat besteld?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sabo is dit qua prestatie "ongeveer" hetzelfde: Intel i5 - 3450 6 Mb Cache, 4096 Mb DDR III DC, 1 Terabyte SATA 7200rpm, GeForce GTX 560 ti, DVD +/- ReWriter 20 speed Dual Layer, 6-ch Soundkaart, Gigabit LAN Netwerkkaart, USB 3.0, 550W Voeding

want eigenlijk wil ik hem veel liever kant en klaar kopen bij een winkel. dat vind ik persoonlijk veel fijner.
en aangezien ik hem niet zelf in elkaar wil zetten zal het maar ongeveer €30 schelen en voor die €30 heb ik m liever in een winkel, waar ik heen kan gaan als er mankementen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@ruger204: Gebruik de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 28-07-2012 21:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:45:
okee maar mis je niet de koeling oid? is dit alles want miss dat ik het dan door azerty in elkaar laat zetten dan ben ik alsnog goedkoper uit

EDIT: waar heb jij dat besteld?
Ja de koeling mis ik idd omdat in je pc uit de winkel ook de standaard koeling kreeg. Ik wou eigenlijk aantonen dat je véél beter af komt als je hem zelf samenstelt.

Ik heb mijne op alternate BE gekocht, maar heb van 4Launch ook een aantal onderdelen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabo
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:58:
@Sabo is dit qua prestatie "ongeveer" hetzelfde: Intel i5 - 3450 6 Mb Cache, 4096 Mb DDR III DC, 1 Terabyte SATA 7200rpm, GeForce GTX 560 ti, DVD +/- ReWriter 20 speed Dual Layer, 6-ch Soundkaart, Gigabit LAN Netwerkkaart, USB 3.0, 550W Voeding

want eigenlijk wil ik hem veel liever kant en klaar kopen bij een winkel. dat vind ik persoonlijk veel fijner.
en aangezien ik hem niet zelf in elkaar wil zetten zal het maar ongeveer €30 schelen en voor die €30 heb ik m liever in een winkel, waar ik heen kan gaan als er mankementen zijn.
Ja dit is "ongeveer" dezelfde prestatie. Maar dit systeem kost je 628 (+ 40 voor 8 gig ram en een iets snellere gpu en +- 30 erbij voor een goede cpu koeler die je normaal gezien bij jouw pc niet zou hebben?)

Je moet anders zelf maar eens experimenteren met een wenslijst hier op GoT via de pricewatch onderdelen kiezen enzo...
Of die de pc-builer van alternate en vele andere sites.

[ Voor 9% gewijzigd door Sabo op 28-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.alternate.nl/h...d=pcBuilder#listingResult

alternate is dus ook niet erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Sabo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:43:
[...]
Of die de pc-builer van alternate en vele andere sites.
Als je even googled of zelf binnen de price watch op tweakers een aantal webshops bezoekt, zul je zien dat een hoop webshops bestaan die tegen een mooie prijs leveren en sommigen daarvan ook voor je bouwen.

[ Voor 35% gewijzigd door Jouel op 30-07-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Zo goedkoop als Pc-Oke zullen wij het ook niet maken. sorry, maar ik ga geen MS (P)ech voedingen aanbevelen en ik wil niet weten wat voor sardienenblikje..*kuch" kast je daar krijgt. Geen wonder dan je bang bent, je zal wel regelmatig terug geweest zijn voor de "geweldige service"...haha.

ps: Kan iemand me uitleggen wat "LMGTFY" linkjes zijn, heb er nog nooit van gehoord 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 30-07-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Madrox schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:28:
[...]
ps: Kan iemand me uitleggen wat "LMGTFY" linkjes zijn, heb er nog nooit van gehoord 8)7
Let Me Google That For You
http://lmgtfy.com/
Dan hoeft de vraagsteller zelfs het intikken niet meer te doen (met daarbij de les dat het wel heel makkelijk was).

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 31-07-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is wel een prima systeem neem ik aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz€ 38,16€ 38,16
1Corsair Builder CX600 V2€ 59,90€ 59,90
1ICIDU Internal Card Reader OEM€ 7,45€ 7,45
1EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked€ 267,60€ 267,60
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,91

wenslijst: nieuw systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Het SODIMM geheugen past niet, ook is de snelheid wat laag.
Neem 'normaal' DDR3 geheugen bij voorkeur 1600MHz, maar 1333MHz is ook prima.

Persoonlijk zou ik ook de XFX Pro 550W verkiezen boven deze Corsair.

Het moederbord hoeft niet perse een Z77 chipset te hebben, hier kun je wat op besparen door een B75 moederbord te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee dan zal ik eens even wat dingetje wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z11 Plus€ 59,90€ 59,90
1XFX Pro 550W€ 58,87€ 58,87
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,95€ 44,95
1ICIDU Internal Card Reader OEM€ 7,45€ 7,45
1EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked€ 267,60€ 267,60
1MSI B75MA-P45€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 736,62

En zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ik hier anders even een nieuw topic voor aanmaken?

hier is ie: nieuw game systeem

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Lijkt me niet handig, dan weten ze daar niet wat er al besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 18:42:
zal ik hier anders even een nieuw topic voor aanmaken?

hier is ie: nieuw game systeem
Nee, zie je inkomende DM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.