Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Issue tracker inrichten en welke gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik wil voor een zelf op te richten bedrijfje een issue tracker gaan gebruiken en inrichten. Nu heb ik dat al wel eens gedaan. De aard van mijn bedrijfje is echter anders. Ik wil in de issue tracker:

- Mijn bedrijf in het algemeen
- Mijn projecten/producten binnen het bedrijf
- Projecten van klanten

De projecten van klanten maak ik natuurlijk een apart project van, maar hoe ik het voor mijn eigen bedrijfje indeel ben ik nog niet uit. Ik heb bijvoorbeeld algemene taken voor mijn bedrijfje, maar ook ideeën gerelateerd aan een specifiek product. Maak ik hier een sub-issue van waarbij het hoofdissue over het product gaat? Of maak ik hier ook een apart project van? Ik twijfel nog wat.

Verder vraag ik me af hoe jullie je workflows inrichten. En dan vooral voor taken, ideeën en stories/bouwopdrachten.

Laatste vraag: als je een open source tracker gebruikt, welke gebruiken jullie dan? Ik merk dat bijv Bugzilla erg populair is en Mantis, maar qua grafische opmaak vind ik deze trackers niet fijn werken, niet echt gebruikersvriendelijk. Overzichten laten ook te wensen over vind ik. Ik ben zelf The Bug Genie tegengekomen en daar aardig gecharmeerd van, grafisch erg volwassen en daarmee makkelijk af te lezen maar volgens mij zijn daar niet heel veel gebruikers van.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je een mooie opsomming maken met wat je gevonden hebt, wat je wensen zijn, welke pakketten hier mogelijk aan voldoen, of juist niet en je TS bewerken met die info? Je noemt al een paar pakketten, maar het is niet erg overzichtelijk waarom je 't niet kiest (blijkbaar alleen grafisch iets?) Heb je ook Trac bekeken?

Dus iets als dit:
Bugzilla
+ handig
+ veel gebruikt
+ nog actief in ontwikkeling
- grafisch niet aantrekkelijk

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 14:33
uitgebreid overzicht ook op wiki te vinden: Wikipedia: Comparison of issue-tracking systems

Wij gebruiken nu nog Inventum, maar zijn op zoek naar iets wat gebruikersvriendelijker zijn.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:55:
Kan je een mooie opsomming maken met wat je gevonden hebt, wat je wensen zijn, welke pakketten hier mogelijk aan voldoen, of juist niet en je TS bewerken met die info? Je noemt al een paar pakketten, maar het is niet erg overzichtelijk waarom je 't niet kiest (blijkbaar alleen grafisch iets?) Heb je ook Trac bekeken?

Dus iets als dit:
Bugzilla
+ handig
+ veel gebruikt
+ nog actief in ontwikkeling
- grafisch niet aantrekkelijk
Pfoe, dat is een keuze die ik toch wel een tijdje geleden al heb gemaakt, ik had toen een lijst gevonden met diverse trackers (stuk of 15 denk ik?) en die ben ik allemaal langs gegaan. Op zoek naar screenshots of demo. Waar het voor mij bij een hoop bugtrackers tegenviel was dat het grafisch gewoon niet volwassen was en ik het grafisch niet fijn vond werken en onoverzichtelijk vond. Trac overigens bekeken en dat vind ik ook niet echt overzichtelijk...ik zal wel een zeur zijn en verwend met Jira ofzo :+

Eigenlijk is dat ook niet mijn hoofdvraag, maar zodra ik wat tijd heb zal ik nog wel even het een en ander toevoegen. Ik vind het belangrijker dat ik mijn projecten goed inricht en niet over een paar maanden grote problemen tegenkom en alles opnieuw moet inrichten :)

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 26-07-2012 17:38 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik gebruik Jira (http://www.atlassian.com/software/jira/overview). Is niet gratis, maar de starter license is niet duur ($10 voor 10 users). Het werkt erg prettig, door veel keyboard shortcuts en drag & drop kun je snel issues wijzigen, comments achterlaten, issues heen en weer schuiven etc. Ziet er grafisch goed uit en heeft ook mooie grafieken waarin je kunt zien of je meer issues aanmaakt dan je wegwerkt etc.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
Nvidiot schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:13:
Ik gebruik Jira (http://www.atlassian.com/software/jira/overview). Is niet gratis, maar de starter license is niet duur ($10 voor 10 users). Het werkt erg prettig, door veel keyboard shortcuts en drag & drop kun je snel issues wijzigen, comments achterlaten, issues heen en weer schuiven etc. Ziet er grafisch goed uit en heeft ook mooie grafieken waarin je kunt zien of je meer issues aanmaakt dan je wegwerkt etc.
Ik ga ook voor Jira.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Jira is zeker een fijn systeem, gebruik het voor m'n huidige werk. Maar als er meer dan 10 gebruikers in zitten dan gaat het van $10 per maand naar $100 per maand of als je het zelf host een license van $10 naar $1200 ;)

Iemand nog input over het inrichten? :P

Edit: hell mofo yeah, de nieuwe versie van Bug Genie heeft de optie om sub-projecten aan te maken :D Eens testen.

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 26-07-2012 17:42 ]

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1