Toon posts:

photoshop 5.5 vs. 6.0

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag gotters,

ik heb laatst 6.0 geprobeert maar na 2 dagen lag het er bij mij al weer af vanwege de rare selection:

wat ik bedoel is dat als je een grid aanzet en je trekt op dat grid een vierkantje van 100 bij 100 dan maakt ie er gvd 101 bij 101 van! dat vond ik zo irritant dat het er bij mij direct weer af ging. Weet iemand dit probleem op te lossen? en hebben jullie nog meer nadelen gevonden? (ik gebruik nou gewoon 5.5)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als ik voor PS 6.0 betaal dan zou ik het ook gebruiken. Met de naam www.seismic-design.nl neem ik aan dat je je software legaal hebt, best kut om je geld zo weg te gooien ;)

Nee ik gebruik 6.0 al vindt ik de interface op vele punten lastiger dan 5.5

|{ brrr }] |

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vergeet niet dat je met PhotoShop 6(!) figuurbestanden kunt omzetten naar vectoren. =>vectorgeoriënteerd (vraag alleen niet hoe, ik ben er zelf ook nog niet uit :?)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
yellow:

shareware, dus ik had er niet voor betaald, zat een cd'tje bij de computer arts

Verwijderd

Er is sinds kort een update voor PS 6 uit, ik had gehoopt dat die bug met het selecteren wel gefixed zou zijn, maar niet dus :(.
Behoorlijk lastig als je met een lasso-tool je vierkantjes moet selecteren |:(...

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Ahh shareware, dan mag het :)

Ik denkd at als je je eventjes verdiept in Photoshop 6.0 dat je zult zien dat de extra dingetjes erin de slechte dingetjes meer dan compenseren.

|{ brrr }] |

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:04
irri van ps6 is dat je de layerstyle window krijgt als je dubbelklikt op een layer ipv de layer properties, gebruik layerstyles niet zo vaak nmlijk maar hernoem wel al mn layers maar ja, daar kan je natuurlijk weer over discussieren, vin dattet gwoon te stellen moet zijn...

Verwijderd

Ik vind de menuutjes die standaard bovenin staan zooooveeeeel relaxter dan 5.5 waar je de hele tijd met menu`s loopt te slepen!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 27 maart 2001 20:46 schreef Helox-in-a-box het volgende:
daar kan je natuurlijk weer over discussieren, vin dattet gwoon te stellen moet zijn...
Hadden we laatst ook een discussie op het werk over, het zou zo moeten zijn dat je zodra je een nieuwe layer aanmaakt de optie krijgt om die layer een naam te (moeten) geven.

En folders in folders dat zou ik ook wel willen zien in 6.5 en de optie om al je folders in 1 keer to collapsen... of heeft iemand daar de shortcut al voor gevonden :?
Op dinsdag 27 maart 2001 20:58 schreef Timz het volgende:
5.5 waar je de hele tijd met menu`s loopt te slepen!
In 6.0 kun je al je menuutjes is dat vlak rechtsboven slepen.. das pas relaxed :)
Op dinsdag 27 maart 2001 17:20 schreef boppie het volgende:
wat ik bedoel is dat als je een grid aanzet en je trekt op dat grid een vierkantje van 100 bij 100 dan maakt ie er gvd 101 bij 101 van!
Dan vul je toch gewoon gelijk de goede maten in :?

Zoals wijze Yellow al zei:
Op dinsdag 27 maart 2001 18:27
Ik denkd at als je je eventjes verdiept in Photoshop 6.0 dat je zult zien dat de extra dingetjes erin de slechte dingetjes meer dan compenseren.
..

Flickr

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
ik ben der ook totaal niet blij mee..

numeric transform??

Verwijderd

Topicstarter
numeric transform zit boven in de menuutjes

maar om nou telkens bij elke selectie de maat in te voeren, dat werkt voor geen meter. Ik vind et wel slecht, denk dat het onder "bug" valt maar dat weet ik niet zeker, de bewuste reden zou ik niet kunnen bedenken

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Speaking of numeric transform...,

kan iemand mij uitleggen waarom ik anti-aliasing te zien krijg als ik een vierkantje nummeric transform met een hoek van 90graden via dat pallet in de boven balk, terwijl als ik via image | rotate 90degrees | doe, m'n image wel intact blijft...

Flickr

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 27 maart 2001 21:25 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

En folders in folders dat zou ik ook wel willen zien in 6.5 en de optie om al je folders in 1 keer to collapsen... of heeft iemand daar de shortcut al voor gevonden :?
Je kunt klikken met rechts op het pijltje > "close all other layer sets" dan ben je in 2x klaar.

Dat foutje met dat grid is vrij achterlijk, zelfde geldt voor guides.. pakt ie er ook soms gewoon een pixel bij. Vind het een vraagje om aan onze adobe-vrienden voor te leggen. Is soms ook nogal irritant bij het slicen van een pix.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Hadden we laatst ook een discussie op het werk over, het zou zo moeten zijn dat je zodra je een nieuwe layer aanmaakt de optie krijgt om die layer een naam te (moeten) geven.
SHIFT+CTRL+N?

(bad formatting edit)
Ik vind PS6 wel een stuk relexter qua text-tools. Hebben jullie er trouwens ook zo'n last van dat je je LAN-connecties verliest als je m lang open hebt staan?

Verwijderd

Mijn grootste ergenis aan ps6 is dat ie zo'n onwijs langzaam is in vergelijking met ps5. Ik draai hier op me werk op winNT 450 128mb waar 5 altijd goed op draaide. Maar 6 ... echt irritant langzaam in het activeren van layers etc. heel vervelend.

Op me MacG4 thuis heb ik nog de beta van 6 en die draait wel aardig maar dat zegt meer over me Mac dan over ps6.

verder heb ik een bug hier in ps6 af en toe als ik "ctrl+w" intoets op een document te sluiten knalt ie alles eruit zonder iets op te slaan ... heel vervelend.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 28 maart 2001 10:20 schreef Blues het volgende:
[..]
SHIFT+CTRL+N?
My hero O+
Op woensdag 28 maart 2001 10:20 schreef Blues het volgende:
Hebben jullie er trouwens ook zo'n last van dat je je LAN-connecties verliest als je m lang open hebt staan?
Update al geinstalled :? Heb er sindsdien geen last meer van...

Flickr

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Op woensdag 28 maart 2001 10:45 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

My hero O+
[..]

Update al geinstalled :? Heb er sindsdien geen last meer van...
Ja idd lost dat probleem op..

maar wat ik me nou echt afvraag is wat Adobe in godsnaam met de LAN connectie zit te fucken?? :?:?. Tis toch geen superdial ofzo? >:)

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:02
^^^SCHOP^^^
Ik zit nogal te twijfelen welke ik zou doen... Heb bij een maat van me 6.0 gezien, en lijkt me ingewikkelder dan 5.5 eerlijk gezegt.

Waarom zou ik 6.0 kiezen als ze zeggen dan 5.5 sneller is??

Verwijderd

Kweet niet, maar als je het schermpje info aan hebt staan, en je maakt een rectangle, dan kan je toch gewoon met shift slepen tot je een vierkant hebt van bv. 100 x 100?

/me snapt het probleem niet.

En 6 heeft zeker wel veel meer mogelijkheden

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

ingewikkelder? en ze zijn beide nieuw voor jouw?

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Waarom ies antieks omhoog trappen? Oz vind dat nooit lief.

|{ brrr }] |

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 16:02
Op maandag 26 november 2001 15:44 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
ingewikkelder? en ze zijn beide nieuw voor jouw?
Nope, heb best wel veel met 5.5 gewerkt... Alleen heb 6.0 bij een maat van me gezien, en ik snapte er opeens niets meer van :)
Op maandag 26 november 2001 15:46 schreef Yellow het volgende:
Waarom ies antieks omhoog trappen? Oz vind dat nooit lief.
Ik is liev :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 18:27 schreef Yellow het volgende:
Ahh shareware, dan mag het :)
nee dus, bijna alles shareware mag niet worden gebruikt voor commercieel gebruik :)

anyways, ps 6 roelt, voordelen wegen zwaarder dan de nadelen in dit geval vind ik

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
^dat daar is dus van mij, vergeten uit te loggen :(

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Sjongejonge, is dat mode op /13 de laatste tijd?
Elkaar met ouwe koeien op de oren slaan?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

nah, die jongen vraagt gewoon wat over de pro's en con's van PS6 vs PS5.5, dan mag tie dat toch wel in een al bestaand topic daarover doen :?

Ik vindt het niet echt ouwe koeieneren..

www.jurgroessen.nl

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Deze oude koe wordt door mij geruimd. Het is gewoon een kwestie van voorkeur welke Pshop iemand handiger vindt. Wat betreft snelheid nogal onzin since je dat met een normale PC toch niet merkt en je bij grote bestanden altijd te lang moet wachten. Waarom zou je beginnen met een outdated Pshop, 6 is er niet voor niets. (vergeet niet de update te installeren).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.