Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEAT] shopreviews sorteren op positief/negatief

Pagina: 1
Acties:

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb de laatste 2 dagen van meerdere shops shopreviews gelezen en zo kwam ik op het volgende idee.

De mogelijkheid om bij een shop in de sopreview te kunnen sorteren op positieve en negatieve reviews.

Ik neem het voorbeeld van IMDb. Daar kan je bij een film userreviews sorteren/filteren dat je eerst de userreviews laat zien die positief of juist negatief zijn. Dat scheelt je best een hoop zoeken als je naar bepaalde reviews opzoek bent.

Dit lijkt me voor de shopreview ook een nuttige toevoeging. Zeker bij shops die best populair zijn en daardoor ook veel reviews hebben. Dan moet je soms best een flinke lijst doorwerken wil je de negatieve reviews willen lezen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Volgens mij wil je vooral weten hoe de shop heeft gepresteerd in de afgelopen tijd. Als je kunt sorteren op positief/negatief, dan bestaat de kans dat je hele oude reviews gaat tegenkomen wat je een vertekend beeld kan geven van de huidige prestatie van de shop

Een shop die ineens ontzettend slecht presteert, kan dan ineens wel meevallen omdat ze het vroeger goed deden en je flink teleurstellen
Een shop die het ineens ontzettend goed doet, wordt gestraft omdat het vroeger een stuk slecht ging maar ze zitten al een tijdje op de goede weg

Je zou dit bovenstaande natuurlijk wel weer kunnen opvangen door functies te bieden waarbij je een bepaalde periode kunt afbakenen, maar dat maakt het imho allemaal ingewikkelder en ook wat overbodig

Ik zelf zie een dergelijke feature niet zitten in ieder geval. Het voorbeeld met IMDb vind ik ook niet van toepassing op ons; een film wordt niet slechter door de jaren heen. Shops kunnen wel slechter of verbeteren door de jaren heen

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je hebt een punt, maar toch vind ik het zelf niet compleet irrelevant of een shop eerder beter of slechter presteerde dan nu het geval is. Wat je zegt dat recente scores meest relevant zijn klopt ook wel.
Dat is nu ook al te zien met de score waar je kan kiezen tussen de laatste 3 maanden of alles.
Je zou het kunnen zien als een toevoeging daarop, voor de gene die toch meer informatie willen om goede afweging te maken bij welke shop ze kun aankopen gaan doen.
Bij elke review staat datum en tijdstip wanneer de review is geplaatst vermeld je kan dus ook zien of het een recente of oude review is.

Je hebt gelijk dat een film niet beter of slechter, en shops daarentegen kunnen wel veranderen. Het was dan ook meer om te laten zien hoe die sorteer functie er uit kan zien.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ik blijf bij mijn standpunt. Sorteren op datum bij shopreviews waar actualiteit key is voegt weinig toe...