Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Echter is er bij beide erg weinig been ruimte, het verschil tussen beide is alleen de grote van de velgen en banden. Maar het frame is van hetzelfde formaat. Ben zelf 2m02 (80kilo) en kan in bochten naar links met mijn knie de claxon indrukken. Ik heb mijn voeten dan altijd zo ver mogelijk naar voren staan, met de neus van mijn schoenen die dan over de rand van de voetenplank hangt. In scherpe bochten moet ik dan m'n knieen naar buiten vouwen.
Nu ik even op de site van Kymco zit rond te kijken. Heb je bij de Agility wel meer mogelijkheden, en ik vind 'm mooier dan de Vitality. Ik zou dan wel een 12" uitvoering nemen. De 10" zit lager bij de grond (rijd wel gemakkelijker, vind het zelf ook fijner) maar de wielen zijn kleiner en de motor maakt een hoop meer kabaal omdat hij meer toeren voor dezelfde snelheid maakt. De 12" rijd een stuk rustiger, heeft duidelijk ook meer trekkracht onderin
Pak er trouwens wel eentje met een lange buddy als je voor Agility gaat. Wij hebben ze zelf allebei met zo'n klap rugleuning, en met dat ding omhoog heb ik te weinig beenruimte en met het ding omlaag geklapt zit ik precies tussen die spleet in, en dat zit kut met drempels enzo
Agility's zijn echt fijne scooters, de 10" hebben we nu een jaar of 3, en heeft al 20k km gelopen. Ze moeten wel ergens binnen staan, in het verleden stonden ze altijd buiten en ging er iedere 2 maand wel iets kapot. Maar sinds we ze overdekt stallen is er niks meer kapot gegaan. We rijden ermee in de zomer, door de regen, onweer, hagel en sneeuw. Alles hebben ze te verduren gehad, er is al meerdere keren iemand mee gevallen (veel beginnende 16 jarige rijders). Ze rijden ALTIJD. Ze krijgen wel vaker dan fabrieksopgaaf een onderhoudsbeurt, omdat er vaak met koude motor al flink hard mee gereden wordt (ik rij ze altijd rustig warm, maar niet iedereen doet dat) en er ook veel mee gereden wordt (40km op een enkele avond soms)
[ Voor 39% gewijzigd door FastFred op 26-07-2012 15:35 ]
Meer serieus: is een 125 of 200cc scooter geen optie?
[ Voor 11% gewijzigd door t_captain op 26-07-2012 17:34 ]
De belasting wordt grotendeels opgevangen door de vario koppeling, de motor en overbrenging van motor naar vario heeft amper iets te lijden. Vanaf de vario hebben zo'n beetje alle Kymco's volgens mij een cardanas ipv een ketting of riem. Denk wel dat ze er op gebouwd zijn
De huidige scooter heeft het toch ook 30.000km vol gehouden
Dat zijn MOTORscooters, Ik heb een AM/B rijbewijs - wordt hem niett_captain schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:31:
Meer serieus: is een 125 of 200cc scooter geen optie?
En ja, 30k KM - dan moet deze dat ook lukken. Ik maak iig een testritje.
[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 26-07-2012 21:06 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ze hebben allemaal een riem hoor, is onderdeel van de variomatic namelijkFastFred schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:07:
De belasting wordt grotendeels opgevangen door de vario koppeling, de motor en overbrenging van motor naar vario heeft amper iets te lijden. Vanaf de vario hebben zo'n beetje alle Kymco's volgens mij een cardanas ipv een ketting of riem. Denk wel dat ze er op gebouwd zijn
Ik weet niet hoe het met de kwaliteit van scooters zit tegenwoordig, maar een jaar of tien geleden, toen ik nog beroepsmatig aan motoren en scooters sleutelde, zou ik voor de Kymco zijn gegaan. Een Dink is lekker groot, comfortabel en bij goed onderhoud probleemloos
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Maar kon je de vitality niet repareren dan ?
Nieuwe cylinder en je kan weer verder rijden.
Of wilde je gewoon wat anders ?