Installeren app op smartphones werkt niet meer via Wifi

Pagina: 1
Acties:

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02 22:38
Sinds enige tijd wil het thuis via Wifi niet meer lukken om apps uit de Play Store te installeren op smartphones (mijn Desire HD en de Desire van mijn vrouw). Ook bijwerken van apps lukt niet. Zodra "Downloaden..." in beeld komt gaat het niet verder. Via 3g of op een ander Wifi netwerk lukt het wel. Mobiel internetten e.d. werkt wel via Wifi.
Ik heb modem en routers al een keer uit en aan gezet. Verder is er de laatste tijd niets gewijzigd in het netwerk. Via google niets kunnen vinden wat over dit probleem gaat.
Router is een Draytek Vigor 2910. Via een switch zijn twee draadloze routers aangesloten als acces points voor wifi op de begane grond en op de bovenverdieping. Zowel boven als beneden is het probleem hetzelfde.
Wie weet raad?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 21:35

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

De verbinding zorgt niet voor het installeren, dat doet je telefoon namelijk. De verbinding zorgt voor het downloaden ;)

Schakel de firewall van je router eens uit en probeer het nog eens. Ik heb dit zelf ook eens gehad, maar dan alleen voor de Facebook app. Dat is overigens, nu ik er over nadenk, zonder dat ik iets heb veranderd aan mijn instellingen, 'vanzelf' voorbij gegaan.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Bij mij gaat upgraden via Wifi soms mis, vooral als het signaal wat zwakker is. Webpagina's zijn meestal maar kleine hoeveelheden data (plaatjes worden apart geladen), maar een app kan best enkele megabytes zijn. Ik weet niet hoe het download protocol reageert als en een paar bytes fout gaan.
Probeer het eens dichter bij je wireless router.

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02 22:38
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:58:
De verbinding zorgt niet voor het installeren, dat doet je telefoon namelijk. De verbinding zorgt voor het downloaden ;)

Schakel de firewall van je router eens uit en probeer het nog eens. Ik heb dit zelf ook eens gehad, maar dan alleen voor de Facebook app. Dat is overigens, nu ik er over nadenk, zonder dat ik iets heb veranderd aan mijn instellingen, 'vanzelf' voorbij gegaan.
Klop idd, het is het downloaden wat niet lukt. Volgens mij staan de firewalls in de routers niet aan, maar ga het checken. Maar zoals gezegd, eerder werkte het wel prima.
kzin schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:48:
Bij mij gaat upgraden via Wifi soms mis, vooral als het signaal wat zwakker is. Webpagina's zijn meestal maar kleine hoeveelheden data (plaatjes worden apart geladen), maar een app kan best enkele megabytes zijn. Ik weet niet hoe het download protocol reageert als en een paar bytes fout gaan.
Probeer het eens dichter bij je wireless router.
Vlakbij de wireless routers (signaal uitstekend) werkt het ook niet.

Gisteren met de laptop via wifi wel gewoon zaken kunnen downloaden. Het probleem met het downloaden met de smartphones lijkt zich te beperken tot Google Play.

[ Voor 6% gewijzigd door hansvk op 27-07-2012 07:34 . Reden: typo ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023