Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al aan mijn 3e media player de AC Ryan HD MIni (1). Ik ben er tevreden mee op een paar minpuntjes na: de freeware wordt niet meer zo vaak ge-update na de opvolger Mini 2, het interface scherm is nauwelijks te lezen op een CRT en de afstandsbediening moet eenvoudiger. Ik gebruik hem alleen om films af te spelen! Dus ik kan dvd folders, bd folders, iso's en mkv's prima afspelen. Nu komt er wel een keer een LED TV aan, maar momenteel even niet. Dan zal het interface een stuk scherper zijn en beter te lezen.

Ik heb nu 2 2TB externe harddisks: één voor 1080p films en de ander voor 720p tv series. Beide schijven zijn NTFS geformateerd. Om de overdracht van mijn Macbook Pro of iMac naar een externe hdd te sneller te laten verlopen, dacht ik slim te zijn door een zilverkleurige WD My Book Studio FW800 USB 2.0 3TB te kopen. Mijn Mac's hebben beide Firewire 800. Ik kon ook USB3.0 hdd's kopen (die zijn er in overvloed) maar daar heb ik geen snelheidswinst mee. En Thunderbolt hdd's zijn nog een beetje prijzig. Ik kon helaas hier niet de Seagate hdd's vinden, welke met een veel te dure adapter Thunderbolt compatibel worden.

Ik heb even gemaild met WD en ze sturen me zelfs een Euro connector of adapter naar mijn Indonesisch adres (prima service) aangezien alles hier een UK connector heeft. Volgens hun kan ik alleen HFS+ (Mac journaled format) overdragen naar external hdd HFS+ via FW800. Ik kan wel van de HFS+ Mac naar de externe NTFS hdd kopiëren via USB2.0. FW800 is bijna 2x zo snel als USB2.0 en dat scheelt me een hoop tijd elke week.

Vraag: zijn er ook media players die HFS+ format aankunnen? De AC Ryan HD Mini kan alleen NTFS aan. Of zijn er media players in aankomst die het kunnen? Ik zit niet te wachten op een internet TV tuner!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:16
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330

http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705062.pdf
In de manual staat het gewoon vermeld. Zoek maar op HFS+

[ Voor 54% gewijzigd door CKSotos op 31-07-2012 12:56 . Reden: toevoeging ]