Discussie zonder review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 02:27
Het valt me op dat in de Pricewatch dat als er door niemand een review is geplaatst er ook nog niet over het betreffende artikel kan worden gediscussieerd.

Het gros van de tweakers heeft geen behoefte (of kennis) om een uitgebreide review te plaatsen, maar deze personen kunnen wel ervaring hebben met het product.

Zou een reply button met dus de mogelijkheid tot discussie in een Pricewatch artikel tot de mogelijkheden behoren?

Hoe staat men hier daar tegen over?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een soort forum, zeg maar?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Daar is het forum toch voor? Vanuit de pricewatch wordt daar naar gelinkt aan de hand van de productkoppeling.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens mij hebben we daar inderdaad het forum voor. De reacties bij productreviews zijn vooral bedoeld om te reageren op de review zelf, niet voor uitgebreide discussie over het product (al kan ik me goed voorstellen dat het een snel tot het ander kan leiden).

En om je ervaring te delen hoef je ook echt geen hele uitgebreide review te schrijven. Een duidelijk, maar beknopt verhaal is natuurlijk ook gewoon welkom als review :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 12:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een forum op productniveau lijkt me een hele toffe feature voor in de toekomst. Reacties bij productreviews zijn in principe bedoeld om te discussiëren over de betreffende review en ervaringen van de gebruiker die deze review heeft geschreven. Voor algemene vragen over een product kun je een topic op het forum openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Orion84 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 07:53:
Volgens mij hebben we daar inderdaad het forum voor. De reacties bij productreviews zijn vooral bedoeld om te reageren op de review zelf, niet voor uitgebreide discussie over het product (al kan ik me goed voorstellen dat het een snel tot het ander kan leiden).
Daar hebben we inderdaad het forum voor. Echter het forum blijft globaal. Wil ik bijvoorbeeld de ervaringen weten van mensen die een Intel 330 SSD hebben (gekocht) dan moet ik het hele SSD topic doorbladeren om iets te vinden. Dan biedt de search nog weliswaar enige soelaas, maar de discussie gaat dan in z'n geheel verloren omdat niet iedere reactie hetzelfde zoekresultaat, in dit geval "Intel 330", bevat.

Discussies op productniveau stellen mensen in staat om informatie te zoeken in de Pricewatch over ervaringen met specifieke producten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn de ervaringentopics voor. Al moet je dan wel het geluk hebben dat er een ervaringentopic over desbetreffend product bestaat. Bij de populairdere laptops is dat meestal het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Snowwie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:46:
[...]

Daar hebben we inderdaad het forum voor. Echter het forum blijft globaal. Wil ik bijvoorbeeld de ervaringen weten van mensen die een Intel 330 SSD hebben (gekocht) dan moet ik het hele SSD topic doorbladeren om iets te vinden.
Andersom kan ook. Van de Samsung 830-serie SSD's zijn verschillende groottes beschikbaar. Met een los "topic" per product zit je dan die discussie te verspreiden over verschillende topics, één per grootte. Ook niet erg handig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar de productreviews zijn toch al ervaringen op zich, dus of daar nu een topic over is of niet, uit de review kun je toch al redelijk de mening halen van mensen.
Misschien niet de meest ideale situatie, maar je hebt al wel denodige uitgangspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
NMe schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:49:
Andersom kan ook. Van de Samsung 830-serie SSD's zijn verschillende groottes beschikbaar. Met een los "topic" per product zit je dan die discussie te verspreiden over verschillende topics, één per grootte. Ook niet erg handig.
Dat is iets dat je zelf nog wel kunt inzien. Als er bij de 830 serie van 128GB zeer veel reacties zijn en bij de 256GB bijna niet, dan ga je bij de 128GB discussie kijken. Alhoewel het is zeer waarschijnlijker dat mensen met de 256GB eerder de discussie aanzwengelen bij hun corresponderende artikel in de PW.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan biedt de search nog weliswaar enige soelaas, maar de discussie gaat dan in z'n
geheel verloren omdat niet iedere reactie hetzelfde zoekresultaat, in dit geval "Intel 330", bevat.
En waarom start je dan in dit geval geen eigen 'Intel 330' topic?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een ervaringentopic bedoeld is om ervaringen te delen, niet om ernaar te vragen ;). Althans dat was het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Snowwie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:07:
[...]

Dat is iets dat je zelf nog wel kunt inzien. Als er bij de 830 serie van 128GB zeer veel reacties zijn en bij de 256GB bijna niet, dan ga je bij de 128GB discussie kijken. Alhoewel het is zeer waarschijnlijker dat mensen met de 256GB eerder de discussie aanzwengelen bij hun corresponderende artikel in de PW.
Mja, maar in dit geval betreft het maar 4 of 5 producten in dezelfde serie. Laten we de iPad nemen. Die heeft (geloof ik?) 4 verschillende geheugengroottes en 2 verschillende kleuren, wat als 8 producten in de PW terechtkomt. Wil je dan echt 8 verschillende "topics" aflopen om de info te vinden die je zoekt, of heb je liever één topic dat aan al die 8 producten is gekoppeld?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:11:
Omdat een ervaringentopic bedoeld is om ervaringen te delen, niet om ernaar te vragen ;).
Althans dat was het beleid.
Lijkt me de reinste onzin, dat is het beleid ja, jij start toch ook een Dell XPS topic over 'n nieuw model zonder dat je hem hebt? Ik start toch ook een topic over de HTC One S, terwijl ik een One X heb of over de Sony XPeria P?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]
Discussies op productniveau stellen mensen in staat om informatie te zoeken in de Pricewatch over ervaringen met specifieke producten.
Maar om in de pricewatch bij specifieke producten je ervaring te delen heb je toch geen discussiefunctionaliteit nodig? Dan kan je gewoon een review plaatsen.

Het enige wat je dus eigenlijk zegt is dat de drempel om een review te plaatsen te hoog is en er daardoor te weinig ervaringen te vinden zijn in de Pricewatch. Je stelt voor om naast de reviews ook eenvoudige reacties mogelijk te maken, om die drempel te verlagen.

Maar volgens mij is die drempel helemaal niet zo hoog. Met 125 woorden en een paar positieve en negatieve punten heb je al een review.

Ik kan me dan ook niet heel goed voorstellen dat iemand die ervaringen met een product wil delen dat nu niet doet, maar met een soort 'productreactie' functionaliteit wel.
CLB schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:14:
[...]

Lijkt me de reinste onzin, dat is het beleid ja, jij start toch ook een Dell XPS topic over 'n nieuw model zonder dat je hem hebt? Ik start toch ook een topic over de HTC One S, terwijl ik een One X heb of over de Sony XPeria P?
Er is een verschil tussen een uitgebreide topicstart met productinfo maken en simpelweg een topic openen met de vraag "heeft iemand ervaring met product X". In dat eerste geval faciliteer je discussie en dat is uiteraard gewoon van harte welkom. Simpelweg hengelen naar ervaringen niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 26-07-2012 17:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1