Advies: draadloos HDMI signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Hallo.Ik wil graag op mijn computerscherm spellen van een nog te kopen Xbox 360 en een Playstation 3 afspelen.

Maar ik heb in mijn kleine studio appartement alleen plaats voor een Xbox 360 en een Playstation 3 aan de andere kant van het appartement wat te lang is voor kabels en bovendien vindt ik dat niet echt een mooi gezicht met al die kabels op de grond.

Nu zat ik op internet naar een oplossing te zoeken en kwam ik dit tegen:
http://azerty.nl/producte...der-4-poorten-extern.html

Het principe is eenvoudig, je plaatst de verzender bij de apparatuur, in dit geval dus de Xbox 360 en Playstation 3, en de ontvanger bij het computerscherm. En het HD videosignaal wordt draadloos van het ene naar het andere verstuurd.

Ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft en of het echt werkt. De prijs van 190 euro is voor mij wel te overzien, maar dan moet ik wel eerst weten of het echt werkt en ik niet een storend beeld beeld krijg elke keer als er bijvoorbeeld een vrachtwagen langs mijn huis rijd (ik noem maar iets, ik weet niet of zoiets echt storend is).

Als jullie trouwens iets goedkopers weten dat hetzelfde doet met dezelfde specificaties als deze dan is dat erg welkom. Zolang het maar van goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Is er niemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Het zou in principe moeten werken, maar ik zou zelf eerder kiezen voor HDMI over UTP-bekabeling te versturen. Lijkt me iets zekerder dan wireless...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Je kunt hem sowieso bij een Nederlandse webwinkel aanschaffen en als hij niet bevalt terugsturen onder de wet koop op afstand. Verzendkosten (heen en terug) zijn wel voor jou.
kroegtijger schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:47:
Het zou in principe moeten werken, maar ik zou zelf eerder kiezen voor HDMI over UTP-bekabeling te versturen. Lijkt me iets zekerder dan wireless...
Waarom zou TS wel een ethernetkabel kunnen/willen trekken en geen hdmi?

[ Voor 48% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-07-2012 17:51 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Hey,

Ik zat met hetzelfde probleem (zie mijn mobiele pc topic) en had de keuze uit de volgende opties:
Marmitek gigaview 821
IOgear gw3dhdkit
en belkin screenkast av 4.

Ik ben voor de iogear gegaan omdat de ontvanger usb powered is en ik hem goedkoop in DLD kon halen.
Na een weekend testen kan ik zeggen dat het goed werkt, het signaal gaat door een betonnen plafond en een stenen muur. Het enige waar hij moeite mee heeft is de stalen balk die we in de woonkamer hebben liggen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:49:

Waarom zou TS wel een ethernetkabel kunnen/willen trekken en geen hdmi?
Omdat HDMI eigenlijk niet voor die afstanden bedoeld is, en aanzienlijk duurder per meter is dan een UTP-bekabeling. Daarnaast kan je je UTP, mocht het eens gaan spelen, nog ergens anders voor inzetten dan voor beeld-overdracht én zou het zomaar wel eens kunnen dat TS wel overal patchings heeft zitten en dus misschien wel helemaal geen kabels hoeft te trekken op die manier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

kroegtijger schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:53:
[...]

Omdat HDMI eigenlijk niet voor die afstanden bedoeld is, en aanzienlijk duurder per meter is dan een UTP-bekabeling. Daarnaast kan je je UTP, mocht het eens gaan spelen, nog ergens anders voor inzetten dan voor beeld-overdracht én zou het zomaar wel eens kunnen dat TS wel overal patchings heeft zitten en dus misschien wel helemaal geen kabels hoeft te trekken op die manier.
Nadeel is wel dat je voor die oplossing 2 utp kabels nodig hebt + een hdmi switch.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1