Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jvrees
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 31-07-2018
Vorige week heb ik bij block de Sharp LC60LE635 gekocht, ben erg tevreden over het beeld in rustige scenes, maar in de drukkere scenes (camera beweging, panning, zoomen) heb ik veel last van na-ijlen van het beeld (ghosting, motion blur?) en hier erger ik me kapot aan. (heb alle instellingen wel geprobeerd, zie het via ziggo HD tv heel veel omdat hier veel heen en weer gegaan wordt met camera, maar in blu ray films via de laptop of via HardDisk rechtstreeks in de tv zie ik het ook).

Ik mag deze nog omruilen voor een andere, en nu zit ik aan een plasma te denken omdat voor deze prijs (1300 euro) de plasma's binnen mijn budget zitten (50/60 inch), en ik na veel lezen heb begrepen dat plasma geen last heeft van ghosting..

Twee plasma's waar ik naar kijk en die op de block site staan (weet niet of ze ook andere modellen voor me kunnen bestellen) zijn de 50 inch Panasonic tv50-txp50vt50e voor 1650 euro, waar ik veel goede reviews over gelezen heb en waar veel extra's op zitten (internet, DLNA, media player) maar waar ik wel zonder kan omdat ik toch het meeste via de laptop zal doen, maar ik vind het wel handig. Over deze tv heb ik een goed "gevoel", maar wel duur.

De andere is de 60 inch LG 60PZ250, voor 1250 euro. Deze heeft veel minder extra's, 400 euro goedkoper, maar wel 60 inch. maar ik kan hier helemaal geen reviews over vinden en heb dus geen idee van de beeldkwaliteit.

Ik ben heel tevreden over de maat van de Sharp en zou het eigenlijk wel jammer vinden om 10 inch kleiner te gaan, dat is toch best een stuk, maar ik vind de beeldkwaliteit wel belangrijk. De extra's wil ik wel missen als de kwaliteit hetzelfde is. Dan heb ik 10 inch meer voor 400 euro minder en mis ik alleen de extra's maar voor die 400 euro zou ik al makkelijk een box kunnen kopen. Wel heeft deze tv de helft contrast, wat niet goed klinkt...

Omdat ik geen reviews kan vinden is het nogal lastig een beslissing te nemen. Zijn dit goede tv's, kan ik rekenen op een beter beeld met de LG of Panasonic en dan vooral m.b.t. bewegende beelden. Ik ken ook de nadelen van plasma's en dan vooral de mindere helderheid, minder beeld overdag.

Hiervoor had ik een 82 cm CRT, heb me goed ingelezen maar het is weel heel lastig omdat ook zoveel persoonlijke smaak is natuurlijk. Er zijn natuurlijk ook nog een aantal alternatieven, bijvoorbeeld de 55VT30 van Panasonic (vorig model), alleen deze staat niet op de block site en ik weet niet of ze dit voor me willen/kunnen bestellen, zal daar morgen nog eens over informeren.
Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven!

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-04 22:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

je zou de p55st50 kunnen overwegen, tussenmaat en vrijwel vt50 kwaliteit. Mist wel de uitgebreidere kalibratiemogelijkheden.
Die moeten ze gewoon kunnen leveren, de 55vt30 geef ik weinig kans aangezien dat er een van vorig jaar is.

De PZ250 is niet verkeerd, zeker niet voor het geld, maar haalt het in pure beeldkwaliteit (met name zwartwaarden en lichtfilter) toch niet bij de verschillende Panasonics.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• jvrees
Oke, ik denk als ik hem omruil dat ik dan voor een Panasonic ga, voor dat geld wil ik dan wel goede kwaliteit en volgens mij zijn deze top als ik alles zo lees.
Kan ik er wel vanuit gaan snelle beweging op deze tv's beter weergegeven wordt?

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:29
Ja juist snelle beweging is op ene plasma echt super.

Signature

• jvrees
dank voor jullie antwoord, ik ga hem morgen ruilen voor de 50VT50 van Panasonic!

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True