Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Hallo,

Sinds eind januari dit jaar de eigenaar van een Samsung Chronos 15.6 inch. (pricewatch: Samsung 700Z5A-S01NL) altijd prima mee gewerkt totdat er opeens strepen in beeld kwamen, goed opgestuurd naar samsung en gefixed onder garantie.

Toen begaf het toetsenbord het (controller op moederbord overleden) en hebben ze er een nieuw moederbord in gezet. Sindsdien werkt die weer prima, maar nu is er dus weer een probleem. (Volgens mij heb ik het maandag ochtend model...).

Een klasgenoot heeft precies dezelfde laptop en in zijn apparaatbeheer staan 2 videokaarten de geintegreerde intel hd300 en de 6750M van Ati. Mijne ziet echter alleen die HD3000. Wat zich weer resulteert in slechte framerates in games.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Windows vanaf recovery dvd geinstalleerd en vanaf herstelpartitie -> Ziet hem nog steeds niet
- Heel vaak de officiële drivers van de Samsung website geïnstalleerd maar helaas.
- Officiële Ati drivers geïnstalleerd met driver mod -> geen effect

Morgen neem ik weer eens contact op met Samsung maar ik denk niet dat hun veel kunnen doen. Dus mochten jullie nog ideeen hebben, graag!

Het enige wat ik er aan geupgrade heb is een SSD ingebouwd (Zie product koppeling) en 8GB ram van kingston wat allemaal goed werkt.

Thanks!

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Lijkt mij dat er bij die herstelling iets is misgelopen. Waarschijnlijk was het die kaart die problemen gaf en hebben ze die gedisabled/eruit gehaald... Misschien eens kijken in het ios of die ertussen staat en geënabled is(ik naam toch aan dat je een tweede videokaart zou moeten kunnen zien in het bios)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
skelleniels schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:56:
Lijkt mij dat er bij die herstelling iets is misgelopen. Waarschijnlijk was het die kaart die problemen gaf en hebben ze die gedisabled/eruit gehaald... Misschien eens kijken in het ios of die ertussen staat en geënabled is(ik naam toch aan dat je een tweede videokaart zou moeten kunnen zien in het bios)
In het BIOS kan je niets instellen, alleen virtualisation aan/uit zetten plus de tijd en boot volgorde. Dus dat wordt hem niet. Ik ga hem wel nog een keer herstellen en mocht ie het dan nog niet doen gaat hij terug naar Samsung voor de derde reparatie. (Heb al gebeld).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell