Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 21:27
Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN Glasvezel. Ik had een Ubee modem en nu dus een Experiabox (V8).

In de oude situatie had ik een AirPort Express opgenomen in het draadloze netwerk van de Ubee modem. Hierdoor kon ik op afstand muziek afspelen. Heeft 1,5 jaar lang goed gewerkt.

Vervolgens neem ik de AirPort Express op in het draadloze netwerk van de V8. Nu beginnen de problemen: de Express is een minuut of 3-4 zichtbaar in het netwerk en verdwijnt dan helemaal (ook uit de AirPort Utility). Het lichtje blijft groen, wat betekent dat hij wel verbinding maakt met het netwerk. Ook bij het inloggen op de V8 staat de Express erbij in de Client Log.

Maar het kan nog gekker: als ik met mijn iPhone muziek stream naar de Express, blijft de Express spelen nadat hij van het netwerk is verdwenen. Als ik de muziek uit zet, kan de iPhone hem ook niet meer vinden.

Vanzelfsprekend heb ik mijn thuis netwerk weer even helemaal omgeschakeld naar het Ubee netwerk, en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Iemand enig idee wat ik fout doe?