Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmerwb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-07 11:47
Ik heb onlangs een nieuw scherm gekocht om op mijn laptop en (toekomstige) desktop.
Als ik een spel ga spelen op mijn laptop (wat geprobeert met nfs carbon, battlefiedl 1942 en portal 2), dan krijgt het andere scherm de resolutie die het spel op dat moment ook heeft, en dan krijg je hier de bureaublad achtergrond te zien.

Hoe kan ik zorgen dat er op 1 scherm gegamed kan worden, en ik op het andere scherm bijvoorbeeld op het internet kan zitten?
Ik weet dat een oplossing kan zijn om in een venster te gamen, alleen het probleem dat ik hiermee krijg is dat ik geen idee heb hoe dit mogelijk is. ik heb geprobeert om enkele spellen te openen dmv -w achter de locatie van de spellen (achter de laatste '' van de locatie) te zetten bij dat uitvoeren programma (windowstoets + r), zonder enig resultaat.
Ook kijkend bij eigenschappen - snelkoppling - uitoveren: normaal venster/geminimaliseerd/gemaximaliseerd heeft ook geen effect.

alvast bedankt voor enige hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Een aantal games heeft de mogelijkheid om in de opties aan te geven dat je "Windowed" wilt spelen.
Dit zijn vooral MMO's.

Bij de rest van de games is het meestal niet mogelijk om te doen wat je probeert, zonder dat je "alt-tab" gebruikt.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe heb je de beeldschermen ingesteld staan qua desktop? Ik heb hem op "het bureaublad uitbreiden" staan en dan gaat het goed in de meeste gevallen. Mochten games mijn andere scherm ook qua resolutie aanpassen, dan is het een oude game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
kijk eens voor tips op http://www.wsgf.org (WideScreen gaming forum).

Hier staan vaak tips en tools hoe je games, mits ze het ondersteunen, in groter formaten en multi monitor opstellingen kan spelen.

voor NFS Carbon zie ik dat Multi niet gesupport wordt.(http://www.wsgf.org/dr/need-speed-carbon)

Battlefield 1942 zou wel moeten werken (http://www.wsgf.org/dr/battlefield-1942)

Wil je het spel op 1 monitor spelen en de ander open houden, dan moet je kijken naar Windowed Mode zoals Renquin al aangaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Wylana op 26-07-2012 08:22 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Windowed mode heb je inderdaad nodig. Vroeger ging dit wel eens via die -w die je als argument gebruikte voor het opstarten van de game, maar tegenwoordig kun je dat allemaal in-game instellen. Kijk bij video options en dan staat het meestal in of bij de resolutie selectie :)

Indien 'Borderless Windowed Mode' beschikbaar is, zou ik dat overigens kiezen. Zet de resolutie dan gelijk aan wat je normaliter zou gebruiken in fullscreen. Dat ziet er vrijwel hetzelfde uit als fullscreen, maar toch met de voordelen van snel switchen tussen je desktop en de game (en het feit dat je dus meerdere monitoren kunt gebruiken één met desktop en één met de game).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana