Ik wil de WiFi-kaart in een ASUS N55SF vervangen. Is dit mogelijk? De keuze is gevallen op de Intel N-6230 gevallen. Met welke versie van de kaart heb ik het meeste kand op succes? Ik zie ANHMW, ANHMWG, ANHMWWB. Of zegt dit niets?
In de product brief kan ik enkel de ANHMW en AGHRU terugvinden. Het verschil tussen die twee is dat de laatste enkel 802.11a/b/g doet en dus geen Wireless-N ondersteund. Waarom ze van een Wireless-N kaartje een variant maken die enkel 802.11g ondersteund is mij echter een raadsel.
Het verschil tussen de ANHMWG en de ANHMWWB zit hem in de packaging:
Hou er wel rekening mee dat je een kaartje neemt met even veel antenne aansluitingen als er op dit moment aanwezig zijn in je laptop. Anders moet je een aansluiting leeg laten of gaan knutselen met een extra antenne
Sommige laptops willen wel eens lastig doen bij het vervangen van het kaartje (een aantal HP Pavilion en IBM ThinkPad laptops accepteren enkel kaartjes van HP of IBM zelf), maar bij mijn weten zit die restrictie er op de Asus N55SF niet op.The HMWG is the Generic SKU sold in minimum qty 100 and the HMWWB is the White Box SKU sold in minimum qty 10.
Hou er wel rekening mee dat je een kaartje neemt met even veel antenne aansluitingen als er op dit moment aanwezig zijn in je laptop. Anders moet je een aansluiting leeg laten of gaan knutselen met een extra antenne
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Bedankt zover. Ik heb begrepen dat sommige kaartjes "branded" zijn. Kan dit ook gewoon een ANHMW zijn? Hoe zijn zulke "branded" kaartjes te erkennen? Wat zijn de verschijnselen als je zo'n "branded" kaartje in een N55SF drukt?Petervanakelyen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:04:
In de product brief kan ik enkel de ANHMW en AGHRU terugvinden. Het verschil tussen die twee is dat de laatste enkel 802.11a/b/g doet en dus geen Wireless-N ondersteund. Waarom ze van een Wireless-N kaartje een variant maken die enkel 802.11g ondersteund is mij echter een raadsel.
[...]
Sommige laptops willen wel eens lastig doen bij het vervangen van het kaartje (een aantal HP Pavilion en IBM ThinkPad laptops accepteren enkel kaartjes van HP of IBM zelf), maar bij mijn weten zit die restrictie er op de Asus N55SF niet op.
Branded kaartjes zijn kaartjes van bijvoorbeeld Intel die dan verkocht worden onder de naam Dell/Asus/etc. Deze kunnen precies hetzelfde zijn, of er kunnen kleine verschillen in zitten. Dus het is niet te zeggen wat die gaan doen als je die in een "vreemde" laptop zet. Daarbij: Intel en Atheros-kaartjes werken volgens mij gewoon prima.
Pagina: 1