Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:10
Hier een trotse bezitter van de nieuwe Xperia Go yellow ,
vandaag ontvangen gelijk uitgepakt super toestel licht lekker in de hand snel en water dicht(ip67).

Tenminste hij zou waterdicht moeten zijn,dat moesten we natuurlijk testen!
Hop alles ingesteld eindelijk na al dat instellen tijd voor de test (naja test hij zou het gewoon moeten zijn staat er namelijk op)

dus hop naar boven met de camera de binnenkant van het aquarium filmen.
check dubbel check of echt alles dicht zit,
eerste poging ging niet goed hij dacht dat ik de stop knop indrukte.
tweede poging voorzichtig onderwater gaat goed blijft filmen tot dat paar seconde later wat bellen naar boven komen en het scherm begint te knipperen, en vervolgens het toestel uitvalt.

Nu zullen de meeste mensen denken wie filmt de binnenkant van zijn aquarium met een splinter nieuwe smartphone, nou ja ik dus .
Ik heb bewust gekozen voor deze telephone omdat die Robuuster zou moeten zijn (ip67=stofdicht en waterbestendig tenminste een half uur op 1 meter diepte).

Nu de vraag of andere mensen het zelfde of soortgelijk probleem hebben

Heb helaas niks van wat ik gefilmd heb dit staat opgeslagen op de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Nijntjekiller schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:34:
Hier een trotse bezitter van de nieuwe Xperia Go yellow ,
vandaag ontvangen gelijk uitgepakt super toestel licht lekker in de hand snel en water dicht(ip67).

Tenminste hij zou waterdicht moeten zijn,dat moesten we natuurlijk testen!
Hop alles ingesteld eindelijk na al dat instellen tijd voor de test (naja test hij zou het gewoon moeten zijn staat er namelijk op)

dus hop naar boven met de camera de binnenkant van het aquarium filmen.
check dubbel check of echt alles dicht zit,
eerste poging ging niet goed hij dacht dat ik de stop knop indrukte.
tweede poging voorzichtig onderwater gaat goed blijft filmen tot dat paar seconde later wat bellen naar boven komen en het scherm begint te knipperen, en vervolgens het toestel uitvalt.

Nu zullen de meeste mensen denken wie filmt de binnenkant van zijn aquarium met een splinter nieuwe smartphone, nou ja ik dus .
Ik heb bewust gekozen voor deze telephone omdat die Robuuster zou moeten zijn (ip67=stofdicht en waterbestendig tenminste een half uur op 1 meter diepte).

Nu de vraag of andere mensen het zelfde of soortgelijk probleem hebben

Heb helaas niks van wat ik gefilmd heb dit staat opgeslagen op de telefoon
Toestel nooit eerder gezien maar het lijkt me een gevalletje van garantie (tenzij de handleiding zegt dat je hem niet in water mag gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xperia go is a dust-proof, water-resistant phone. Sure, you can take it on a hike through the rainforest. But it’s made for less dramatic challenges. Like a drop into the flour while you’re baking, a “surprise” dive into the fishbowl and whatever else daily life has in store.
Maar of dat ook nog zo is als je knopjes onder water indrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:41:
[...]

Maar of dat ook nog zo is als je knopjes onder water indrukt...
er zitten er maar 2 op aan/uit volume harder/zachter als je toestel ip67 is zullen deze ook waterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Nijntjekiller schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:55:
[...]

er zitten er maar 2 op aan/uit volume harder/zachter als je toestel ip67 is zullen deze ook waterdicht zijn.
Helaas is dit niet het geval. De Ingress Protection standaard (IP) geeft de bescherming tegen binnendringen (en beschadigen) van een vloeistof in de normale operationele staat van het apparaat. Een IPX7 gecertificeerde zaklamp bijvoorbeeld moet tegen een onderdompeling van een halfuur op 1 meter diepte kunnen terwijl hij aanstaat. Er wordt alleen niks gezegd over beweging tijdens de onderdompeling (reden waarom bij zwemmen goedkope IPX8 gecertificeerde apparaten soms toch nog lekken) of bediening / verandering van modus. Het zegt dus alleen dat als je hem in je aquarium laat zinken tot 1 meter diepte en hij staat aan, hij na een halfuur nog moet werken.

Lees bijvoorbeeld http://www.candlepowerfor...PX8-standard-explained!!! voor een goede uitleg. Of anders de Wiki

Voor het bedienen van een camera onderwater zou je dus een M achter de code moeten hebben (bijv. IP67M).

Dit neemt niet weg dat ik met je eens ben dat je redelijkerwijs mag verwachten dat een IPX7 apparaat niet bij de eerste keer op een knopje drukken lek raakt.

[ Voor 19% gewijzigd door mac1987 op 25-07-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
YouTube: Xperia™ Go - Water Resistance

Staat letterlijk in: do not submerge in water! Staat trouwens ook duidelijk in waar je op moet letten

YouTube: Xperia Go in the Pool
En hij filmt toch echt in het zwembad, ook onder water.

[ Voor 37% gewijzigd door reyals op 25-07-2012 23:50 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
reyals schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:46:
YouTube: Xperia™ Go - Water Resistance

Staat letterlijk in: do not submerge in water! Staat trouwens ook duidelijk in waar je op moet letten

YouTube: Xperia Go in the Pool
En hij filmt toch echt in het zwembad, ook onder water.
dat is grapig in het filmpje van de suport word dus gezegt dat die niet ondergedompelt moet worden
Like a drop into the flour while you’re baking, a “surprise” dive into the fishbowl and whatever else daily life has in store.
terwijl op de officiële website wel gezegd word dat die tegen zulke dingen zou moeten kunnen.
This product is rated IP67 according to the International Protection classification system. IP67 indicates that when the phone is correctly mounted to maintain its dust and water resistant qualities, there is no ingress of dust (digit 6) and that ingress of water (digit 7) in harmful quantity shall not be possible if the device is dropped in fresh water under up to 1 meter of submersion for a duration of maximum 30 minutes.
Edit:
heb ondertussen contact gehad met de verkoper, toestel moet verzonden worden naar dynafix omdat die opzetelijk ondegedompelden dus waterschade zou hebben.
beetje jammer dat ik hem op moet stuuren en hem vervolgends 2 week kwijt ben terwijl het toestel het heeft begeven binnen de opgegeven gebruikers specifcaties, lijkt mij dat er dan gewoon een defect aan het toestel is en dat er dan zonder omweg een nieuwe toestel opgestuurt moet krijgen.
ben het dus ook niet echt eens met deze oplosing, lijkt me ook niet dat ze veel ervaring hebben met dit soort situaties

[ Voor 18% gewijzigd door Nijntjekiller op 26-07-2012 09:14 . Reden: Contact gehad met belsimpel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Sorry, niet on-topic: maar waar heb je deze telefoon vandaan?
Ik wil ook de gele Go en heb hem nu besteld bij 4launch, maar daar hebben ze hem nog niet op voorraad (en ik zit er best wel een beetje op te wachten. Niets ten nadele van mijn vervangende telefoon (Nokia 6300), maar ik mis mijn smartphone best wel een beetje).

En on-topic: sucks! Klinkt niet heel erg overtuigend voor een soon-to-be eigenaar van een Go. Nu heb ik een tijdje lopen browsen naar 'robuuste telefoons'm op internet en ik heb vaker gelezen dat er dan wel in de handleiding staat dat je hem niet in het water moet brengen (en met reden, blijkbaar).
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
veincode schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:29:
Sorry, niet on-topic: maar waar heb je deze telefoon vandaan?
Ik wil ook de gele Go en heb hem nu besteld bij 4launch, maar daar hebben ze hem nog niet op voorraad (en ik zit er best wel een beetje op te wachten. Niets ten nadele van mijn vervangende telefoon (Nokia 6300), maar ik mis mijn smartphone best wel een beetje).

En on-topic: sucks! Klinkt niet heel erg overtuigend voor een soon-to-be eigenaar van een Go. Nu heb ik een tijdje lopen browsen naar 'robuuste telefoons'm op internet en ik heb vaker gelezen dat er dan wel in de handleiding staat dat je hem niet in het water moet brengen (en met reden, blijkbaar).
Succes ermee!
besteld bij belsimpel.nl maar deze heeft hem op moment niet meer direct leverbaar.
tot dusver ook niet echt te spreken over de service.

on-topic: mja zijn beetje tegenstrijdige dingen over het zelfde toestel om het ip67 te krijgen moet die dus minimaal aan die specs voldoen en op de oficiele website sugereren ook dat je het toestel kan onderdompelen zelfs tot 30 minuten op een meter diep en dan vervolgends lijken ze beetje af te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
Eens. Het toestel voldoet aan ip67 dus hij voldoet aan een standaard voor stofwaterdichtheid en onderdompeling in water.
Maar die onderdompeling is dus al tijd- en dieptegebonden (geen idee wat dat eerste uitmaakt, maar bij waterschade kunnen ze sowieso niet checken of je telefoon er een uur heeft gelegen, of op 10 meter diepte).

Daarbij zijn er genoeg telefoons met krasvaste schermen (gorillaglas, etc.) maar dan dekken ze zichzelf ongetwijfeld ook in bij de gebruiksvoorwaarden. Het is gewoon moeilijk te controleren of iets gebeurd is bij 'normaal gebruik' of dat de gebruiker onvoorzichtig is geweest.
Ik moet bekennen dat ik wel reken op coulance in dit geval, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijnboy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-12-2013
YouTube: A1 Sony Xperia go Outdoor Challenge

Lijkt me vrij apart dat ie na een keer in een aquarium meteen kapot is als je ziet wat ze er hier allemaal mee kunnen doen.
In de reclame van Sony houden ze m onder de kraan en dan werkt de telefoon ook nog, lijkt me dat je gewoon een nieuwe telefoon moet krijgen. YouTube: Sony Xperia go Official Trailer HD

En dan zijn er nog een heleboel andere filmpjes waarin ze de telefoon in het water gooien of onder water houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
Zo denk ik er dus ook over.
Heelaas is de procedure bij belsimpel dat die eerst via dynafix moet en dat er dan geconstateert zal worden dat die waterschade heeft omdat die niet waterdicht is.

vandaag contact gehad met dynafix, toestel gaat op de post hopelijk gaat het alemaal beetje snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
veincode schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:58:
Maar die onderdompeling is dus al tijd- en dieptegebonden (geen idee wat dat eerste uitmaakt
Zodra er een maximumduur vermeldt wordt, ga ik er eigenlijk vanuit dat-ie niet echt waterdicht is. Anders maakt het niet uit of-ie lang of kort onder water ligt.

Juist van touch-phones zou ik veel meer waterdichtheid verwachten: het heeft nauwelijks toetsen dus nauwelijks openingen waar water door naar binnen kan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
Nijntjekiller schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:00:
Zo denk ik er dus ook over.
Heelaas is de procedure bij belsimpel dat die eerst via dynafix moet en dat er dan geconstateert zal worden dat die waterschade heeft omdat die niet waterdicht is.

vandaag contact gehad met dynafix, toestel gaat op de post hopelijk gaat het alemaal beetje snel.
En, heb je iets van Dynafix gehoord?

• Nijntjekiller
Behalve dat die doorgestuurd is naar een extern reparatiebureau niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
Bizar. Na een tijdje wil je je telefoon ook wel terug (of vervanging). Je hebt dus nog niet gehoord of het onder garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
veincode schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:01:
Bizar. Na een tijdje wil je je telefoon ook wel terug (of vervanging). Je hebt dus nog niet gehoord of het onder garantie valt?
Nop helemaal niets, ga er nog steeds vanuit dat het wel onder de garantie valt.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 27-7-2012 12:25:27
Order - Bevestigd 27-7-2012 12:25:35
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 27-7-2012 12:25:35
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 29-7-2012 22:18:50
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 29-7-2012 22:18:51
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 30-7-2012 8:57:31
Reparatie repair center - In behandeling 31-7-2012 11:54:10
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 31-7-2012 12:15:04
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 31-7-2012 12:15:04
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 31-7-2012 15:59:03
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 31-7-2012 15:59:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
Wat duurt dat irritant lang zeg. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Dit toestel hoort gewoon onder water te kunnen. Dit is geen geval van garantie, maar en product die niet in orde is. Deze zou je dus 1-1 om moeten kunnen wisselen en een reparatie is pas na gebruik van 14 dagen aan de orde. Je verkoper had dus moeten zeggen dat ze hem op dat moment niet op voorraad hebben, maar dat je binnen enkele dagen wel een nieuw zou kunnen verwachten.

Bij Coolblue hebben ze zo'n toestel overigens naast een aquarium staan waar hij ondergedompeld kan en mag worden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
Kiswum schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:35:
Dit toestel hoort gewoon onder water te kunnen. Dit is geen geval van garantie, maar en product die niet in orde is. Deze zou je dus 1-1 om moeten kunnen wisselen en een reparatie is pas na gebruik van 14 dagen aan de orde. Je verkoper had dus moeten zeggen dat ze hem op dat moment niet op voorraad hebben, maar dat je binnen enkele dagen wel een nieuw zou kunnen verwachten.

Bij Coolblue hebben ze zo'n toestel overigens naast een aquarium staan waar hij ondergedompeld kan en mag worden.
Snapte ze dat bij belsimpel ook maar,
Dit is hun procedure bij een toestel met waterschade of die er nou tegen zou moeten kunnen of niet.

ondertussen hebben ze bij belsimpel de omschrijving verandert
"het lijkt een gewoon touchscreen maar er is meer. Het scherm is namelijk stof- en spatwaterdicht"
ik ben bang dat ik hem nog wel een week of 2 kwijt ben,tenminste dat is mijn ervaring als het toestel doorgestuurt word naar een externe reparatiedienst.

[ Voor 0% gewijzigd door Nijntjekiller op 21-08-2012 21:01 . Reden: typo ]

• Nijntjekiller
Het duurt me allemaal veel te lang dus tijd voor een belletje

Gisteravond contact gehad met belsimpel er werd natuurlijk doorverwezen naar dynafix voor de status en ze konden verder niks voor me doen.

Dynafix was al gesloten dus zojuist gebeld en die konden me alleen vertellen dat de telefoon nog bij de externe reparatiedienst zou liggen en dat zij ook status navraag hadden gedaan maar nog geen reactie hadden gekregen.

Ik kreeg helaas te horen wat ik had verwacht, niet zo veel dus....
Hoop toch snel iets meer info te krijgen over hoe en wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

en, is er nog nieuws?

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
Nog niets, kan nooit lang meer duren.

• Nijntjekiller
Even een update, na mijn minder positieve beoordeling van de webshop belsimpel heeft een casemanager contact met mij gezocht,

na telefonisch contact en nogmaals uitleggen dan het hier om een waterdicht toestel gaat is dit hoe het er nu voorstaat.
Geachte heer Dijkstra,

Ik stuur u dit bericht naar aanleiding van ons contact van vanochtend. Helaas duurde het iets langer voordat ik een reactie kreeg van het reparatiecentrum.

Uw toestel heeft in de eerste week van september een duurtest gehad, hierdoor duurt de reparatie iets langer. Zij controleren het toestel dan op allerlei onderdelen om zo te achterhalen wat het probleem veroorzaakt. Na de duurtest is de klacht geconstateerd en zijn de onderdelen voor de herstelling bestelt. Op dit moment wacht het reparatiecentrum nog op de onderdelen maar u kunt er vanuit gaan dat dit niet komt door de waterschade aan het toestel. Helaas zijn Sony toestellen lastig qua reparatie omdat de onderdelen moeilijk te verkrijgen zijn.

Op dit moment heeft het reparatiecentrum op mijn verzoek de case geescaleerd. Dit betekent dat ze bij het reparatiecentrum aangeven dat het in totaliteit te lang duurt en dat wij op korte termijn een definitieve oplossing verwachten.

Ik heb afgesproken dat zij mij op de hoogte houden van de voortgang. Ik ga er echter vanuit dat dit niet nog weken gaat duren. Het lijkt mij verstandig als wij per e-mail contact houden. Ik zal u sowieso informeren als ik een statusupdate heb omtrent de reparatie.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan verzoek ik u om rechtstreeks met mij contact op te nemen, dan kan ik u hopelijk direct van de juiste informatie voorzien.

Met vriendelijke groeten,

Casemanager
Ik snap niet helemaal wat hier nu mee bedoeld word, dat het zo lang duurt of dat die niet stuk is gegaan door water
Op dit moment wacht het reparatiecentrum nog op de onderdelen maar u kunt er vanuit gaan dat dit niet komt door de waterschade aan het toestel.
Hoop toch echt dat er op korte termijn een xperia go op mijn deurmat ligt nieuw of gerepareerd, ben er wel aardig klaar mee.

[ Voor 1% gewijzigd door Nijntjekiller op 19-09-2012 15:04 . Reden: typo enz. ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nijntjekiller schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:56:
Even een update, na mijn minder positieve beoordeling van de webshop belsimpel heeft een casemanager contact met mij gezocht,

na telefonisch contact en nogmaals uitleggen dan het hier om een waterdicht toestel gaat is dit hoe het er nu voorstaat.

[...]

Ik snap niet helemaal wat hier nu mee bedoeld word, dat het zo lang duurt of dat die niet stuk is gegaan door water
Beide. De schade die is geconstateerd lijkt niet door water veroorzaakt te zijn en het duurt allemaal te lang en dus heeft hij de boel geescaleerd (opgeschaald qua ernst zodat men dit probleem eerder oppakt dan andere reparaties die er liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Laatst online: 09:48
Zit hier nog een beetje vaart in? Ik heb er ondertussen ook één onderweg, maar dit is toch best verontrustend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntjekiller
XpanD schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:37:
Zit hier nog een beetje vaart in? Ik heb er ondertussen ook één onderweg, maar dit is toch best verontrustend...
Nee niet echt heb nog steeds geen toestel weer.

Gelukkig heb ik nog maar een ander geval gevonden met waterproblemen (link) heb nog wel vertrouwen in de xperia go alleen niet zo in mijn exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
Wat een belachelijke service. Je moet nu al meer dan 2 maanden je splinternieuwe toestel missen? Onacceptabel, vind ik. Sowieso zou ik denken dat je gewoon meteen een nieuw toestel zou moeten krijgen als je er niets geks mee doet. (En in dit geval is even onder water ermee niet iets geks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
Is dit inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Heb ook een Xperia Go maar niet ondergedompeld. Zit te twijfelen om dat te moeten doen. Als ik het wel doe en hij lekt wordt ie binnen garantie gerepareerd. Zo nee dan ben ik hem wellicht weken kwijt...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is minder ik heb vandaag ook een gekocht ik vond het achterhoesje ook al slecht sluiten dat had wel wat beter gekund en hoe je bij je bestanden op je sdkaart moet komen is mijn ook een grote vraag ik wil namelijk van uit mijn sdkaart app instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn go is helaas ook R.I.P. :'(

Waterdicht heb ik wel durven testen, leverde leuke filmpjes op ook. Maar val-proof was ie dus niet, en nu is ie ook niet waterdicht meer :|
Pagina: 1