Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb mij echt suf gezocht op het internet, maar ik kom er maar niet uit. De vraag is al eerder gesteld op het internet, maar elke keer spreekt men elkaar toch weer tegen.

Wat wilt men weten als ze vragen naar je hoogst genoten opleiding? De opleiding die je hebt afgemaakt of de opleiding met het hoogste niveau waaraan je hebt deelgenomen?

Oh, en dit topic staat in WI omdat het te maken heeft met een sollicitatie. :)

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 25-07-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je het letterlijk neemt, het hoogste wat je gedaan hebt, dus in jouw geval je huidige of laatste (eventueel niet afgeronde) opleiding. Er word niet gesproken over afgemaakt of niet. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 25-07-2012 19:00 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De hoogst behaalde opleiding: deed je achtereenvolgens havo -> hbo -> universiteit, vul je in 'universitair'.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben nog steeds bezig met een opleiding, en dat is dan ook gelijk het hoogste niveau waaraan ik ooit heb deelgenomen. Dus m'n huidige opleiding moet ik achterwege laten omdat ik die nog niet heb voltooid?

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 25-07-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SChief schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:02:
Ik ben nog steeds bezig met een opleiding, en dat is dan ook gelijk het hoogste niveau waaraan ik ooit heb deelgenomen. Dus m'n huidige opleiding moet ik achterwege laten?
Als dat universitair is, zet je HBO (universitair in opleiding).

Ga geen verwarring kweken, zeker niet als ze je uiteindelijk uitnodigen voor gesprek op basis van universitair en je blijkt nog in opleiding te zitten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

SChief schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:02:
Ik ben nog steeds bezig met een opleiding, en dat is dan ook gelijk het hoogste niveau waaraan ik ooit heb deelgenomen. Dus m'n huidige opleiding moet ik achterwege laten omdat ik die nog niet heb voltooid?
Juist :). Hij is immers nog niet voltooid en het gaat om voltooide opleidingen (hoewele de letterlijke vertaling doet geloven dat het ook niet afgerondenopleidingen betreft)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:05:
[...]
Juist :). Hij is immers nog niet voltooid en het gaat om voltooide opleidingen (hoewele de letterlijke vertaling doet geloven dat het ook niet afgerondenopleidingen betreft)
Precies, vandaar ook de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iedere lulhannes kan natuurlijk aan een opleiding beginnen (zo moeilijk is VWO nou ook weer niet...), maar dat wil uiteraard helemaaaaal niet zeggen dat je ook op universitair werk- en denkniveau zit ;)

Of doorzetters die na het HBO ook nog WO willen halen, maar dat dan toch blijkt dat de lat te hoog ligt.. Dan kun je ook moeilijk spreken van universitair werk- en denkniveau, want dan zou iedere HBO-er dat hebben.. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 25-07-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Ik interpreteer het altijd als de hoogste opleiding waar je aan begonnen bent. Soms vragen ze ook hoogst behaalde en hoogste genoten op hetzelfde formulier.

Echter omdat dit blijkbaar voor sommige mensen voor verwarring zorgt zou ik het per geval bekijken. Vragen ze behaalde en genoten op hetzelfde formulier ga er dan maar naar uit dat het bij genoten niet over het behalen van je opleiding gaat. Anders zou ik contact met de organisatie opnemen wat ze bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:08:
Iedere lulhannes kan natuurlijk aan een opleiding beginnen (zo moeilijk is VWO nou ook weer niet...), maar dat wil uiteraard helemaaaaal niet zeggen dat je ook op universitair werk- en denkniveau zit ;)
Klopt, had ik zelf ook aan gedacht. :+ Vond het alleen zo lullig staan om in dit geval m'n middelbare schooldiploma neer te zetten, maar blijkbaar is dat wel de juiste manier.
Brons schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:08:
Ik interpreteer het altijd als de hoogste opleiding waar je aan begonnen bent. Soms vragen ze ook hoogst behaalde en hoogste genoten op hetzelfde formulier.

Echter omdat dit blijkbaar voor sommige mensen voor verwarring zorgt zou ik het per geval bekijken. Vragen ze behaalde en genoten op hetzelfde formulier ga er dan maar naar uit dat het bij genoten niet over het behalen van je opleiding gaat. Anders zou ik contact met de organisatie opnemen wat ze bedoelen.
En toen kregen we wel het tegenovergestelde. :D Zal even eens screenshot plaatsen om te laten zien hoe ze het vragen.
EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BRE81mDIR3JqENwA3wA7SGWr/full.jpg
Meer dan dit kan je niet invullen over je opleiding.

[ Voor 46% gewijzigd door S_Chief op 25-07-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 12:27

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Duidelijk: Waaraan je hebt deelgenomen, al is het maar een halve minuut. Dat blijkt dan vanzelf uit de data en het "niet behaald" vinkje.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ja in dit geval is het dus waar je mee bezig bent of idd maar 2 seconden naar gekeken hebt en dan aanvi ken niet behaald :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En dan zet je neem ik aan bij "Tot" de verwachte afstudeerdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb 'tot' gewoon leeg gelaten, blijkbaar was dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 07:05
Mja, zit ook wel verschil in vind ik. Er zijn in het game-wereldje bijvoorbeeld best veel luitjes die aan WO beginnen maar dan de master niet afmaken. Vind ik alweer een behoorlijk verschil met een paar maanden een bachelor doen en dan 'eruit droppen'. Vind het in het laatste geval ook niet echt terecht om te zeggen dat je 'universitair' niveau hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49

DeTeraarist

#Boots2Asses

Gewoon altijd de hoogst genoten opleiding, wel of niet afgerond, noteren. De rest staat allemaal in je CV.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 15:11
Ik heb altijd sterk het idee dat 'hoogst genoten opleiding' voor onnauwkeurige gegevens gaat zorgen. Om maar een stom voorbeeld te nemen, iemand die volgende week HBO afstudeerd zal vandaag in moeten vullen dat hij HAVO (ofwel MBO) heeft 'genoten'. Men zou ook moeten vragen of de persoon (nog verder) in opleiding is, en zo ja, of de propedeuse behaald is, of hoeveel procent afgerond is (in ECTS). Het maakt het vergelijken misschien wel wat lastiger, al is het natuurlijk alsnog samen te groeperen.

Ik heb ook zo'n gevoel dat iedereen dezelfde vraag maar stelt omdat deze bij vergelijkbare gelegenheden ook op die manier gesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hoogstgenoten opleiding betekent gewoon de opleiding op het hoogste niveau waarvoor je ooit bent ingeschreven. Als het voor een internet-onderzoekje is: lekker boeiend dat daar scheve statistieken uitkomen. Als het voor een sollicitatie is: nuancering zal blijken uit al je andere gegevens / brief / CV.

Ik snap in dit geval helemaal niet waarom je er over zou twijfelen of je wel of niet je huidige opleiding in moet vullen, gezien het vakje "wel / geen diploma behaald" 8)7

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395522

In HR land is de "hoogst genoten opleiding" de hoogste opleiding die je hebt gedaan, je hoeft deze niet persé te hebben afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik denk dat de belangrijkste conclusie is die we hier kunnen trekken dat het geen al te sterk sollicitatieformulier is :P

Zoals je het daar in moet vullen geeft het gewoon geen goed beeld van je opleidingsniveau en "Niet behaald" kan behoorlijk negatief geïnterpreteerd worden, terwijl je wellicht op het punt staat om af te studeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 26-07-2012 11:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TS:
Nogmaals, als jij nu aan de uni bezig bent, dan is dat je hoogstgenoten opleiding. En dat moet je daar ook vermelden.

Ik neem aan dat je ook je Word CV / begeleidende brief hebt kunnen uploaden/ laten inlezen?

Anyways, het is een solli form, geen rocket science. Als je twijfels hebt bij je sollicitatie, bel dan ff naar de HR afdeling om hier kort een toelichting over te geven. Het is me niet helemaal duidelijk waarom dit je nu allemaal zoveel moeite kost, maar wellicht zie ik de "issue" over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waarom vragen bedrijven niet gewoon een motivatiebrief i.c.m. een cv, nu zit je als sollicitant alles dubbel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haribold schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:22:
Waarom vragen bedrijven niet gewoon een motivatiebrief i.c.m. een cv, nu zit je als sollicitant alles dubbel te doen.
Daar zijn verschillende redenen voor. Wanneer een organisatie gebruikt maakt van een recruitment applicatie, is het voor een juiste vulling van het systeem van belang dat men een gestandaardiseerd formulier invult. Wil je het als organisatie goed doen, dan hou je dit formulier zo kort en laagdrempelig mogelijk, dus NAW gegevens met daarbij wat upload velden voor het CV en de brief.

Wanneer men een geavanceerde recruitment applicatie heeft dan zit er vaak een stukje aparte software in die een CV kan uitlezen en daarmee zelf de velden kan vullen...maar dit is vaak maar voor zo'n 80% accuraat.
Anyways, een juiste vulling van het systeem (via een webform) zorgt er voor dat gezocht kan worden in de applicatie door de recruiters, dat er gestandaardiseerde brieven verstuurd kunnen worden, dat meerderen tegelijk afgewezen kunnen worden, dat er in de toekomst eventueel nog matches gemaakt kunnen worden etc.

Helaas slaan organisatie vaak door en eindig je als sollicitant in een zeer bewerkelijk proces, welke niet noodzakelijk is.

Verder bouwen organisaties veel vaker wat drempels in, om dat werkzoekenden die "moeten" solliciteren tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:14:
Ik denk dat de belangrijkste conclusie is die we hier kunnen trekken dat het geen al te sterk sollicitatieformulier is :P

Zoals je het daar in moet vullen geeft het gewoon geen goed beeld van je opleidingsniveau en "Niet behaald" kan behoorlijk negatief geïnterpreteerd worden, terwijl je wellicht op het punt staat om af te studeren.
Juist, en daarom zat ik zo te twijfelen.
Anoniem: 395522 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:27:
@TS:
Nogmaals, als jij nu aan de uni bezig bent, dan is dat je hoogstgenoten opleiding. En dat moet je daar ook vermelden.

Ik neem aan dat je ook je Word CV / begeleidende brief hebt kunnen uploaden/ laten inlezen?

Anyways, het is een solli form, geen rocket science. Als je twijfels hebt bij je sollicitatie, bel dan ff naar de HR afdeling om hier kort een toelichting over te geven. Het is me niet helemaal duidelijk waarom dit je nu allemaal zoveel moeite kost, maar wellicht zie ik de "issue" over het hoofd.
Kan toch geen kwaad om het even hier te vragen? :) Heb inderdaad ook m'n CV bijgevoegd.
haribold schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:22:
Daar vroegen ze ook naar overigens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 395522 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:08:
In HR land is de "hoogst genoten opleiding" de hoogste opleiding die je hebt gedaan, je hoeft deze niet persé te hebben afgerond.
Ik geloof je meteen, maar hoe kan een HR-manager daar dan wijs uit worden als het zo'n arbitrair criterium is? Niet afgerond hebben kan alles zijn, van enkel de scriptie niet gedaan tot na de propaedeuse afgehaakt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

nare man schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:33:
[...]

Ik geloof je meteen, maar hoe kan een HR-manager daar dan wijs uit worden als het zo'n arbitrair criterium is? Niet afgerond hebben kan alles zijn, van enkel de scriptie niet gedaan tot na de propaedeuse afgehaakt.
Als je als HR-manager afgaat op een vinkje wel / geen diploma, dan doe je volgens mij iets niet goed. ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1