[CSS] pseudo-element op classname

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04
Via google kan ik het slecht vinden omdat de term pseudo class zo vaak voorkomt.

Ik wil iedere link met een bepaalde class een element erachter geven. Dit probeer ik met de selector

code:
1
a.haschildren:after

Dit werkt echter niet goed omdat alleen de 1e link met die class het pseudo element krijgt. Kan dit niet op class nivo?

Volledige code: http://dabblet.com/gist/3177097

nav: Crisp's blog: About the cube again

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het niet logischer om de '.haschildren' op je <li> te zetten ipv op de <a> daar weer in? Dan kan je namelijk de .haschildren > a:after gebruiken om je linkjes van het pijltje te voorzien.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jogai schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:32:
Dit werkt echter niet goed omdat alleen de 1e link met die class het pseudo element krijgt. Kan dit niet op class nivo?

Volledige code: http://dabblet.com/gist/3177097
Als je nou eens begint met een uitgeklede(!) testcase zodat je je kunt focussen op 't probleem en geen conclusies trekt die niet kloppen? Want het werkt wél goed; niet alleen de 1e link heeft de content bijvoorbeeld.

Je voorbeeld bevat "veel" te veel HTML/CSS om een probleem te kunnen isoleren. Begin met iets zoals dit en werk van daar uit door naar je uiteindelijk gewenste uitkomst.

Dat de selector i.c.m. met je HTML niet de gewenste uitkomst geeft ligt aan 't feit dat je selector en/of HTML dus niet kloppen; niet aan 't wel/niet werken van pseudo-classes oid.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 25-07-2012 18:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04
@RobIII: Bedankt. Het werkt idd wel zoals je zegt. Sorry voor het niet maken van een simpelere testcase.

De 'position: absolute' gooit roet in het eten. Die render ieder :after bovenop elkaar zodat je er maar 1 ziet. Nu nog goed positioneren... Parent relatief maken en dan werkt ie, zie http://dabblet.com/gist/3177695

@Wiethoofd: Die vraag had ik kunnen verwachten. Dit is wat het cms genereert, maar wie weet misschien wordt dat nog opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Jogai op 25-07-2012 20:23 . Reden: Om het voorbeeld compleet te maken ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jogai schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:09:
Sorry voor het niet maken van een simpelere testcase.
Nja, je hebt er uiteindelijk natuurlijk alleen jezelf mee ;) Die testcase maken was sneller gedaan dan een topic openen (en duimen op antwoord waar je iets mee kunt :P ). Daarom is 't altijd zo belangrijk om eerst te onderzoeken of je aanname ook strookt met de werkelijkheid en vandaaruit verder te werken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij