Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426839

Topicstarter
Hoi,

Ik heb problemen om geschikte (en makkelijk verkrijgbaar) RAM te vinden voor MSI z77a-g45
(cpu = i7-3770)
Ik wil gaan voor 4x8GB modules, dus 32GB. Liefst CLI 9.

Volgende set heb ik al geselecteerd in de pricewatch, maar deze staat niet in support-test report
op de MSI site voor dit moederbord.
( http://www.msi.com/product/mb/Z77A-G45.html#/?div=TestReport )
Gaat dit geheugen werken op dit moederbord ?

Corsair Vengeance CMZ32GX3M4A1600C9
32 GB : 4 x 8 GB - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ32GX3M4A1600C9

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote kans dat dat gewoon gaat werken. MSI bordjes zijn vrij tolerant met geheugen, zeker als het geheugen gebruik maken van het standaard voltage.
Mijn setje (4x 4GB modules, maar dan de CL8 variant) werkte ook prima op de verschillende MSIplankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Dat Corsair geheugen werkt absoluut op MSI borden... vrijwel alle systemen die ik bouw gaan MSI bordjes en Corsair geheugen in en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ik weet niet of je de standaard koeler gaat gebruiken? Maar mocht je een aftermarket koeler gebruiken let er dan wel op dat het eventueel niet zou kunnen passen met die bankjes als de koeler te breed is. Die geheugenbankjes zijn namelijk vrij hoog... bijna 2x zo hoog als normaal en dan kan het wel eens in de weg gaan zitten.

Ik zou dan voor deze gaan: pricewatch: Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10

In principe exact hetzelfde geheugen maar dan niet met die grote heatspreaders erop, maar deze zullen altijd passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 10:52
Op de site van corsair staat de 16GB set CMZ16GX3M4A1600C9 als geschikt voor je moederbord, dus ik zie geen probleem met het door jouw aangegeven setje aangezien dit dezelfde latjes zijn maar dan 4 inplaats van 2.

Kijk anders eens via http://www.corsair.com/en/learn_n_explore/ welke types zeker werken op je moederbord.

[ Voor 40% gewijzigd door belgian1 op 26-07-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467199

Leuk, maar dan ben je er weer een uit de horde. Kijk verder dan je neus lang is. Patriot komt met een mooie kit. De V3 plus of het Intel geheugen. Maar wat natuurlijk kan in Crucial balistix, dat hebben nog niet veel mensen in Nederland aangezien ze het nog niet kennen. Ik hoor dat het in Engeland nr 1/ nr2 is.... zegt best wel wat denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Tenzij je geld over hebt of wilt overklokken, zou ik gaan voor (veel) goedkoper geheugen.

pricewatch: Kingston KVR1333D3N9HK4/32G

Kingston is het heel wat waard compatible te zijn, dus daar mag je ook gerust van uitgaan.

Lijstjes van moederbord fabrikanten bevatten vaak verouderde gegevens, ze zijn dus niet erg geschikt als keuzelijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426839

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 467199 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:21:
Leuk, maar dan ben je er weer een uit de horde. Kijk verder dan je neus lang is. Patriot komt met een mooie kit. De V3 plus of het Intel geheugen. Maar wat natuurlijk kan in Crucial balistix, dat hebben nog niet veel mensen in Nederland aangezien ze het nog niet kennen. Ik hoor dat het in Engeland nr 1/ nr2 is.... zegt best wel wat denk je niet?
Mjah, maakt het wat uit? Geheugen is geheugen, er zit amper prestatieverschillen in het spul, dus zo heel spannend is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453128

TERW_DAN schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:02:
[...]

Mjah, maakt het wat uit? Geheugen is geheugen, er zit amper prestatieverschillen in het spul, dus zo heel spannend is het allemaal niet.
Mee eens. Ik zou gewoon voor de goedkoopste oplossing gaan. Geheugen is allemaal veel van precies hetzelfde.
Pagina: 1