Mobiele netbook gezocht voor media met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommedema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-03-2014
Na lang gezocht te hebben kan ik helaas geen netbook vinden welke voldoet aan mijn eisen. Hebben jullie enig idee?

Belangrijkste punten:
1. lange accuduur (~8+ uur)
2. mat scherm (anti reflective, wil het buiten gebruiken)
3. mobiel (10-12 inch)
4. krachtig genoeg voor Full HD video en webbrowsen (15+ tabs moet geen probleem zijn)

Enkele pluspunten, maar waarschijnlijk te veel gevraagd:
1. full HD resolutie
2. SSD hardeschijf
3. touchscreen
4. 4GB DDR3 RAM

Budget: 800 euro

Wellicht is er geen ideale keuze, maar hopelijk kunnen jullie mij toch helpen? Mijn zoektocht heeft helaas vrijwel niets opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Niet echt een netbook, maar het oude model Vostro voldoet wel aan je eisen. Hij heeft een i5, 13" mat scherm, haalt met gemak 7 uur op een accu. en is krachtig genoeg voor zowel Full HD video als 15 tabs open. Een SSD kun je er zelf inzetten, net als meer ram. Een netbook met deze specificaties vind je volgens mij nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommedema
Knul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:09:
Niet echt een netbook, maar het oude model Vostro voldoet wel aan je eisen. Hij heeft een i5, 13" mat scherm, haalt met gemak 7 uur op een accu. en is krachtig genoeg voor zowel Full HD video als 15 tabs open. Een SSD kun je er zelf inzetten, net als meer ram. Een netbook met deze specificaties vind je volgens mij nergens.
Interessant. Ik weet niet of een 13.3" laptop is wat ik zoek. Ik wil het bijvoorbeeld op schoot kunnen gebruiken, en in het vliegtuig en buiten etc. Het moet wel mobiel blijven.

Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
tommedema schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:16:
[...]

Interessant. Ik weet niet of een 13.3" laptop is wat ik zoek. Ik wil het bijvoorbeeld op schoot kunnen gebruiken, en in het vliegtuig en buiten etc. Het moet wel mobiel blijven.

Wat denk jij?
Ik heb zelf ook een V131, en hij is mobiel genoeg om in de trein te gebruiken. Buiten is hij ook goed te gebruiken door het matte scherm. Het scherm is overigens wel extreem kut, zie mijn review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommedema
Knul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Ik heb zelf ook een V131, en hij is mobiel genoeg om in de trein te gebruiken. Buiten is hij ook goed te gebruiken door het matte scherm. Het scherm is overigens wel extreem kut, zie mijn review
Oké, bedankt. Weet je toevallig of dit wellicht opgelost is in de nieuwere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen enkele laptop in jouw segment met een redelijk scherm. Dus als je een leuk scherm wilt is het eerste wat je gaat doen je budget verhogen. De pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V (Zilver) van vorig jaar is volgens mij de goedkoopste met een acceptabele schermkwaliteit. En die is eigenlijk nog redelijk matig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommedema
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:50:
Er is geen enkele laptop in jouw segment met een redelijk scherm. Dus als je een leuk scherm wilt is het eerste wat je gaat doen je budget verhogen. De pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V (Zilver) van vorig jaar is volgens mij de goedkoopste met een acceptabele schermkwaliteit. En die is eigenlijk nog redelijk matig.
Maar deze heeft geen mat scherm, toch? Dit is wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zenbook heeft geen mat scherm, nee. Tweakers heeft de nieuwe zenbook onlangs gereviewd. Er staat een fototje onderaan:
reviews: Asus Zenbook Prime: oogstrelende ultrabook

Uiteraard zit je dan al aan de €1200... Ik raad meestal deze (=http://tweakers.net/pricewatch/313709/asus-zenbook-ux31a-r4002v.html) laptop of de V131 aan. De zenbook is een stuk beter, maar de V131 is gewoon enorm goedkoop, en onder de prijs van de zenbook en de V131 zit niet direct iets wat veel beter is (behalve misschien de sony S13, eveneens met slecht scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommedema
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:14:
De zenbook heeft geen mat scherm, nee. Tweakers heeft de nieuwe zenbook onlangs gereviewd. Er staat een fototje onderaan:
reviews: Asus Zenbook Prime: oogstrelende ultrabook

Uiteraard zit je dan al aan de €1200... Ik raad meestal deze (=http://tweakers.net/pricewatch/313709/asus-zenbook-ux31a-r4002v.html) laptop of de V131 aan. De zenbook is een stuk beter, maar de V131 is gewoon enorm goedkoop, en onder de prijs van de zenbook en de V131 zit niet direct iets wat veel beter is (behalve misschien de sony S13, eveneens met slecht scherm).
Bedankt, maar zonder mat scherm is het helaas geen optie. Ik zal vooral buiten werken (ik ga naar Indonesië voor zes maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

Hay,

volgens mij kun je ook een business notebook nemen met een extra grote batterij, heb je toch een goede notebook met lange accu duur.

Een dell e6220 gaat met een 6 cells accu al bijna 6 uur mee (bij normaal gebruik), dan heb je een volwaardige 12,5 inch notebook met i5. koop een 2de accu of een 9 cells accu en je bent klaar.

Kijk eens in de vraag en aanbod zou ik zeggen.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommedema
Q-bone schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:46:
Hay,

volgens mij kun je ook een business notebook nemen met een extra grote batterij, heb je toch een goede notebook met lange accu duur.

Een dell e6220 gaat met een 6 cells accu al bijna 6 uur mee (bij normaal gebruik), dan heb je een volwaardige 12,5 inch notebook met i5. koop een 2de accu of een 9 cells accu en je bent klaar.

Kijk eens in de vraag en aanbod zou ik zeggen.
Helaas is deze ver boven mijn budget. Daarnaast kan er niet gekozen worden voor een 9 cells accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je voor €800 de 'keuze' hebt om een 9-cel accu te kiezen met dit formaat laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ik denk dat de Lenovo Thinkpad X121e en de X130 aan je verwachtingen voldoet. Hier vind je ze op een rij.

Ze voldoen aan alle 4 de belangrijkste eisen en als je budget 800 euro is kan er nog een SSD (7 mm) in steken.

Hier vind je een review.

[ Voor 7% gewijzigd door ShaiNe op 27-07-2012 22:38 ]

Pagina: 1