• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
Hallo ik heb een processor die beschadigd is.

En de beschadiging is dat ik ben uitgeschoten met een kleine schroevendraaier en nu zijn er +/- 20 pinnetjes{of hoe je ze ook noemt} verbogen/beschadigd.

Kan dit nog gerepareerd worden ,en zo ja is het de moeite?,of is de processor gewoon overleden beyond repair?.

Het is een phenom 2 955 BE.

bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite en advies.

Peter.D

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:48

The Executer

Lekker belangrijk!

Repareren lukt vaak wel, maar garanties zijn uitgesloten natuurlijk.

Met een hele dunne schroevendraaier en een bankpasje alles weer recht drukken, of met 2 pasjes tegen elkaar aan drukken.

Het is natuurlijk wel een monnikenwerkje...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:00
en als je de processor uit z'n soc hebben proberen te wippen en daarmee hebt beschadigd, is de kans natuurlijk aanwezig dat je meer geraakt hebt. Er zal wel een vloekmomentje geweest zijn ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• petjax
utbone schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:37:
en als je de processor uit z'n soc hebben proberen te wippen en daarmee hebt beschadigd, is de kans natuurlijk aanwezig dat je meer geraakt hebt. Er zal wel een vloekmomentje geweest zijn ;-)
Nee ik heb hem niet beschadigd tijdens het uitnemen,maar tijdens een domme actie toen ik mijn kast en moederbord aan het schoonmaken was en iets aan het maken was en toen schoot ik uit en de processor lag in de weg LOL.

En wat ik toen gezegd heb is inderdaad niet voor herhaling vatbaar LOL

• MirageH1992
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-01 16:11
Meerdere processoren heb ik kunnen redden door die pinnetjes recht te buigen. (Stage gelopen bij computerketen)
Zelfs een een moederbord van Intel waar de pinnetjes op het mobo zelf zitten kunnen herstellen op deze wijze.

Zolang er maar niks afbreekt en het weer contact kan maken zit je goed !

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 21:30

Shunt

Boe

Begin eens met het maken van een foto dan kunnen we zien hoe ver de pootjes beschadigd zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• petjax
The Executer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:24:
Repareren lukt vaak wel, maar garanties zijn uitgesloten natuurlijk.

Met een hele dunne schroevendraaier en een bankpasje alles weer recht drukken, of met 2 pasjes tegen elkaar aan drukken.

Het is natuurlijk wel een monnikenwerkje...
Ok dank je wel voor je advies,maar mijn pech is dat ik geen monnik ben en geen vergrootglas{lamp} heb,Maar wel 2 handen die zo groot als kolenschoppen zijn,en niet echt geschikt voor dit soort werk LOL

Ik zal misschien een amateur reparateur moeten vinden,daarom heb ik deze vraag gesteld,want als het geen zin heeft hoef ik ook niet te zoeken en reparatie shops vragen 40a50euro{geschat}ex{en als het niet lukt,moet ik onderzoekskosten en manuren betalen},en dat is deze processor niet meer waard vind ik,+/- 20,25euro heb ik er nog wel voor over.

Dus als iemand nog een goeie reparateur weet in de directe omgeving van Leiden Zuid Holland ik hou me aanbevolen.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 12:16
Een dunne schroevendraaier is vaak nog te dik. Mij is het verschillende keren gelukt met een naald. Als je dan alle pinnetjes aardig recht hebt staan, kan je met een bankpas alles zo recht zetten dat hij weer in de socket past :) .
Pagina: 1