• Leon90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 01:10
Hallo,

Ik heb een NZXT Havik 140 op een MSI Z77-GD65 moederbord met daarin een i7 3770k.

Nu is het zo dat ik al meerdere PC's in elkaar heb gezet vandara ook deze.
Alleen had ik nog nooit een niet stock koeler geinstalleerd.

Hij zit er nu wel (geloof ik) goed op, alleen weet ik niet hoever ik de druk schroeven aan de zijkant mag/kan aandraaien.

Kan ik gewoon zover draaien tot het niet meer kan of moet ik hiermee opassen.

De koelings prestaties zijn verder voorlopig wel goed, heb nu alleen nog wel 3DMark11 gebruikt.

Zal dalijk als ik thuis kom nog een paar keer de CPU stressen met wat andere tools.
Maar voor nu is hij idle 33 graden (met dit warme weer vind ik dat toch goed, kamer gister geschat op 28+ graden) en op load nog niet hoger dan 55 graden. Weet alleen niet of ik met 3dmark mijn cpu ook echt stress.

Wat ik dan wel naast de goede prestaties wil weten, zit mijn cpu koeler te los of te strak.
En waar moet ik in het vervolg op letten.

Alvast bedankt

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:58
Wat te los/strak is m.b.t. de koeler is lastig te zeggen, is nogal subjectief. Je moet de schroeven natuurlijk niet met alle geweld vastdraaien. Van wat ik bij deze review kan zien kan je het koelblok nog altijd wat bewegen nadat de schroeven zijn aangedraaid. Misschien dat daardoor jouw twijfel komt over het wel of niet goed vastzitten.

Temps lijken me op zich prima, je zou eens Prime95/OCCT/LinX kunnen draaien om te zien wat echt de maximum temperaturen zijn. Vooral LinX staat erom bekend je CPU tot de max te stressen.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• Leon90
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 01:10
Ja die van mij is niet echt bewegend te noemen, hij zit wel goed vast voor zover ik weet.

Alleen de schroeven kunnen makkelijk nog verder aangedraaid worden,
waar ik bang voor ben is eigenlijk dat ik hem al te strak heb aangedraaid en dat dit na een langere tijd schade oplevert.
Al zou je denken dat als je nog makkelijk de schroeven verder kan aandraaien het wel goed zit.

In ieder geval bedankt voro je reactie ik zal over een paar uurtjes even wat benchmarks/tests uitvoeren.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee