Ik heb ongeveer een jaar geleden een versterker en subwoofer in mijn corsa B laten inbouwen. Deze bevallen mij erg goed en nu heb ik besloten om ook de standaart speakers te vervangen. Ik heb niet veel ervaring met audio inbouwen en vandaar dat ik wat vraagjes heb en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Om te beginnen zal ik zeggen wat er nu in de auto zit:
Aftermarket radio: Sony MEX-BT3900U
Speaker impedance: 4 – 8 ohms
Maximum power output: 52 W × 4 (at 4 ohms)
Versterker: JBL GTO752
Subwoofer: JBL GTO1214
Nu heb ik de volgende vraagjes:
1. Als ik de front speakers wil vervangen moet ik dan ergens op letten? (Het lijkt me wel). Stel dat speakers de volgende spec's hebben: Vermogen: 60W RMS / 180W max Impendantie: 2 ohm Kan ik deze dan rechtstreeks op mijn radio aansluiten, of moet ik dan een versterker hebben? En zo ja, waar heeft dit dan mee te maken?
2. Als ik een versterker nodig heb voor de speakers, Kan ik dan mijn huidige versterker gebruiken? (Indien nodig heb ik foto's van hoe het is aangesloten)
3. Ten slotte zou ik een klein adviesje willen over welke merken echt rubbish zijn en welke wel goed geluid geven
(Natuurlijk snap ik dat duurder == beter over het algemeen, maar ik zoek betaalbare goede speakers).
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en indien ik iets vergeten ben of heel doms heb gezecht, verbeter me dan AUB.
Thijs
Edit: Zie net dat de topic title verkeerd staat =.= Dit had natuurlijk Car-Audio IPV audio speakers moeten zijn
Om te beginnen zal ik zeggen wat er nu in de auto zit:
Aftermarket radio: Sony MEX-BT3900U
Speaker impedance: 4 – 8 ohms
Maximum power output: 52 W × 4 (at 4 ohms)
Versterker: JBL GTO752
Subwoofer: JBL GTO1214
Nu heb ik de volgende vraagjes:
1. Als ik de front speakers wil vervangen moet ik dan ergens op letten? (Het lijkt me wel). Stel dat speakers de volgende spec's hebben: Vermogen: 60W RMS / 180W max Impendantie: 2 ohm Kan ik deze dan rechtstreeks op mijn radio aansluiten, of moet ik dan een versterker hebben? En zo ja, waar heeft dit dan mee te maken?
2. Als ik een versterker nodig heb voor de speakers, Kan ik dan mijn huidige versterker gebruiken? (Indien nodig heb ik foto's van hoe het is aangesloten)
3. Ten slotte zou ik een klein adviesje willen over welke merken echt rubbish zijn en welke wel goed geluid geven
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en indien ik iets vergeten ben of heel doms heb gezecht, verbeter me dan AUB.
Thijs
Edit: Zie net dat de topic title verkeerd staat =.= Dit had natuurlijk Car-Audio IPV audio speakers moeten zijn