Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik had eigenlijk een vraagje over de plaatsing van fans.
Ik heb hier een afbeelding van dezelfde kast als ik (Zalman Z9 Plus) Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/f/f0/f0d1cc58_ZalmanZ9960T018.jpeg

Zoals je ziet zit hier een fan in het midden van de kast, dus niet aan de boven/zij/voor/achterkant.
Heeft deze fan eigenlijk wel nut zoals die hier geplaatst is? Ik wil dit namelijk zelf ook doen.

Alvast bedankt!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:23
Bedoel je de 2 fans helemaal bovenin de kast?
Deze zorgen namelijk dat de warme lucht naar boven word weggezogen.

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11 09:19

paularts

Paulux !!!!!!

Denk dat hij de fan in het 5"1/4 rack bedoeld,

Ik schat dat de fan daar erg gaat resoneren, hij staat namelijk "los", je zou hem beter tegen het frontpanel deel kunnen zetten, zuigt hij ook nog beter verse lucht aan

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• devazox
bedankt voor de snelle reacties!

@luuj; ik bedoel die van dezelfde hoogte als de gpu

@paularts; deze staat inderdaad los, maar ik heb al gekeken en ik kan hem daar erg makkelijk met tie-rips vast maken, de fan raakt zo niet de randen alleen de tie-rips. Dat resoneren valt in dit geval dan wel mee lijkt me of heb ik dat mis? misschien gewoon gaan proberen, als ik alle componenten heb aangesloten dan laat ik wel even weten of het werkt!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
De resonantie kan je ook oplossen door de fan aan de onderkant met dubbelzijdige foam-tape te bevestigen. Dit haalt een groot gedeelte van de resonantie weg.

Tevens, het is slecht te zien, zit er volgens mij ook tegen het frontpanel nog een fan, in hetzelfde 5.25 inch rack. Maar dit terzijde :P

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

devazox schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:06:
@paularts; deze staat inderdaad los, maar ik heb al gekeken en ik kan hem daar erg makkelijk met tie-rips vast maken, de fan raakt zo niet de randen alleen de tie-rips. Dat resoneren valt in dit geval dan wel mee lijkt me of heb ik dat mis? misschien gewoon gaan proberen, als ik alle componenten heb aangesloten dan laat ik wel even weten of het werkt!
Inderdaad, lekker proberen. Het helpt waarschijnlijk wel iets aan verse lucht richting CPU en GPU te stuwen, maar wonderen verwacht ik er niet van. Het ziet er wel leuk uit :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• devazox
Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/8826/20120731131805.jpg

Ik heb die fan er maar in gezet, hij staat goed stevig vast met tie-rips.
Nu hopen dat de andere twee fans snel geleverd worden (deze komen boven in de kast)

Wat is die mugen toch groot en lomp zeg, iemand een alternatief?

[ Voor 5% gewijzigd door devazox op 31-07-2012 13:43 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
In die kast die je bovenaan als voorbeeld heb, zit volgens mij ook nog een fan achter die jij net geplaatst heb. Heb jij daar ook nog een fan zitten? Want dan heeft die middelste fan niet echt veel nut en kun je die beter aan de bovenkant plaatsen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• devazox
Waarom helpt deze fan hier niet? de kast is aan de voorkant namelijk wel open (ofja gleufjes).
moet ik de fan wat verder naar achteren plaatsen dan? da hij zeg maar tegen de voorkant van de kast zit?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

devazox schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:30:
Waarom helpt deze fan hier niet? de kast is aan de voorkant namelijk wel open (ofja gleufjes).
moet ik de fan wat verder naar achteren plaatsen dan? da hij zeg maar tegen de voorkant van de kast zit?
In mijn idee is dat wel beter. Hij zuigt dan koele lucht naar binnen. Nu heb je kans met opstelling zoals die op het plaatje staat, dat hij toch iets van warme lucht de kast inblaast.

• marquis
Je moet hem alleen weghalen als er achter die fan die jij geplaatst heb, nog een fan zit. Is dat de enige fan (die fan die jij geplaatst heb) dan moet je die laten zitten. Die zit daar dan wel goed. Maar twee fans achter elkaar heeft niet veel nut, begrijp je nu wat ik bedoel?

• devazox
Gelukkig is er daar niets dat warme lucht produceert dus deze blaast alleen koude lucht naar binnen.

Ik snap wat je bedoelt maar daar heb ik inderdaad geen fan geplaatst. Anders zou die het nut van de fan erachter weg halen toch?

• marquis
devazox schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:12:
Gelukkig is er daar niets dat warme lucht produceert dus deze blaast alleen koude lucht naar binnen.

Ik snap wat je bedoelt maar daar heb ik inderdaad geen fan geplaatst. Anders zou die het nut van de fan erachter weg halen toch?
Inderdaad, dat bedoel ik.

Pagina: 1