Bestandsoverdracht netwerk (Wifi) plotseling gehalveerd

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 22:58
edit:
Hmm, in de titel mist het woord 'snelheid'. Als een mod dat nog zou willen toevoegen?

Ik kom niet achter de oorzaak en oplossing van het volgende probleem:

Ik heb een Macbook met Win7 Ultimate draaien als een servertje die wired aan mijn router/modem zit (Fritzbox). Draadloos haalde ik altijd een bestandsoverdracht van ~2.5MB/s op mijn andere Win7 laptop.

Totdag ik vandaag bezig ging met een VPN verbinding en Wake on Lan aan de praat krijgen. De VPN verbinding werkte uiteindelijk niet, dus alles weer uninstalled. Nu capped m'n bestandsovedracht ineens op 1.25MB/s. Ook wanneer ik naast de router sta.

Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken voor dit probleem? Full/Half-Duplex staat gewoon op auto negotiate en het probleem is hetzelfde met een andere (Mac) laptop.

Update: Volgens mij heb ik een deel van het euvel gevonden, maar nog geen echte oplossing. Ik moest namelijk voor de Wake on Lan de service 'Simple TCP/IP Services' installeren en starten. Na uitschakelen kom ik weer boven de 1.25MB/s. Maar, volgens mij is deze service nodig om de WOL call te kunnen maken. Niet nodig blijkbaar :)

Oplossing: Disable 'Simple TCP/IP Services'

[ Voor 25% gewijzigd door MailMan op 25-07-2012 12:12 ]