Gaming PC ~700 Euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben net nieuw op Tweakers, heb er al wel vaker van gehoord, maar heb er nooit heel veel aandacht aan besteed.
Maar nu ik veel vragen heb keer ik me toch naar Tweakers.

Ik speel League of Legends op een competitive niveau en wil graag een nieuwe PC.

Wat ik wil doen met mijn PC : League of Legends (!) en streamen ( vind ik erg belangrijk )
De prijs van het systeem mag rond de 700 euro liggen.
Muis, beeldscherm, toetsenbord heb ik al.
Wat ik dus nodig heb is een hele kast.
Ik heb verder geen merk voorkeuren.
Een hele grote eis voor mij is dat ik er League of Legends op kan spelen terwijl ik stream, en dan nog een FPS van rond de 60 kan hebben.

P.S. Is het mogelijk om een pc met deze eisen bij elkaar te zoeken voor 700 euro, of moet ik toch echt door sparen ?

(Als het mogelijk is, dan zou ik heel graag een prijsopgave zien, ik heb zelf heel weinig verstand van dit soort zaken, en ben dus heel erg afhankelijk van anderen met betrekking tot dit soort zaken.)

Als vast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 23:30
ik zal eens hier even rond neuzen. ik denk wel dat een basis systeem wel voldoende is om LoL te kunnen spelen. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

Mocht je doch later zelf video willen recorden en live gaat streamen, dan heb je denk wel een betere PC nodig dan die budget/basis systemen.

veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gupster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 04:30:
ik zal eens hier even rond neuzen. ik denk wel dat een basis systeem wel voldoende is om LoL te kunnen spelen. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

Mocht je doch later zelf video willen recorden en live gaat streamen, dan heb je denk wel een betere PC nodig dan die budget/basis systemen.

veel succes.
Dat is m juist, de enige vereiste die ik aan mijn systeem stel is dat ik kan streamen

'Bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:00
Ik zou voor dit systeem gaan. Genoeg power voor alles wat jij wilt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 60,-€ 60,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,45€ 15,45
1Antec Three Hundred€ 45,35€ 45,35
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 50,95€ 50,95
1Samsung 830 series 64GB€ 60,99€ 60,99
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 38,96€ 38,96
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 189,90€ 189,90
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 78,70€ 78,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 707,30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:34:
Ik zou voor dit systeem gaan. Genoeg power voor alles wat jij wilt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 60,-€ 60,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,45€ 15,45
1Antec Three Hundred€ 45,35€ 45,35
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 50,95€ 50,95
1Samsung 830 series 64GB€ 60,99€ 60,99
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 38,96€ 38,96
1Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 189,90€ 189,90
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 78,70€ 78,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 707,30

Je weet zeker dat ik met dit systeem kan streamen, en nog een goede fps kan hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 23:30
LoL is niet zo zwaar spel, zelfs een APU kan hem draaien. maar als je wilt recorden en tegelijke tijd wilt streamen. dan gaat wel je cpu meer belasten omdat je zoveel programma's hebt aan staan.

mag ik vragen welk systeem je nu mee werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gupster schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:49:
LoL is niet zo zwaar spel, zelfs een APU kan hem draaien. maar als je wilt recorden en tegelijke tijd wilt streamen. dan gaat wel je cpu meer belasten omdat je zoveel programma's hebt aan staan.

mag ik vragen welk systeem je nu mee werkt?
Ik speel op het moment op een laptop met de volgende specs :

AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor (2 CPUs), ~2.1GHz
4096MB RAM geheugen
486 GB hard drive
ATI Mobility Radeon HD 5400 Series video kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:53
Aardig laptopje nog, hoewel de Radeon HD54x0 videochip geen krachtpatser is. Voor jouw spel is het natuurlijk ruim voldoende, maar met het streamen erbij zal dat teveel worden voor het systeem.

700 euro is een mooi bedrag, dus ik denk dat je niet hoeft door te sparen.
Qua hardware config zit ik te denken aan een A6 AMD OF i5 config, 4 gb ram (kit, 2 latten van elk 2 GB, heeft de voorkeur), WD Black cavier 750 GB, 500 a 600 Watt voeding, GT560 Ti / GT650 / HD 6770 / HD 7670.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor een Asus moederbord. Ik werk al bijna 12 jaar met verschillende hardware van Asus, nooit wat mee gehad, drivers zijn vaak van goede kwaliteit (de eerste rotte driver van asus moet ik nog tegen komen). Wat me ook opvalt is dat een Asus bordje ook vrij snel verkocht is @ Vraag en Aanbod. <einde betoogje :P >

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:00
@D_Jeff
Zoiets als mijn config dus? :P

@Mirshe
Met mijn systeempje moet dat zeker lukken. Ik zal alles nog even toelichten;
Caviar Blue: Dataschijf van 500GB voor bestanden en overige zooi.
Sony Optiarc: even aanpassen naar: pricewatch: LG GH24NS70 Zwart , de Optiarc is luidruchtig.
Antec Three Hundred: Mooie stijlvolle case, pricewatch: Antec One is ook een goede optie, heeft zelfs USB 3.0 op de voorkant. Heeft de Three Hundred niet...
i5 3450: Lekkere i5 processor met flink wat power, meer dan genoeg voor jouw doelstellingen.
Corsair Builder 500: Voeding. Niet zo interessant. Gewoon goed ding (zo ver ik weet)
Samsung 830 64GB: SSD voor je OS en primaire programma's. Snel opstarten van Windows én programma's gegarandeerd.
Corsair CMV......: 8GB ram, kan je de komende tijd wel even mee vooruit.
Gigabyte GV-N560OC: Dikke GTX560 Ti, standaard OC waardoor het allemaal net even wat harder loopt. Haalt gemiddeld zo'n 40 FPS als je alles op Ultra gooit bij Battlefield 3 én Anti Aliasing ook nog aan. Bazenkaart.
Asrock H77 Pro4/MVP:[/b] Mooi H77 chipset mobo'tje die aansluit bij de Ivy Bridge i5 die ik eerder noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allebei, dit heeft me heel erg geholpen :D.
Ik zal waarschijnlijk alle onderdelen volgende week gaan bestellen.
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:53
@ tim: ik zie het nut niet voor een ssd. Wat ik ook niet snap is waarom je voor de langzamere blue gaat in plaats van black.
8 gb in de smaak DDR3- 1333 of 1600 is voor nu mss overkill, maar indd wel toekomstbestendig.

Qua voeding wil ik zeggen: Efficiëntie is HET sleutelwoord en waar je op moet letten. Hoe hoger dit percentage, hoe beter.

Persoonlijk zou ik een Asus moederbord nemen, asrock heeft een aantal modellen die rot zijn (weet niet uit het hoofd of jou geselecteerde model dat ook is)
Voor de rest: i agree with you ;)

@ts: veel succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:36
De blue is goedkoper (en zuiniger?) en i.c.m. een ssd heb je de snelheid niet nodig.
Volgens mij wordt voor het streamen ook aangeraden 2 verschillende hdd's of een ssd te nemen (dat is in ieder geval zo voor het opnemen van gameplay).

Efficiëntie (label) die de fabrikant opgeeft is niet zo relevant, aangezien deze op lage temperatuur opgegeven wordt en pas bij 20% belasting begint.

Welk asrock bordt geeft er problemen?
Asrock bordjes komen (tegenwoordig) beter uit de test dan gelijkgeprijsde asus bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat het streamen + gaming betreft; het is niet zozeer de cpu belasting die je FPS doet kelderen maar vooral de harddisk die roet in het eten gooit. Een zwaar spel moet tussentijds inladen, terwijl de stream constant wil schrijven; dit vind een harddisk niet leuk. Twee harddisk zijn dan ideaal; de een schrijft en de ander leest, op volle toeren.

Dat is de meest optimale setup als je dit soort dingen tegelijk wil doen. Het kan ook met een SSD en een harddisk, maar dan moet je je game wel op de ssd zetten, die lijkt me nml. niet groot genoeg voor streaming video.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 26-07-2012 10:35 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, ik ben van plan vandaag de onderdelen te bestellen.
Ik heb alleen nog 2 vragen,

1 : Zijn er nog accessoires die ik bij deze onderdelen moet kopen ?

2 : En ik zat een beetje rond te kijken, en toen ik deze winkel (http://www.4allshop.nl/MZ-7PC064B/WW?ref=tweakers) checkte voor de SSD, staan er 2 dingen aangeraden, heb ik deze nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Ga bij de SSD toch maar voor minstens 128gb, van 64gb ga je op korte termijn spijt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:36
1. In principe niet, alles zit erbij wat je nodig hebt om een werkend systeem in elkaar te zetten.

2. Heb je beide niet nodig, de sata kabel komt bij je moederbord en de behuizing heeft al een 2.5"bay waar je hem zo inzet zonder adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

De bestelling is vorige week verzonden, ben nu dus al een tijdje aan het wachten.
Maar er is een probleem met het Moederbord, en dat is dat die moeilijk leverbaar is.
Ik vroeg me dus af of er een alternatief is voor het moederbord dat ik nu besteld heb.
Zelfde/ander merk maakt niet uit, duurder mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

pricewatch: MSI Z77A-G43

Z77 is niet echt nodig, maar het is een goed bordje, en aangezien het iets duurder mocht zijn..

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is natuurlijk wel belangrijk dat die erin past btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens, ik heb een nieuwe vraag !

Het moederbord dat ik besteld had ( De Asrock H77 Pro4/MVP, 1155, 4xDDR3, 4xSATA 300, 2xSATA 600 ) is niet op voorraad, nu vroegen ze of ik een alternatief wilde, ik zei daar ja op.
Ze kwamen met deze als alternatief : pricewatch: Asrock Z77 Pro4-M

Is deze beter/slechter, past hij in me pc, ?
En wat zijn de verschillen tussen deze moederborden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:38:

Het moederbord dat ik besteld had ( De Asrock H77 Pro4/MVP, 1155, 4xDDR3, 4xSATA 300, 2xSATA 600 ) is niet op voorraad, nu vroegen ze of ik een alternatief wilde, ik zei daar ja op.

Ja hij past in je PC, anders zouden ze het natuurlijk ook niet aanraden;) De aangeboden versie is een tikkeltje uitgebreider, een Z77 chipset. Dubbele PCIe sloten voor je gpu (optie). Voor de rest weinig veranderingen voor de leek. De overclock mogelijkheid mag worden weggeschreven voor deze wensen.

Je kan hem best nemen!
mitsumark schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 01:58:
De blue is goedkoper (en zuiniger?) en i.c.m. een ssd heb je de snelheid niet nodig.
Volgens mij wordt voor het streamen ook aangeraden 2 verschillende hdd's of een ssd te nemen (dat is in ieder geval zo voor het opnemen van gameplay).

Efficiëntie (label) die de fabrikant opgeeft is niet zo relevant, aangezien deze op lage temperatuur opgegeven wordt en pas bij 20% belasting begint.

Welk asrock bordt geeft er problemen?
Asrock bordjes komen (tegenwoordig) beter uit de test dan gelijkgeprijsde asus bordjes.
Waarom zou je uberhaupt een BLUE nemen.. Neem dan een green, krijg je bijna 2x zoveel opslag voor hetzelfde bedrag. Ook voor dat streamen is het misschien nog wel belangrijker om te kijken naar je internetverbinding.. Streamen is niet zomaar iets hea;)

Ik zie al dat ie besteld is dus verdere opmerkingen zijn wat nutteloos.

[ Voor 32% gewijzigd door Giga_ op 13-08-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:38:

Dit is de vraag waar ik graag antwoord op wil, alsnog bedankt voor je toevoeging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:55:
[...]

Dit is de vraag waar ik graag antwoord op wil, alsnog bedankt voor je toevoeging :D
Zie eerdere post van me, heb hem ge edit, je was snel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

De pc is inelkaar gezet.
Hij werkt als een beest, en ik ben er heel blij mee !
Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp !
Pagina: 1